Improvement and Control of the Customer Service System, through a simulation of the Waiting Line model: case study in a telecommunications company
Descripción del Articulo
This work focused on proposing a plan for improvement and control of the customer service process in a customer service center, based on a waiting line analysis where it describes all the elements that interact in the system and a statistical analysis of processes to define the state in which it ope...
| Autores: | , , , , |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Universidad Señor de Sipan |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Señor de Sipán |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.uss.edu.pe:article/3001 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.uss.edu.pe/index.php/ING/article/view/3001 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | process optimization queue management improvement cycle DMAIC operational performance |
| Sumario: | This work focused on proposing a plan for improvement and control of the customer service process in a customer service center, based on a waiting line analysis where it describes all the elements that interact in the system and a statistical analysis of processes to define the state in which it operates. Subsequently, the simulation of processes is applied to represent the system studied, and with it, to be able to evaluate different strategies for improvement and increase in productivity. The following strategies were evaluated: correction of the instability of customer service processes |
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Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
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