Facial identification of emotions: utility in bodies and security forces (local police)

Descripción del Articulo

This research is aimed at assessing if, with appropriate training, police can improve the identification of emotions expressed facially by a person versus those participants who do not receive any training. For this study we have included 11 emotions (7 basic and  4 new ‘added’) in order to identify...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Anta, Juan Ángel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Revistas - Universidad de San Martín de Porres
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.usmp.edu.pe:article/999
Enlace del recurso:https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/VJ/article/view/999
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:communication
police
emotion
corporal
criminology
non-verbal
utility
Comunicación
policías
emoción
criminología
no verbal
utilidad
id REVUSMP_5de7873e2e318384740d95ed06672f79
oai_identifier_str oai:revistas.usmp.edu.pe:article/999
network_acronym_str REVUSMP
network_name_str Revistas - Universidad de San Martín de Porres
repository_id_str
spelling Facial identification of emotions: utility in bodies and security forces (local police)Identificación facial de emociones:utilidad en los cuerpos y fuerzas se seguridad (policías locales)Anta, Juan Ángelcommunicationpoliceemotioncorporalcriminologynon-verbalutilityComunicaciónpolicíasemocióncorporalcriminologíano verbalutilidadThis research is aimed at assessing if, with appropriate training, police can improve the identification of emotions expressed facially by a person versus those participants who do not receive any training. For this study we have included 11 emotions (7 basic and  4 new ‘added’) in order to identify if the 4 new ‘added’ emotions are detected in the same proportion as the basic ones.The results show that adequate training in facial identification of emotions substantially improves the cops’ ability to read facial expressions or any other non-verbal behavior. However, it would be interesting to delve into the overall formation of communication (verbal, paraverbal, facial and body) and not only in the facial in order for police to have more and better knowledge in verbal communication that is applicable practice in their functions as representatives of the law.Esta investigación está orientada a valorar si, con una adecuada formación, los policías pueden mejorar la identificación de las emociones expresadas facialmente por una persona frente a aquellos participantes que no reciben ningún tipo de formación. Para este estudio hemos incluido 11 emociones (7 básicas y 4 nuevas «añadidas») con el fin de identificar si las 4 emociones nuevas «añadidas» se detectan en la misma proporción que las básicas.Los resultados obtenidos demuestran que una adecuada formación en identificación facial de emociones mejora sustancialmente las habilidades de los policías para leer las expresiones faciales o cualquier otro comportamiento no verbal. No obstante, sería interesante ahondar en la formación global de la comunicación (verbal, paraverbal, facial y corporal) y no únicamente en la facial con el fin de que los policías dispongan de más y mejores conocimientos en comunicación verbo-corporal que sea de aplicación práctica en sus funciones como repreFondo Editorial de la Universidad de San Martín de Porres2017-07-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/VJ/article/view/999Vox Juris; Vol. 33 No. 1 (2017); 10pVox Juris; Vol. 33 Núm. 1 (2017); 10p2521-52801812-6804reponame:Revistas - Universidad de San Martín de Porresinstname:Universidad de San Martín de Porresinstacron:USMPspahttps://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/VJ/article/view/999/803Derechos de autor 1969 Juan Ángel Antainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usmp.edu.pe:article/9992020-02-21T17:16:56Z
dc.title.none.fl_str_mv Facial identification of emotions: utility in bodies and security forces (local police)
Identificación facial de emociones:utilidad en los cuerpos y fuerzas se seguridad (policías locales)
title Facial identification of emotions: utility in bodies and security forces (local police)
spellingShingle Facial identification of emotions: utility in bodies and security forces (local police)
Anta, Juan Ángel
communication
police
emotion
corporal
criminology
non-verbal
utility
Comunicación
policías
emoción
corporal
criminología
no verbal
utilidad
title_short Facial identification of emotions: utility in bodies and security forces (local police)
title_full Facial identification of emotions: utility in bodies and security forces (local police)
title_fullStr Facial identification of emotions: utility in bodies and security forces (local police)
title_full_unstemmed Facial identification of emotions: utility in bodies and security forces (local police)
title_sort Facial identification of emotions: utility in bodies and security forces (local police)
dc.creator.none.fl_str_mv Anta, Juan Ángel
author Anta, Juan Ángel
author_facet Anta, Juan Ángel
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv communication
police
emotion
corporal
criminology
non-verbal
utility
Comunicación
policías
emoción
corporal
criminología
no verbal
utilidad
topic communication
police
emotion
corporal
criminology
non-verbal
utility
Comunicación
policías
emoción
corporal
criminología
no verbal
utilidad
description This research is aimed at assessing if, with appropriate training, police can improve the identification of emotions expressed facially by a person versus those participants who do not receive any training. For this study we have included 11 emotions (7 basic and  4 new ‘added’) in order to identify if the 4 new ‘added’ emotions are detected in the same proportion as the basic ones.The results show that adequate training in facial identification of emotions substantially improves the cops’ ability to read facial expressions or any other non-verbal behavior. However, it would be interesting to delve into the overall formation of communication (verbal, paraverbal, facial and body) and not only in the facial in order for police to have more and better knowledge in verbal communication that is applicable practice in their functions as representatives of the law.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-07-20
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/VJ/article/view/999
url https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/VJ/article/view/999
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://portalrevistas.aulavirtualusmp.pe/index.php/VJ/article/view/999/803
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 1969 Juan Ángel Anta
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 1969 Juan Ángel Anta
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fondo Editorial de la Universidad de San Martín de Porres
publisher.none.fl_str_mv Fondo Editorial de la Universidad de San Martín de Porres
dc.source.none.fl_str_mv Vox Juris; Vol. 33 No. 1 (2017); 10p
Vox Juris; Vol. 33 Núm. 1 (2017); 10p
2521-5280
1812-6804
reponame:Revistas - Universidad de San Martín de Porres
instname:Universidad de San Martín de Porres
instacron:USMP
instname_str Universidad de San Martín de Porres
instacron_str USMP
institution USMP
reponame_str Revistas - Universidad de San Martín de Porres
collection Revistas - Universidad de San Martín de Porres
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844981132599230464
score 12.636287
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).