Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability
Descripción del Articulo
The implementation of educational proposals, supported by the use of audiovisual media (AM) is abundant. However, beyond the development of good practices, it appears a complex process of production, functionality and sustainability, which ends up defining its long-term success or failure. On the ot...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/438 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/438 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Education system Education Evaluation Educational television; Education Administration Sistema Educativo Evaluación de la Educación Televisión Educativa Administración de la Educación |
id |
REVUSIL_f8ee2619c4f9cc2fb4be77849dff8ad5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/438 |
network_acronym_str |
REVUSIL |
network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository_id_str |
. |
spelling |
Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and SustainabilityEducación y medios audiovisuales: una reflexión sistémica para su implementación, fortalecimiento y sostenibilidadMarino-Jiménez, MauroTorres-Ravello, CarlosValdivia-Llerena, GonzaloEducation systemEducation EvaluationEducational television;Education AdministrationSistema EducativoEvaluación de la EducaciónTelevisión EducativaAdministración de la EducaciónThe implementation of educational proposals, supported by the use of audiovisual media (AM) is abundant. However, beyond the development of good practices, it appears a complex process of production, functionality and sustainability, which ends up defining its long-term success or failure. On the other hand, conditions such as knowledge of the audiovisual narrative, the definition of product problems and the correct identification of the public, shows the confrontation with a reality that compromises reflection and analysis at different levels. In this sense, the present work develops a reflection on this field in three directions: bibliographic, disciplinary and systemic; with the intention of conceiving, respectively, the best educational practices sustained in the use of MA; greater impact on the community of the educational center itself; and provision of strategies to shape mutual understanding, which provides for the sustainability of its own production.La implementación de propuestas educativas, apoyadas en el uso de medios audiovisuales (MA) es abundante. Sin embargo, más allá del desarrollo de buenas prácticas, se asoma también un complejo proceso de producción, funcionalidad y sostenibilidad, el cual termina por definir su éxito o fracaso a largo plazo. Por otra parte, condiciones como el conocimiento de la narrativa audiovisual, la definición de los propósitos del producto y la correcta identificación del público, ponen de manifiesto la confrontación con una realidad que compromete la reflexión y el análisis en distintos niveles. En tal sentido, el presente trabajo desarrolla una reflexión sobre este campo en tres direcciones: bibliográfica, disciplinar y sistémica; con la finalidad de concebir, respectivamente, mejores prácticas educativas sostenidas en el uso de MA; mayor impacto en la comunidad del propio centro educativo; y disposición de estrategias para conformar el un mutuo entendimiento, que dispongan la sostenibilidad de su propia producción.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/43810.20511/pyr2020.v8n1.438Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 1 (2020): Enero - Abril: Recursos y sistemas educacionales en el rendimiento académico; e438Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 1 (2020): Enero - Abril: Recursos y sistemas educacionales en el rendimiento académico; e438Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 1 (2020): Enero - Abril: Recursos y sistemas educacionales en el rendimiento académico; e4382310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n1reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspahttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/438/875Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4382022-05-23T21:52:17Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability Educación y medios audiovisuales: una reflexión sistémica para su implementación, fortalecimiento y sostenibilidad |
title |
Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability |
spellingShingle |
Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability Marino-Jiménez, Mauro Education system Education Evaluation Educational television; Education Administration Sistema Educativo Evaluación de la Educación Televisión Educativa Administración de la Educación |
title_short |
Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability |
title_full |
Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability |
title_fullStr |
Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability |
title_full_unstemmed |
Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability |
title_sort |
Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Marino-Jiménez, Mauro Torres-Ravello, Carlos Valdivia-Llerena, Gonzalo |
author |
Marino-Jiménez, Mauro |
author_facet |
Marino-Jiménez, Mauro Torres-Ravello, Carlos Valdivia-Llerena, Gonzalo |
author_role |
author |
author2 |
Torres-Ravello, Carlos Valdivia-Llerena, Gonzalo |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Education system Education Evaluation Educational television; Education Administration Sistema Educativo Evaluación de la Educación Televisión Educativa Administración de la Educación |
topic |
Education system Education Evaluation Educational television; Education Administration Sistema Educativo Evaluación de la Educación Televisión Educativa Administración de la Educación |
description |
The implementation of educational proposals, supported by the use of audiovisual media (AM) is abundant. However, beyond the development of good practices, it appears a complex process of production, functionality and sustainability, which ends up defining its long-term success or failure. On the other hand, conditions such as knowledge of the audiovisual narrative, the definition of product problems and the correct identification of the public, shows the confrontation with a reality that compromises reflection and analysis at different levels. In this sense, the present work develops a reflection on this field in three directions: bibliographic, disciplinary and systemic; with the intention of conceiving, respectively, the best educational practices sustained in the use of MA; greater impact on the community of the educational center itself; and provision of strategies to shape mutual understanding, which provides for the sustainability of its own production. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-03-10 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/438 10.20511/pyr2020.v8n1.438 |
url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/438 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2020.v8n1.438 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/438/875 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 1 (2020): Enero - Abril: Recursos y sistemas educacionales en el rendimiento académico; e438 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 1 (2020): Enero - Abril: Recursos y sistemas educacionales en el rendimiento académico; e438 Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 1 (2020): Enero - Abril: Recursos y sistemas educacionales en el rendimiento académico; e438 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2020.v8n1 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1789528872412250112 |
score |
13.802008 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).