Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability

Descripción del Articulo

The implementation of educational proposals, supported by the use of audiovisual media (AM) is abundant. However, beyond the development of good practices, it appears a complex process of production, functionality and sustainability, which ends up defining its long-term success or failure. On the ot...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Marino-Jiménez, Mauro, Torres-Ravello, Carlos, Valdivia-Llerena, Gonzalo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/438
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/438
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Education system
Education Evaluation
Educational television;
Education Administration
Sistema Educativo
Evaluación de la Educación
Televisión Educativa
Administración de la Educación
id REVUSIL_f8ee2619c4f9cc2fb4be77849dff8ad5
oai_identifier_str oai:revistas.usil.edu.pe:article/438
network_acronym_str REVUSIL
network_name_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository_id_str .
spelling Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and SustainabilityEducación y medios audiovisuales: una reflexión sistémica para su implementación, fortalecimiento y sostenibilidadMarino-Jiménez, MauroTorres-Ravello, CarlosValdivia-Llerena, GonzaloEducation systemEducation EvaluationEducational television;Education AdministrationSistema EducativoEvaluación de la EducaciónTelevisión EducativaAdministración de la EducaciónThe implementation of educational proposals, supported by the use of audiovisual media (AM) is abundant. However, beyond the development of good practices, it appears a complex process of production, functionality and sustainability, which ends up defining its long-term success or failure. On the other hand, conditions such as knowledge of the audiovisual narrative, the definition of product problems and the correct identification of the public, shows the confrontation with a reality that compromises reflection and analysis at different levels. In this sense, the present work develops a reflection on this field in three directions: bibliographic, disciplinary and systemic; with the intention of conceiving, respectively, the best educational practices sustained in the use of MA; greater impact on the community of the educational center itself; and provision of strategies to shape mutual understanding, which provides for the sustainability of its own production.La implementación de propuestas educativas, apoyadas en el uso de medios audiovisuales (MA) es abundante. Sin embargo, más allá del desarrollo de buenas prácticas, se asoma también un complejo proceso de producción, funcionalidad y sostenibilidad, el cual termina por definir su éxito o fracaso a largo plazo. Por otra parte, condiciones como el conocimiento de la narrativa audiovisual, la definición de los propósitos del producto y la correcta identificación del público, ponen de manifiesto la confrontación con una realidad que compromete la reflexión y el análisis en distintos niveles. En tal sentido, el presente trabajo desarrolla una reflexión sobre este campo en tres direcciones: bibliográfica, disciplinar y sistémica; con la finalidad de concebir, respectivamente, mejores prácticas educativas sostenidas en el uso de MA; mayor impacto en la comunidad del propio centro educativo; y disposición de estrategias para conformar el un mutuo entendimiento, que dispongan la sostenibilidad de su propia producción.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/43810.20511/pyr2020.v8n1.438Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 1 (2020): Enero - Abril: Recursos y sistemas educacionales en el rendimiento académico; e438Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 1 (2020): Enero - Abril: Recursos y sistemas educacionales en el rendimiento académico; e438Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 1 (2020): Enero - Abril: Recursos y sistemas educacionales en el rendimiento académico; e4382310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n1reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspahttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/438/875Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4382022-05-23T21:52:17Z
dc.title.none.fl_str_mv Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability
Educación y medios audiovisuales: una reflexión sistémica para su implementación, fortalecimiento y sostenibilidad
title Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability
spellingShingle Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability
Marino-Jiménez, Mauro
Education system
Education Evaluation
Educational television;
Education Administration
Sistema Educativo
Evaluación de la Educación
Televisión Educativa
Administración de la Educación
title_short Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability
title_full Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability
title_fullStr Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability
title_full_unstemmed Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability
title_sort Education and Audiovisual Media: A Systemic Reflection for its Implementation, Strengthening and Sustainability
dc.creator.none.fl_str_mv Marino-Jiménez, Mauro
Torres-Ravello, Carlos
Valdivia-Llerena, Gonzalo
author Marino-Jiménez, Mauro
author_facet Marino-Jiménez, Mauro
Torres-Ravello, Carlos
Valdivia-Llerena, Gonzalo
author_role author
author2 Torres-Ravello, Carlos
Valdivia-Llerena, Gonzalo
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Education system
Education Evaluation
Educational television;
Education Administration
Sistema Educativo
Evaluación de la Educación
Televisión Educativa
Administración de la Educación
topic Education system
Education Evaluation
Educational television;
Education Administration
Sistema Educativo
Evaluación de la Educación
Televisión Educativa
Administración de la Educación
description The implementation of educational proposals, supported by the use of audiovisual media (AM) is abundant. However, beyond the development of good practices, it appears a complex process of production, functionality and sustainability, which ends up defining its long-term success or failure. On the other hand, conditions such as knowledge of the audiovisual narrative, the definition of product problems and the correct identification of the public, shows the confrontation with a reality that compromises reflection and analysis at different levels. In this sense, the present work develops a reflection on this field in three directions: bibliographic, disciplinary and systemic; with the intention of conceiving, respectively, the best educational practices sustained in the use of MA; greater impact on the community of the educational center itself; and provision of strategies to shape mutual understanding, which provides for the sustainability of its own production.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-03-10
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/438
10.20511/pyr2020.v8n1.438
url https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/438
identifier_str_mv 10.20511/pyr2020.v8n1.438
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/438/875
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 1 (2020): Enero - Abril: Recursos y sistemas educacionales en el rendimiento académico; e438
Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 1 (2020): Enero - Abril: Recursos y sistemas educacionales en el rendimiento académico; e438
Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 1 (2020): Enero - Abril: Recursos y sistemas educacionales en el rendimiento académico; e438
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2020.v8n1
reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
collection Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789528872412250112
score 13.802008
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).