Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School
Descripción del Articulo
The purpose of the communication is to present a case study of distributed leadership practices and the performances of the Principal of a public school in Madrid. Educational leadership can be considered one of the most important elements of the education system to be effective, achieve quality res...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/152 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Dimensions of distributed leadership Case study Distributed leadership Educational Leadership Dimensiones del liderazgo distribuido Estudio de caso Liderazgo distribuido Liderazgo educativo |
id |
REVUSIL_bf88f538ca736029ad080319a0f77edf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/152 |
network_acronym_str |
REVUSIL |
network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository_id_str |
. |
spelling |
Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public SchoolInnovación educativa desde el liderazgo distribuido: Estudio de caso escuela pública EspañolaGarcía, IngridDimensions of distributed leadershipCase studyDistributed leadershipEducational LeadershipDimensiones del liderazgo distribuidoEstudio de casoLiderazgo distribuidoLiderazgo educativoThe purpose of the communication is to present a case study of distributed leadership practices and the performances of the Principal of a public school in Madrid. Educational leadership can be considered one of the most important elements of the education system to be effective, achieve quality results, develop processes of change and improvement. As a case study, in which the Principal of the public and bilingual school of the Community of Madrid, Spain, cooperated. The qualitative cut methodology was used with a descriptive and interpretative approach, the structured interview in depth was an instrument of data collection. The main objective is to describe, through a case study: How are the practices of DL and actions of the Principal of a public school exercised? The results found are very broad. The dimensions of the DL are four: DL Practices, Shared Decisions, Mission and Vision, Professional Development.El propósito de la comunicación es presentar un estudio de caso de las prácticas de liderazgo distribuido y la actuación de la directora de una escuela pública de Madrid. El liderazgo educativo se puede considerar uno de los elementos más importantes del sistema educativo para ser eficaces, alcanzar resultados de calidad, desarrollar los procesos de cambio y mejora. Como estudio de caso, en el que colaboro la directora de la escuela pública y bilingüe de la Comunidad de Madrid, España, se utilizó la metodología de corte cualitativa, con enfoque descriptivo e interpretativo, teniendo como instrumento de recolección de datos la entrevista estructurada a profundidad. El objetivo principal es describir a través de un estudio de casos: ¿Cómo se ejercen las prácticas de (LD) y actuaciones de la directora de una escuela pública?, Los resultados hallados son muy amplios. Las dimensiones que integran el (LD) son cuatro: (Prácticas de LD, Decisiones compartidas, Misión, visión y Desarrollo profesional).Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2017-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/15210.20511/pyr2017.v5n1.152Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 5 No. 1 (2017): January - June; 205-273Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 5 ##issue.no## 1 (2017): Enero - Junio; 205-273Propósitos y Representaciones; Vol. 5 Núm. 1 (2017): Enero - Junio; 205-2732310-46352307-799910.20511/pyr2017.v5n1reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152/247https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152/248https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152/379Derechos de autor 2017 Propósitos y Representacionesinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/1522022-04-01T19:28:05Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School Innovación educativa desde el liderazgo distribuido: Estudio de caso escuela pública Española |
title |
Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School |
spellingShingle |
Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School García, Ingrid Dimensions of distributed leadership Case study Distributed leadership Educational Leadership Dimensiones del liderazgo distribuido Estudio de caso Liderazgo distribuido Liderazgo educativo |
title_short |
Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School |
title_full |
Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School |
title_fullStr |
Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School |
title_full_unstemmed |
Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School |
title_sort |
Educational Innovation from Distributed Leadership: Case Study Spanish Public School |
dc.creator.none.fl_str_mv |
García, Ingrid |
author |
García, Ingrid |
author_facet |
García, Ingrid |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Dimensions of distributed leadership Case study Distributed leadership Educational Leadership Dimensiones del liderazgo distribuido Estudio de caso Liderazgo distribuido Liderazgo educativo |
topic |
Dimensions of distributed leadership Case study Distributed leadership Educational Leadership Dimensiones del liderazgo distribuido Estudio de caso Liderazgo distribuido Liderazgo educativo |
description |
The purpose of the communication is to present a case study of distributed leadership practices and the performances of the Principal of a public school in Madrid. Educational leadership can be considered one of the most important elements of the education system to be effective, achieve quality results, develop processes of change and improvement. As a case study, in which the Principal of the public and bilingual school of the Community of Madrid, Spain, cooperated. The qualitative cut methodology was used with a descriptive and interpretative approach, the structured interview in depth was an instrument of data collection. The main objective is to describe, through a case study: How are the practices of DL and actions of the Principal of a public school exercised? The results found are very broad. The dimensions of the DL are four: DL Practices, Shared Decisions, Mission and Vision, Professional Development. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-04-10 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152 10.20511/pyr2017.v5n1.152 |
url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2017.v5n1.152 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
language |
spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152/247 https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152/248 https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/152/379 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Propósitos y Representaciones info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Propósitos y Representaciones |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 5 No. 1 (2017): January - June; 205-273 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 5 ##issue.no## 1 (2017): Enero - Junio; 205-273 Propósitos y Representaciones; Vol. 5 Núm. 1 (2017): Enero - Junio; 205-273 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2017.v5n1 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1789528871210582016 |
score |
13.754616 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).