Predominance of Self-concept in Students with Antisocial Behavior of Callao
Descripción del Articulo
The objective of the research was to determine the predominant dimension that has more influence over the self-concept in students with antisocial behaviors. This work is of a substantive type, of a non- experimental cross-sectional design. The method used was the hypothetical deductive. The sample...
| Autores: | , |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/278 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/278 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Autoconcepto Académico Social Emocional Familiar y físico Self-concept Academic Emotional Family and Physical |
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Autoconcepto Académico Social Emocional Familiar y físico Self-concept Academic Social Emotional Family and Physical |
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The objective of the research was to determine the predominant dimension that has more influence over the self-concept in students with antisocial behaviors. This work is of a substantive type, of a non- experimental cross-sectional design. The method used was the hypothetical deductive. The sample consisted of 98 adolescents with antisocial behavior, the sampling used was intentional non- probabilistic. The instrument used was AF-5 by Garcia and Musitu (1999). The results indicated that the self-concept that influences adolescents was emotional self-concept. |
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2019 |
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Predominance of Self-concept in Students with Antisocial Behavior of CallaoPredominancia del autoconcepto en estudiantes con conductas antisociales del CallaoPalacios-Garay, JessicaCoveñas-Lalupú, JoséAutoconceptoAcadémicoSocialEmocionalFamiliar y físicoSelf-conceptAcademicSocialEmotionalFamily and PhysicalThe objective of the research was to determine the predominant dimension that has more influence over the self-concept in students with antisocial behaviors. This work is of a substantive type, of a non- experimental cross-sectional design. The method used was the hypothetical deductive. The sample consisted of 98 adolescents with antisocial behavior, the sampling used was intentional non- probabilistic. The instrument used was AF-5 by Garcia and Musitu (1999). The results indicated that the self-concept that influences adolescents was emotional self-concept.El objetivo de la investigación fue determinar la dimensión predominante que más influye en el autoconcepto en estudiantes con conductas antisociales. El trabajo en mención es de tipo sustantiva, de un diseño no experimental de corte transversal. El método empleado fue el hipotético deductivo. La muestra estuvo conformada por 98 adolescentes con conductas antisociales, el muestreo utilizado fue el no probabilístico intencional. El instrumento utilizado fue AF-5 de García y Musitu (1999). Los resultados indicaron que el autoconcepto que influye en las adolescentes, fue el autoconcepto emocionalCarrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2019-01-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/27810.20511/pyr2019.v7n2.278Propósitos y Representaciones. 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