Predominance of Self-concept in Students with Antisocial Behavior of Callao

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The objective of the research was to determine the predominant dimension that has more influence over the self-concept in students with antisocial behaviors. This work is of a substantive type, of a non- experimental cross-sectional design. The method used was the hypothetical deductive. The sample...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Palacios-Garay, Jessica, Coveñas-Lalupú, José
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/278
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/278
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Autoconcepto
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description The objective of the research was to determine the predominant dimension that has more influence over the self-concept in students with antisocial behaviors. This work is of a substantive type, of a non- experimental cross-sectional design. The method used was the hypothetical deductive. The sample consisted of 98 adolescents with antisocial behavior, the sampling used was intentional non- probabilistic. The instrument used was AF-5 by Garcia and Musitu (1999). The results indicated that the self-concept that influences adolescents was emotional self-concept.
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The results indicated that the self-concept that influences adolescents was emotional self-concept.El  objetivo  de la investigación  fue  determinar la dimensión  predominante que más influye en el autoconcepto en estudiantes con conductas antisociales. El trabajo en mención es de tipo sustantiva, de un diseño  no experimental de corte transversal. El método empleado fue el hipotético deductivo. La muestra estuvo conformada por 98 adolescentes con conductas antisociales, el muestreo utilizado fue el no probabilístico intencional. El instrumento  utilizado  fue AF-5 de García y Musitu (1999). Los resultados indicaron que el autoconcepto que influye en las adolescentes, fue el autoconcepto emocionalCarrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2019-01-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/27810.20511/pyr2019.v7n2.278Propósitos y Representaciones. 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