Predominance of Self-concept in Students with Antisocial Behavior of Callao
Descripción del Articulo
The objective of the research was to determine the predominant dimension that has more influence over the self-concept in students with antisocial behaviors. This work is of a substantive type, of a non- experimental cross-sectional design. The method used was the hypothetical deductive. The sample...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/278 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/278 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Self-concept; Academic; Social; Emotional; Family and Physical Autoconcepto; Académico; Social, Emocional; Familiar y físico |
| Sumario: | The objective of the research was to determine the predominant dimension that has more influence over the self-concept in students with antisocial behaviors. This work is of a substantive type, of a non- experimental cross-sectional design. The method used was the hypothetical deductive. The sample consisted of 98 adolescents with antisocial behavior, the sampling used was intentional non- probabilistic. The instrument used was AF-5 by Garcia and Musitu (1999). The results indicated that the self-concept that influences adolescents was emotional self-concept. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).