Graduates of New University Careers: Unequal Competition on the Labour Market
Descripción del Articulo
The purpose of the study is to describe the process of job insertion in a context of the local labour market of the graduates to identify traits of discrimination originated by their hybrid professional profile . A case study and a qualitative approach were used to investigate the graduates of the f...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/146 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/146 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | educación superior universidad egresados educación y empleo inserción laboral higher education university graduates employment education job insertion |
id |
REVUSIL_578a17ac8e1791c49862d72422eb4638 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/146 |
network_acronym_str |
REVUSIL |
network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository_id_str |
. |
spelling |
Graduates of New University Careers: Unequal Competition on the Labour MarketEgresados de nuevas carreras universitarias: Competir desigualmente en el mercado de trabajoDamian Simón, Javiereducación superioruniversidadegresadoseducación y empleoinserción laboralhigher educationuniversitygraduatesemploymenteducationjob insertionThe purpose of the study is to describe the process of job insertion in a context of the local labour market of the graduates to identify traits of discrimination originated by their hybrid professional profile . A case study and a qualitative approach were used to investigate the graduates of the first two generations of the Business Sciences Degree of a small Mexican public university. The results contradict the advantages attributed to hybrid university careers, far from facilitating the incorporation to the work, it found that hybrid graduates compete of unequal way for job offers due to two situations: lack of social knowledge of their profession by all employers that originates the absence of demand of these professionals, and lack of professional identity of graduates that causes they are unable to justify and defend the usefulness of their hybrid training.El objetivo del trabajo es describir el proceso de inserción laboral en un contexto de mercado de trabajo local de los egresados para identificar rasgos de discriminación originados por su perfil profesional híbrido ; mediante un estudio de caso y un enfoque cualitativo se investigó a los egresados de las dos primeras generaciones de la Licenciatura en Ciencias Empresariales de una pequeña universidad pública mexicana. Los resultados contradicen las ventajas atribuidas a las carreras universitarias híbridas, pues lejos de facilitar la incorporación al trabajo se encontró que los egresados híbridos compiten de manera desigual por las ofertas de trabajo debido a dos situaciones: la falta de conocimiento social de su profesión por el conjunto de empleadores que origina la ausencia de demanda de dichos profesionistas y, la falta de identidad profesional de los egresados que ocasiona que no sean capaces de justificar y defender la utilidad de su formación híbrida.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2017-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/14610.20511/pyr2017.v5n1.146Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 5 No. 1 (2017): January - June; 129-203Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 5 ##issue.no## 1 (2017): Enero - Junio; 129-203Propósitos y Representaciones; Vol. 5 Núm. 1 (2017): Enero - Junio; 129-2032310-46352307-799910.20511/pyr2017.v5n1reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/146/245https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/146/246https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/146/378Derechos de autor 2018 Propósitos y Representacionesinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/1462022-04-01T19:28:05Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Graduates of New University Careers: Unequal Competition on the Labour Market Egresados de nuevas carreras universitarias: Competir desigualmente en el mercado de trabajo |
title |
Graduates of New University Careers: Unequal Competition on the Labour Market |
spellingShingle |
Graduates of New University Careers: Unequal Competition on the Labour Market Damian Simón, Javier educación superior universidad egresados educación y empleo inserción laboral higher education university graduates employment education job insertion |
title_short |
Graduates of New University Careers: Unequal Competition on the Labour Market |
title_full |
Graduates of New University Careers: Unequal Competition on the Labour Market |
title_fullStr |
Graduates of New University Careers: Unequal Competition on the Labour Market |
title_full_unstemmed |
Graduates of New University Careers: Unequal Competition on the Labour Market |
title_sort |
Graduates of New University Careers: Unequal Competition on the Labour Market |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Damian Simón, Javier |
author |
Damian Simón, Javier |
author_facet |
Damian Simón, Javier |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
educación superior universidad egresados educación y empleo inserción laboral higher education university graduates employment education job insertion |
topic |
educación superior universidad egresados educación y empleo inserción laboral higher education university graduates employment education job insertion |
description |
The purpose of the study is to describe the process of job insertion in a context of the local labour market of the graduates to identify traits of discrimination originated by their hybrid professional profile . A case study and a qualitative approach were used to investigate the graduates of the first two generations of the Business Sciences Degree of a small Mexican public university. The results contradict the advantages attributed to hybrid university careers, far from facilitating the incorporation to the work, it found that hybrid graduates compete of unequal way for job offers due to two situations: lack of social knowledge of their profession by all employers that originates the absence of demand of these professionals, and lack of professional identity of graduates that causes they are unable to justify and defend the usefulness of their hybrid training. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-04-10 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/146 10.20511/pyr2017.v5n1.146 |
url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/146 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2017.v5n1.146 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
language |
spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/146/245 https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/146/246 https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/146/378 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Propósitos y Representaciones info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Propósitos y Representaciones |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 5 No. 1 (2017): January - June; 129-203 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 5 ##issue.no## 1 (2017): Enero - Junio; 129-203 Propósitos y Representaciones; Vol. 5 Núm. 1 (2017): Enero - Junio; 129-203 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2017.v5n1 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1789528871200096256 |
score |
13.940932 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).