Understanding the Limitations of Research
Descripción del Articulo
This work is an argumentative essay, or, in the terms of Montero and León (2005), it is a theoretical study. Its objective is to critically propose an evaluation of the state in which psychological research is in Peru, and from this analysis, raise the potential reasons for the problematic situation...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/424 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/424 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Psychological Research in Peru Peruvian Investment in Research University and Research. University and Research |
id |
REVUSIL_4d62586bff0b1efb9f47a10d421f15c6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/424 |
network_acronym_str |
REVUSIL |
network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository_id_str |
. |
spelling |
Understanding the Limitations of ResearchComprendiendo las limitaciones de la investigaciónSalas-Blas, EdwinPsychological Research in PeruPeruvian Investment in ResearchUniversity and Research.Psychological Research in PeruPeruvian Investment in ResearchUniversity and ResearchThis work is an argumentative essay, or, in the terms of Montero and León (2005), it is a theoretical study. Its objective is to critically propose an evaluation of the state in which psychological research is in Peru, and from this analysis, raise the potential reasons for the problematic situation and reflect on these aspects, in order to finally propose ideas for solving the problems detected. For its purpose and the kind of discourse that is managed in it, this could be useful for students or work teams that wish to conduct deeper, empirical (quantitative or qualitative) or non-empirical research, about the topic of psychological research in Peru.Este trabajo es un ensayo argumentativo, en los términos de Montero y León (2005) es un estudio teórico, su objetivo es plantear críticamente una evaluación del estado en el cual se encuentra la investigación psicológica en el Perú, y, a partir de ese análisis plantear los potenciales motivos de la situación problemática y reflexionar sobre dichos aspectos, para plantear finalmente ideas de solución a los problemas detectados. Por sus propósitos y por el discurso que se maneja en el mismo, podría ser útil para estudiantes o equipos de trabajo que deseen realizar investigaciones más profundas, empíricas (cuantitativas o cualitativas) o no empíricas, acerca de la investigación psicológica en el Perú.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2019-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/42410.20511/pyr2019.v7nSPE.424Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; No. SPE (2019): Número especial: Evaluación psicológica: Perspectivas y desafíos de la psicología educativa; e424Propósitos y Representaciones; ##issue.no## SPE (2019): Número especial: Evaluación psicológica: Perspectivas y desafíos de la psicología educativa; e424Propósitos y Representaciones; Núm. SPE (2019): Número especial: Evaluación psicológica: Perspectivas y desafíos de la psicología educativa; e4242310-46352307-799910.20511/pyr2019.v7nSPEreponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/424/783https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/424/784Derechos de autor 2019 Propósitos y Representacionesinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4242024-03-13T15:51:44Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Understanding the Limitations of Research Comprendiendo las limitaciones de la investigación |
title |
Understanding the Limitations of Research |
spellingShingle |
Understanding the Limitations of Research Salas-Blas, Edwin Psychological Research in Peru Peruvian Investment in Research University and Research. Psychological Research in Peru Peruvian Investment in Research University and Research |
title_short |
Understanding the Limitations of Research |
title_full |
Understanding the Limitations of Research |
title_fullStr |
Understanding the Limitations of Research |
title_full_unstemmed |
Understanding the Limitations of Research |
title_sort |
Understanding the Limitations of Research |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Salas-Blas, Edwin |
author |
Salas-Blas, Edwin |
author_facet |
Salas-Blas, Edwin |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Psychological Research in Peru Peruvian Investment in Research University and Research. Psychological Research in Peru Peruvian Investment in Research University and Research |
topic |
Psychological Research in Peru Peruvian Investment in Research University and Research. Psychological Research in Peru Peruvian Investment in Research University and Research |
description |
This work is an argumentative essay, or, in the terms of Montero and León (2005), it is a theoretical study. Its objective is to critically propose an evaluation of the state in which psychological research is in Peru, and from this analysis, raise the potential reasons for the problematic situation and reflect on these aspects, in order to finally propose ideas for solving the problems detected. For its purpose and the kind of discourse that is managed in it, this could be useful for students or work teams that wish to conduct deeper, empirical (quantitative or qualitative) or non-empirical research, about the topic of psychological research in Peru. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-12 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/424 10.20511/pyr2019.v7nSPE.424 |
url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/424 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2019.v7nSPE.424 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
language |
spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/424/783 https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/424/784 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Propósitos y Representaciones info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Propósitos y Representaciones |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; No. SPE (2019): Número especial: Evaluación psicológica: Perspectivas y desafíos de la psicología educativa; e424 Propósitos y Representaciones; ##issue.no## SPE (2019): Número especial: Evaluación psicológica: Perspectivas y desafíos de la psicología educativa; e424 Propósitos y Representaciones; Núm. SPE (2019): Número especial: Evaluación psicológica: Perspectivas y desafíos de la psicología educativa; e424 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2019.v7nSPE reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1794602300390506496 |
score |
13.957789 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).