The Use of the Wiki and the Improvement in Collaborative Learning
Descripción del Articulo
The advancement of technology has allowed the creation of learning environments that favor social interaction, identifying key aspects for the development of collaborative activities, in relation to the formation of groups. The purpose of this study is to determine to what extent the use of the wiki...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/447 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/447 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educational Technology Collaborative Learning Online Learning University Student Tecnología educacional Aprendizaje colaborativo Aprendizaje en línea Estudiante universitario |
Sumario: | The advancement of technology has allowed the creation of learning environments that favor social interaction, identifying key aspects for the development of collaborative activities, in relation to the formation of groups. The purpose of this study is to determine to what extent the use of the wiki, in the context of teaching through a virtual classroom, allows to improve collaboration in the development of group work of students from a private university in Lima. The quasi-experimental design, with pretest and posttest, an intact group and an experimental group is used as a research method. The instrument used constitutes a rubric that evaluates the dimensions of collaborative learning: positive interdependence, meaning construction and psychosocial relationships. The results showed that the use of the wiki improves collaborative learning in undergraduate students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).