Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System

Descripción del Articulo

The development of new music technologies necessitates changes in the content of music education. Musical pedagogy is faced with the task of educating creative musicians who are capable of innovative activities and inventive musical thinking. Therefore, primary music education should introduce creat...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Gorbunova, Irina B., Mikhutkina, Nina V.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/523
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/523
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Music Education
Music Computer Technologies (MCT)
Computer Music Creative Work
Computer Arrangement
Musical Composition
Multimedia Project.
Educación musical
Tecnologías Informáticas de la Música (MCT)
Computadora de la Música Trabajo Creativo
Arreglo de Computadora
Composicion Musical
Proyecto Multimedia
id REVUSIL_09af2cd439e763be6f1c9c1cc2227b25
oai_identifier_str oai:revistas.usil.edu.pe:article/523
network_acronym_str REVUSIL
network_name_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository_id_str .
spelling Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education SystemTrabajo creativo musical en computadora en el sistema de educación vocacional inicial rusoGorbunova, Irina B.Mikhutkina, Nina V.Music EducationMusic Computer Technologies (MCT)Computer Music Creative WorkComputer ArrangementMusical CompositionMultimedia Project.Educación musicalTecnologías Informáticas de la Música (MCT)Computadora de la Música Trabajo CreativoArreglo de ComputadoraComposicion MusicalProyecto MultimediaThe development of new music technologies necessitates changes in the content of music education. Musical pedagogy is faced with the task of educating creative musicians who are capable of innovative activities and inventive musical thinking. Therefore, primary music education should introduce creative learning technologies aimed at developing students’ creative abilities. This article analyzes the content of students’ musical and creative activities in the field of music computer technologies (MCT) illustrated by the subject “Computer Music Creative Work.” The theoretical and experimental study led us to conclude that this course not only develops creative abilities but also establishes conditions for the comprehensive and harmonious development of students’ personalities.El desarrollo de nuevas tecnologías musicales requiere cambios en el contenido de la educación musical. La pedagogía musical se enfrenta a la tarea de educar a músicos creativos que sean capaces de actividades innovadoras y pensamiento musical inventivo. Por lo tanto, la educación musical primaria debe introducir tecnologías de aprendizaje creativo destinadas a desarrollar las habilidades creativas de los estudiantes. Este artículo analiza el contenido de las actividades musicales y creativas de los estudiantes en el campo de las tecnologías informáticas de música (MCT) ilustradas por el tema “Trabajo creativo de música de computadora”. El estudio teórico y experimental nos llevó a concluir que este curso no solo desarrolla habilidades creativas sino que también establece condiciones para el desarrollo integral y armonioso de las personalidades de los estudiantes.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-06-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/52310.20511/pyr2020.v8n2.523Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e523Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e523Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e5232310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n2reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/523/954Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/5232022-06-02T16:13:30Z
dc.title.none.fl_str_mv Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System
Trabajo creativo musical en computadora en el sistema de educación vocacional inicial ruso
title Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System
spellingShingle Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System
Gorbunova, Irina B.
Music Education
Music Computer Technologies (MCT)
Computer Music Creative Work
Computer Arrangement
Musical Composition
Multimedia Project.
Educación musical
Tecnologías Informáticas de la Música (MCT)
Computadora de la Música Trabajo Creativo
Arreglo de Computadora
Composicion Musical
Proyecto Multimedia
title_short Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System
title_full Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System
title_fullStr Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System
title_full_unstemmed Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System
title_sort Computer Musical Creative Work in the Russian Initial Vocational Education System
dc.creator.none.fl_str_mv Gorbunova, Irina B.
Mikhutkina, Nina V.
author Gorbunova, Irina B.
author_facet Gorbunova, Irina B.
Mikhutkina, Nina V.
author_role author
author2 Mikhutkina, Nina V.
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Music Education
Music Computer Technologies (MCT)
Computer Music Creative Work
Computer Arrangement
Musical Composition
Multimedia Project.
Educación musical
Tecnologías Informáticas de la Música (MCT)
Computadora de la Música Trabajo Creativo
Arreglo de Computadora
Composicion Musical
Proyecto Multimedia
topic Music Education
Music Computer Technologies (MCT)
Computer Music Creative Work
Computer Arrangement
Musical Composition
Multimedia Project.
Educación musical
Tecnologías Informáticas de la Música (MCT)
Computadora de la Música Trabajo Creativo
Arreglo de Computadora
Composicion Musical
Proyecto Multimedia
description The development of new music technologies necessitates changes in the content of music education. Musical pedagogy is faced with the task of educating creative musicians who are capable of innovative activities and inventive musical thinking. Therefore, primary music education should introduce creative learning technologies aimed at developing students’ creative abilities. This article analyzes the content of students’ musical and creative activities in the field of music computer technologies (MCT) illustrated by the subject “Computer Music Creative Work.” The theoretical and experimental study led us to conclude that this course not only develops creative abilities but also establishes conditions for the comprehensive and harmonious development of students’ personalities.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-06-18
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/523
10.20511/pyr2020.v8n2.523
url https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/523
identifier_str_mv 10.20511/pyr2020.v8n2.523
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/523/954
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e523
Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e523
Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e523
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2020.v8n2
reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
collection Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789528872614625280
score 13.977305
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).