Music computer in teaching the “Listening to Music” course

Descripción del Articulo

The “Listening to Music” course is an important link in the music education of a child. The “Listening to Music” course fosters love and interest in music, teaches to understand its language, and develops emotional responsiveness in children. The article considers new opportunities in teaching the “...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Gorbunova, Irina B., Kiseleva, Yulia N.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/522
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/522
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación musical
Música y Tecnologías Informáticas
Computadora musical
Escuchar música
Music Education
Music and Computer Technologies
Music Computer
Listening to Music.
id REVUSIL_03371c7513de955deca17c0a811d7220
oai_identifier_str oai:revistas.usil.edu.pe:article/522
network_acronym_str REVUSIL
network_name_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository_id_str .
spelling Music computer in teaching the “Listening to Music” courseComputadora de música en la enseñanza del curso “Escuchando música”Gorbunova, Irina B.Kiseleva, Yulia N.Educación musicalMúsica y Tecnologías InformáticasComputadora musicalEscuchar músicaMusic EducationMusic and Computer TechnologiesMusic ComputerListening to Music.The “Listening to Music” course is an important link in the music education of a child. The “Listening to Music” course fosters love and interest in music, teaches to understand its language, and develops emotional responsiveness in children. The article considers new opportunities in teaching the “Listening to Music” course, which appeared along with a music computer, and which is more often used in the children's music school and meets the requirements of modern pedagogy. The article describes the capabilities of music and computer programs aimed at developing creative abilities of children. The authors examined new forms of work in the classroom using a music computer. The article proves that using a musical computer opens up broad prospects for employing creative tasks at children's music and art schools.El curso “Escuchar música” es un enlace importante en la educación musical de un niño. El curso “Escuchar música” fomenta el amor y el interés por la música, enseña a comprender su lenguaje y desarrolla la capacidad de respuesta emocional en los niños. El artículo considera nuevas oportunidades en la enseñanza del curso “Escuchar música”, que apareció junto con una computadora musical, y que se usa con mayor frecuencia en la escuela de música para niños y cumple con los requisitos de la pedagogía moderna. El artículo describe las capacidades de la música y los programas informáticos destinados a desarrollar las habilidades creativas de los niños. Los autores examinaron nuevas formas de trabajo en el aula utilizando una computadora musical. El artículo demuestra que el uso de una computadora musical abre amplias perspectivas para emplear tareas creativas en las escuelas de música y arte para niños.Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-06-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/52210.20511/pyr2020.v8n2.522Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e522Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e522Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e5222310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n2reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/522/953Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/5222022-06-02T14:41:11Z
dc.title.none.fl_str_mv Music computer in teaching the “Listening to Music” course
Computadora de música en la enseñanza del curso “Escuchando música”
title Music computer in teaching the “Listening to Music” course
spellingShingle Music computer in teaching the “Listening to Music” course
Gorbunova, Irina B.
Educación musical
Música y Tecnologías Informáticas
Computadora musical
Escuchar música
Music Education
Music and Computer Technologies
Music Computer
Listening to Music.
title_short Music computer in teaching the “Listening to Music” course
title_full Music computer in teaching the “Listening to Music” course
title_fullStr Music computer in teaching the “Listening to Music” course
title_full_unstemmed Music computer in teaching the “Listening to Music” course
title_sort Music computer in teaching the “Listening to Music” course
dc.creator.none.fl_str_mv Gorbunova, Irina B.
Kiseleva, Yulia N.
author Gorbunova, Irina B.
author_facet Gorbunova, Irina B.
Kiseleva, Yulia N.
author_role author
author2 Kiseleva, Yulia N.
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Educación musical
Música y Tecnologías Informáticas
Computadora musical
Escuchar música
Music Education
Music and Computer Technologies
Music Computer
Listening to Music.
topic Educación musical
Música y Tecnologías Informáticas
Computadora musical
Escuchar música
Music Education
Music and Computer Technologies
Music Computer
Listening to Music.
description The “Listening to Music” course is an important link in the music education of a child. The “Listening to Music” course fosters love and interest in music, teaches to understand its language, and develops emotional responsiveness in children. The article considers new opportunities in teaching the “Listening to Music” course, which appeared along with a music computer, and which is more often used in the children's music school and meets the requirements of modern pedagogy. The article describes the capabilities of music and computer programs aimed at developing creative abilities of children. The authors examined new forms of work in the classroom using a music computer. The article proves that using a musical computer opens up broad prospects for employing creative tasks at children's music and art schools.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-06-18
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/522
10.20511/pyr2020.v8n2.522
url https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/522
identifier_str_mv 10.20511/pyr2020.v8n2.522
dc.language.none.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/522/953
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e522
Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e522
Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 2 (2020): Mayo - Agosto: Comportamientos sociales y relaciones entre grupos; e522
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2020.v8n2
reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
collection Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789528872611479552
score 13.955691
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).