Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university.

Descripción del Articulo

As of the validity of the New University Law 30220, the university quality assurance policy is applied, marking a milestone for the verification and supervision of basic quality conditions, in the case of teachers in training at the initial level of education no It has been the exception, and the im...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gallardo Ramírez, Jessica Natalí
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
Repositorio:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistasusat:article/777
Enlace del recurso:https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/777
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Pedagogical practice; quality of education; efficiency of education; effectiveness of education.
Práctica pedagógica; calidad de la educación; eficiencia de la educación; eficacia de la educación.
id REVUSAT_f7708ee56e7dbb178ab197d53bbb22ca
oai_identifier_str oai:revistasusat:article/777
network_acronym_str REVUSAT
network_name_str Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
repository_id_str .
spelling Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university.Práctica Preprofesional según NORMAS ISO 21001 en un programa de estudios de una universidad pública peruana.Gallardo Ramírez, Jessica NatalíPedagogical practice; quality of education; efficiency of education; effectiveness of education.Práctica pedagógica; calidad de la educación; eficiencia de la educación; eficacia de la educación.As of the validity of the New University Law 30220, the university quality assurance policy is applied, marking a milestone for the verification and supervision of basic quality conditions, in the case of teachers in training at the initial level of education no It has been the exception, and the implementation of the missionary process of the Pre-professional Practice has been designed in the study, in such a way that a value is generated at a pedagogical, institutional and social level. To achieve the objective, the study was developed with a mixed approach and a pre-experimental design that allowed to show the benefits of the research, obtaining results of significant improvement in the satisfaction of the students who take the Practice course by applying the T-Student test that gave a value of 4.860, which generated a p = 0.000 value lower than 0.05. Thus concluding that the implementation of a missionary process under quality standards in accordance with the requirements of the International Standard ISO 21001 and aligned with the profile of the professional of an initial education study program guarantees the ideal training in the teachers of tomorrow.A partir de la vigencia de la Nueva Ley Universitaria 30220 se aplica la política de aseguramiento de calidad universitaria, marcando un hito para la verificación y supervisión de condiciones básicas de calidad, en el caso de los docentes en formación en el nivel de educación inicial no ha sido la excepción, y se ha diseñado en el estudio, la implementación del proceso misional de la Práctica Pre profesional, de tal manera que se genere un valor a nivel pedagógico, institucional y social. Para lograr el objetivo se desarrolló el estudio con un enfoque mixto y un diseño preexperimental que permitió mostrar las bondades de la investigación, obteniendo resultados de mejora significativa en la satisfacción de las estudiantes que llevan el curso de Práctica al aplicar la prueba T-Student con resultados de 4,860 el mismo que generó un valor p=0,000 inferior a 0,05. Concluyendo así que la implementación de un proceso misional bajo estándares de calidad acorde a las exigencias de la Norma Internacional ISO 21001 y alineada al perfil del profesional de un programa de estudios de educación inicial garantiza la formación idónea en las maestras del mañana.Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo2023-02-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigacióntext/xmlapplication/pdfhttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/77710.35383/educare.v10i2.777EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Educare et Comunicare; 27-382312-901810.35383/educare.v10i2reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstacron:USATspahttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/777/1638https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/777/1639info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistasusat:article/7772024-09-06T16:52:44Z
dc.title.none.fl_str_mv Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university.
Práctica Preprofesional según NORMAS ISO 21001 en un programa de estudios de una universidad pública peruana.
title Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university.
spellingShingle Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university.
Gallardo Ramírez, Jessica Natalí
Pedagogical practice; quality of education; efficiency of education; effectiveness of education.
Práctica pedagógica; calidad de la educación; eficiencia de la educación; eficacia de la educación.
title_short Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university.
title_full Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university.
title_fullStr Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university.
title_full_unstemmed Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university.
title_sort Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university.
dc.creator.none.fl_str_mv Gallardo Ramírez, Jessica Natalí
author Gallardo Ramírez, Jessica Natalí
author_facet Gallardo Ramírez, Jessica Natalí
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Pedagogical practice; quality of education; efficiency of education; effectiveness of education.
Práctica pedagógica; calidad de la educación; eficiencia de la educación; eficacia de la educación.
topic Pedagogical practice; quality of education; efficiency of education; effectiveness of education.
Práctica pedagógica; calidad de la educación; eficiencia de la educación; eficacia de la educación.
description As of the validity of the New University Law 30220, the university quality assurance policy is applied, marking a milestone for the verification and supervision of basic quality conditions, in the case of teachers in training at the initial level of education no It has been the exception, and the implementation of the missionary process of the Pre-professional Practice has been designed in the study, in such a way that a value is generated at a pedagogical, institutional and social level. To achieve the objective, the study was developed with a mixed approach and a pre-experimental design that allowed to show the benefits of the research, obtaining results of significant improvement in the satisfaction of the students who take the Practice course by applying the T-Student test that gave a value of 4.860, which generated a p = 0.000 value lower than 0.05. Thus concluding that the implementation of a missionary process under quality standards in accordance with the requirements of the International Standard ISO 21001 and aligned with the profile of the professional of an initial education study program guarantees the ideal training in the teachers of tomorrow.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-02-08
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigación
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/777
10.35383/educare.v10i2.777
url https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/777
identifier_str_mv 10.35383/educare.v10i2.777
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/777/1638
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/777/1639
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/xml
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
dc.source.none.fl_str_mv EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Educare et Comunicare; 27-38
2312-9018
10.35383/educare.v10i2
reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
instname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
instacron:USAT
instname_str Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
instacron_str USAT
institution USAT
reponame_str Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
collection Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1810293519423635456
score 13.987529
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).