Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university.
Descripción del Articulo
As of the validity of the New University Law 30220, the university quality assurance policy is applied, marking a milestone for the verification and supervision of basic quality conditions, in the case of teachers in training at the initial level of education no It has been the exception, and the im...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistasusat:article/777 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/777 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Pedagogical practice; quality of education; efficiency of education; effectiveness of education. Práctica pedagógica; calidad de la educación; eficiencia de la educación; eficacia de la educación. |
| id |
REVUSAT_f7708ee56e7dbb178ab197d53bbb22ca |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistasusat:article/777 |
| network_acronym_str |
REVUSAT |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| repository_id_str |
. |
| spelling |
Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university.Práctica Preprofesional según NORMAS ISO 21001 en un programa de estudios de una universidad pública peruana.Gallardo Ramírez, Jessica NatalíPedagogical practice; quality of education; efficiency of education; effectiveness of education.Práctica pedagógica; calidad de la educación; eficiencia de la educación; eficacia de la educación.As of the validity of the New University Law 30220, the university quality assurance policy is applied, marking a milestone for the verification and supervision of basic quality conditions, in the case of teachers in training at the initial level of education no It has been the exception, and the implementation of the missionary process of the Pre-professional Practice has been designed in the study, in such a way that a value is generated at a pedagogical, institutional and social level. To achieve the objective, the study was developed with a mixed approach and a pre-experimental design that allowed to show the benefits of the research, obtaining results of significant improvement in the satisfaction of the students who take the Practice course by applying the T-Student test that gave a value of 4.860, which generated a p = 0.000 value lower than 0.05. Thus concluding that the implementation of a missionary process under quality standards in accordance with the requirements of the International Standard ISO 21001 and aligned with the profile of the professional of an initial education study program guarantees the ideal training in the teachers of tomorrow.A partir de la vigencia de la Nueva Ley Universitaria 30220 se aplica la política de aseguramiento de calidad universitaria, marcando un hito para la verificación y supervisión de condiciones básicas de calidad, en el caso de los docentes en formación en el nivel de educación inicial no ha sido la excepción, y se ha diseñado en el estudio, la implementación del proceso misional de la Práctica Pre profesional, de tal manera que se genere un valor a nivel pedagógico, institucional y social. Para lograr el objetivo se desarrolló el estudio con un enfoque mixto y un diseño preexperimental que permitió mostrar las bondades de la investigación, obteniendo resultados de mejora significativa en la satisfacción de las estudiantes que llevan el curso de Práctica al aplicar la prueba T-Student con resultados de 4,860 el mismo que generó un valor p=0,000 inferior a 0,05. Concluyendo así que la implementación de un proceso misional bajo estándares de calidad acorde a las exigencias de la Norma Internacional ISO 21001 y alineada al perfil del profesional de un programa de estudios de educación inicial garantiza la formación idónea en las maestras del mañana.Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo2023-02-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigacióntext/xmlapplication/pdfhttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/77710.35383/educare.v10i2.777EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Educare et Comunicare; 27-382312-901810.35383/educare.v10i2reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstacron:USATspahttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/777/1638https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/777/1639info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistasusat:article/7772024-09-06T16:52:44Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university. Práctica Preprofesional según NORMAS ISO 21001 en un programa de estudios de una universidad pública peruana. |
| title |
Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university. |
| spellingShingle |
Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university. Gallardo Ramírez, Jessica Natalí Pedagogical practice; quality of education; efficiency of education; effectiveness of education. Práctica pedagógica; calidad de la educación; eficiencia de la educación; eficacia de la educación. |
| title_short |
Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university. |
| title_full |
Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university. |
| title_fullStr |
Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university. |
| title_full_unstemmed |
Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university. |
| title_sort |
Pre-professional practice according to ISO 21001 STANDARDS in a study program of a Peruvian public university. |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Gallardo Ramírez, Jessica Natalí |
| author |
Gallardo Ramírez, Jessica Natalí |
| author_facet |
Gallardo Ramírez, Jessica Natalí |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Pedagogical practice; quality of education; efficiency of education; effectiveness of education. Práctica pedagógica; calidad de la educación; eficiencia de la educación; eficacia de la educación. |
| topic |
Pedagogical practice; quality of education; efficiency of education; effectiveness of education. Práctica pedagógica; calidad de la educación; eficiencia de la educación; eficacia de la educación. |
| description |
As of the validity of the New University Law 30220, the university quality assurance policy is applied, marking a milestone for the verification and supervision of basic quality conditions, in the case of teachers in training at the initial level of education no It has been the exception, and the implementation of the missionary process of the Pre-professional Practice has been designed in the study, in such a way that a value is generated at a pedagogical, institutional and social level. To achieve the objective, the study was developed with a mixed approach and a pre-experimental design that allowed to show the benefits of the research, obtaining results of significant improvement in the satisfaction of the students who take the Practice course by applying the T-Student test that gave a value of 4.860, which generated a p = 0.000 value lower than 0.05. Thus concluding that the implementation of a missionary process under quality standards in accordance with the requirements of the International Standard ISO 21001 and aligned with the profile of the professional of an initial education study program guarantees the ideal training in the teachers of tomorrow. |
| publishDate |
2023 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2023-02-08 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigación |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/777 10.35383/educare.v10i2.777 |
| url |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/777 |
| identifier_str_mv |
10.35383/educare.v10i2.777 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/777/1638 https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/777/1639 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
text/xml application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| dc.source.none.fl_str_mv |
EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Educare et Comunicare; 27-38 2312-9018 10.35383/educare.v10i2 reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo instname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo instacron:USAT |
| instname_str |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| instacron_str |
USAT |
| institution |
USAT |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| collection |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1810293519423635456 |
| score |
13.987529 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).