Pedagogical management and teaching educational practices: a study in public institutions of the UGEL Huánuco
Descripción del Articulo
This article explores the relationship between pedagogical management and teaching educational practices in public institutions of the UGEL Huánuco, Peru. Pedagogical management, understood as a process of planning, execution and monitoring, is analyzed in terms of its influence on key dimensions su...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Instituto Internacional de Gobierno |
Repositorio: | Igobernanza |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/373 |
Enlace del recurso: | https://www.igobernanza.org/index.php/IGOB/article/view/373 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | gestión pedagógica prácticas educativas docente aprendizaje instituciones educativas Huánuco pedagogical management teacher educational practices learning educational institutions |
Sumario: | This article explores the relationship between pedagogical management and teaching educational practices in public institutions of the UGEL Huánuco, Peru. Pedagogical management, understood as a process of planning, execution and monitoring, is analyzed in terms of its influence on key dimensions such as epistemology and learning. The study adopted a non-experimental, cross-sectional and correlational approach, using a sample of 97 teachers. The results show a moderate correlation between pedagogical management and teaching practices, with important challenges that include the lack of resources and continuous training in rural areas. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).