What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan?

Descripción del Articulo

This article have the purpose of analyze the effects of Covid-19 in the public education in Lima Metropolitan. First, a general overview of the effects of the pandemia in different educational stakeholders and the differents challenges that they have taken up. From 9 interviews made principals, vice...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rojas Flores, Segundo Santiago
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
Repositorio:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistasusat:article/820
Enlace del recurso:https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts, school closures, distance learning.
Virtual education in pandemia
Effects
Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos, escuelas cerradas, educación a distancia.
Educación virtual en pandemia
Efectos
id REVUSAT_e1cb192320d4cb187e7bb8cbbe3c451e
oai_identifier_str oai:revistasusat:article/820
network_acronym_str REVUSAT
network_name_str Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
repository_id_str .
spelling What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan?Educación pública en Lima Metropolitana en tiempos de pandemia 2020-2022: Perspectivas Rojas Flores, Segundo SantiagoEducation; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts, school closures, distance learning.Virtual education in pandemiaEffectsEducación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos, escuelas cerradas, educación a distancia.Educación virtual en pandemiaEfectosThis article have the purpose of analyze the effects of Covid-19 in the public education in Lima Metropolitan. First, a general overview of the effects of the pandemia in different educational stakeholders and the differents challenges that they have taken up. From 9 interviews made principals, vice-principals, and teachers of the capital of the country, is possible to conclude that the connectivity problems coupled with a lack of adequate equipment for virtual clases, has increased inequality in access to education at all educational levels. Further, we have to highlight the psychological effects of the pandemic, essentially with emotional problems in the persons involved.El presente artículo tiene como propósito analizar los efectos del Covid-19 en la educación pública Lima Metropolitana. En primer lugar, se realiza una descripción general de los efectos de la pandemia en los diversos actores educativos y los diversos retos que ellos han asumido. De las 9 entrevistas realizadas a directores, subdirectores, docentes de la ciudad capital del país, se puede concluir que los problemas de conectividad unidos a la falta de equipos adecuados para las clases virtuales ha aumentado la desigualdad en el acceso a la educación en todos los niveles educativos. Además, hay que subrayar los efectos psicológicos de la pandemia, esencialmente con problemas emocionales en los involucrados.Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo2023-02-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextArtículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigacióntextotext/xmlapplication/pdfhttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/82010.35383/educare.v10i2.820EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Educare et Comunicare; 57-702312-901810.35383/educare.v10i2reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstacron:USATspahttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820/1644https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820/16452020-2022 Metropolitan Lima2020-2022 Lima Metropolitanainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistasusat:article/8202024-09-06T16:52:44Z
dc.title.none.fl_str_mv What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan?
Educación pública en Lima Metropolitana en tiempos de pandemia 2020-2022: Perspectivas
title What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan?
spellingShingle What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan?
Rojas Flores, Segundo Santiago
Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts, school closures, distance learning.
Virtual education in pandemia
Effects
Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos, escuelas cerradas, educación a distancia.
Educación virtual en pandemia
Efectos
title_short What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan?
title_full What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan?
title_fullStr What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan?
title_full_unstemmed What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan?
title_sort What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan?
dc.creator.none.fl_str_mv Rojas Flores, Segundo Santiago
author Rojas Flores, Segundo Santiago
author_facet Rojas Flores, Segundo Santiago
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts, school closures, distance learning.
Virtual education in pandemia
Effects
Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos, escuelas cerradas, educación a distancia.
Educación virtual en pandemia
Efectos
topic Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts, school closures, distance learning.
Virtual education in pandemia
Effects
Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos, escuelas cerradas, educación a distancia.
Educación virtual en pandemia
Efectos
description This article have the purpose of analyze the effects of Covid-19 in the public education in Lima Metropolitan. First, a general overview of the effects of the pandemia in different educational stakeholders and the differents challenges that they have taken up. From 9 interviews made principals, vice-principals, and teachers of the capital of the country, is possible to conclude that the connectivity problems coupled with a lack of adequate equipment for virtual clases, has increased inequality in access to education at all educational levels. Further, we have to highlight the psychological effects of the pandemic, essentially with emotional problems in the persons involved.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-02-08
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
text
Artículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigación
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820
10.35383/educare.v10i2.820
url https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820
identifier_str_mv 10.35383/educare.v10i2.820
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820/1644
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820/1645
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/xml
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv 2020-2022 Metropolitan Lima
2020-2022 Lima Metropolitana
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
dc.source.none.fl_str_mv EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Educare et Comunicare; 57-70
2312-9018
10.35383/educare.v10i2
reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
instname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
instacron:USAT
instname_str Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
instacron_str USAT
institution USAT
reponame_str Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
collection Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1810293519656419328
score 13.936249
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).