What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan?
Descripción del Articulo
This article have the purpose of analyze the effects of Covid-19 in the public education in Lima Metropolitan. First, a general overview of the effects of the pandemia in different educational stakeholders and the differents challenges that they have taken up. From 9 interviews made principals, vice...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistasusat:article/820 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts, school closures, distance learning. Virtual education in pandemia Effects Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos, escuelas cerradas, educación a distancia. Educación virtual en pandemia Efectos |
| id |
REVUSAT_e1cb192320d4cb187e7bb8cbbe3c451e |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistasusat:article/820 |
| network_acronym_str |
REVUSAT |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| repository_id_str |
. |
| spelling |
What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan?Educación pública en Lima Metropolitana en tiempos de pandemia 2020-2022: Perspectivas Rojas Flores, Segundo SantiagoEducation; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts, school closures, distance learning.Virtual education in pandemiaEffectsEducación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos, escuelas cerradas, educación a distancia.Educación virtual en pandemiaEfectosThis article have the purpose of analyze the effects of Covid-19 in the public education in Lima Metropolitan. First, a general overview of the effects of the pandemia in different educational stakeholders and the differents challenges that they have taken up. From 9 interviews made principals, vice-principals, and teachers of the capital of the country, is possible to conclude that the connectivity problems coupled with a lack of adequate equipment for virtual clases, has increased inequality in access to education at all educational levels. Further, we have to highlight the psychological effects of the pandemic, essentially with emotional problems in the persons involved.El presente artículo tiene como propósito analizar los efectos del Covid-19 en la educación pública Lima Metropolitana. En primer lugar, se realiza una descripción general de los efectos de la pandemia en los diversos actores educativos y los diversos retos que ellos han asumido. De las 9 entrevistas realizadas a directores, subdirectores, docentes de la ciudad capital del país, se puede concluir que los problemas de conectividad unidos a la falta de equipos adecuados para las clases virtuales ha aumentado la desigualdad en el acceso a la educación en todos los niveles educativos. Además, hay que subrayar los efectos psicológicos de la pandemia, esencialmente con problemas emocionales en los involucrados.Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo2023-02-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextArtículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigacióntextotext/xmlapplication/pdfhttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/82010.35383/educare.v10i2.820EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Educare et Comunicare; 57-702312-901810.35383/educare.v10i2reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstacron:USATspahttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820/1644https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820/16452020-2022 Metropolitan Lima2020-2022 Lima Metropolitanainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistasusat:article/8202024-09-06T16:52:44Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan? Educación pública en Lima Metropolitana en tiempos de pandemia 2020-2022: Perspectivas |
| title |
What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan? |
| spellingShingle |
What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan? Rojas Flores, Segundo Santiago Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts, school closures, distance learning. Virtual education in pandemia Effects Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos, escuelas cerradas, educación a distancia. Educación virtual en pandemia Efectos |
| title_short |
What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan? |
| title_full |
What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan? |
| title_fullStr |
What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan? |
| title_full_unstemmed |
What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan? |
| title_sort |
What problems and challenges bring the pandemia at Public education in Lima Metropolitan? |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Rojas Flores, Segundo Santiago |
| author |
Rojas Flores, Segundo Santiago |
| author_facet |
Rojas Flores, Segundo Santiago |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts, school closures, distance learning. Virtual education in pandemia Effects Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos, escuelas cerradas, educación a distancia. Educación virtual en pandemia Efectos |
| topic |
Education; Covid-19; virtual education; pandemic; lockdown; Information and Comunications Technology; psychological impacts, school closures, distance learning. Virtual education in pandemia Effects Educación; Covid-19; educación virtual; pandemia; confinamiento; tecnologías de la información y comunicación; impactos psicológicos, escuelas cerradas, educación a distancia. Educación virtual en pandemia Efectos |
| description |
This article have the purpose of analyze the effects of Covid-19 in the public education in Lima Metropolitan. First, a general overview of the effects of the pandemia in different educational stakeholders and the differents challenges that they have taken up. From 9 interviews made principals, vice-principals, and teachers of the capital of the country, is possible to conclude that the connectivity problems coupled with a lack of adequate equipment for virtual clases, has increased inequality in access to education at all educational levels. Further, we have to highlight the psychological effects of the pandemic, essentially with emotional problems in the persons involved. |
| publishDate |
2023 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2023-02-08 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion text Artículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigación texto |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820 10.35383/educare.v10i2.820 |
| url |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820 |
| identifier_str_mv |
10.35383/educare.v10i2.820 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820/1644 https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/820/1645 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
text/xml application/pdf |
| dc.coverage.none.fl_str_mv |
2020-2022 Metropolitan Lima 2020-2022 Lima Metropolitana |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| dc.source.none.fl_str_mv |
EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 10 Núm. 2 (2022): Educare et Comunicare; 57-70 2312-9018 10.35383/educare.v10i2 reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo instname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo instacron:USAT |
| instname_str |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| instacron_str |
USAT |
| institution |
USAT |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| collection |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1810293519656419328 |
| score |
13.936249 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).