Classification of toxic comments in video games
Descripción del Articulo
Toxicity can have a major impact on player engagement and satisfaction. It is a complex phenomenon that has diverse causes and consequences. Among the most common causes are anonymity, competitiveness and frustration. The consequences can be serious, such as harassment, abandonment of the game and p...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad La Salle |
| Repositorio: | Revistas - Universidad La Salle |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/124 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/124 https://doi.org/10.48168/innosoft.s15.a124 https://purl.org/42411/s15/a124 https://n2t.net/ark:/42411/s15/a124 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Machine learning Toxic chat Natural language processing Video games Aprendizaje automático Chat tóxico Procesamiento de lenguaje natural Videojuegos |
| id |
REVUSALLE_7a3e90941de76c537b6c48ef63d023b3 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/124 |
| network_acronym_str |
REVUSALLE |
| network_name_str |
Revistas - Universidad La Salle |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Classification of toxic comments in video gamesClasificador de Comentarios Toxicos en los VideojuegosLuque Nieto, Luis FernandoPortugal Carpio, Elmerson RamithMachine learningToxic chatNatural language processingVideo gamesAprendizaje automáticoChat tóxicoProcesamiento de lenguaje naturalVideojuegos Toxicity can have a major impact on player engagement and satisfaction. It is a complex phenomenon that has diverse causes and consequences. Among the most common causes are anonymity, competitiveness and frustration. The consequences can be serious, such as harassment, abandonment of the game and psychological damage. Gaming companies are working to find ways to address forms of toxicity on their platforms. One of the most common interactions with toxicity occurs in chat windows or in-game messaging systems. The proposed work is to pull some chat messages that occur in these "lobbies" or take them offline so that they can be categorized to determine if the player who wrote in the chat committed an infraction and depending on the category take action on the case. La toxicidad puede tener un gran impacto en el compromiso y la satisfacción del jugador. Se trata de un fenómeno complejo que tiene causas y consecuencias diversas. Entre las causas más comunes se encuentran la anonimidad, la competitividad y la frustración. Las consecuencias pueden ser graves, como el acoso, el abandono del juego y el daño psicológico. Las empresas de juegos están trabajando para encontrar formas de abordar las formas de toxicidad en sus plataformas. Una de las interacciones más comunes con la toxicidad se produce en las ventanas de chat o en los sistemas de mensajería del juego. El trabajo propuesto es sacar algunos mensajes de chat que se dan en estos “lobby” o sacarlos de internet para así poder clasificarlos y determinar si el jugador que escribió en el chat cometió una infracción y dependiendo de la categoría tomar acciones en el caso.Universidad La Salle2024-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionJournal paperTextArtículos originalesTextoapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/124https://doi.org/10.48168/innosoft.s15.a124https://purl.org/42411/s15/a124https://n2t.net/ark:/42411/s15/a124Innovation and Software; Vol 5 No 1 (2024): March - August; 49-58Innovación y Software; Vol. 5 Núm. 1 (2024): Marzo - Agosto; 49-582708-09352708-0927https://doi.org/10.48168/innosoft.s15https://purl.org/42411/s15https://n2t.net/ark:/42411/s15reponame:Revistas - Universidad La Salleinstname:Universidad La Salleinstacron:USALLEspahttps://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/124/195https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/124/196Derechos de autor 2024 Innovación y Softwarehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/1242025-07-03T08:02:21Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Classification of toxic comments in video games Clasificador de Comentarios Toxicos en los Videojuegos |
| title |
Classification of toxic comments in video games |
| spellingShingle |
Classification of toxic comments in video games Luque Nieto, Luis Fernando Machine learning Toxic chat Natural language processing Video games Aprendizaje automático Chat tóxico Procesamiento de lenguaje natural Videojuegos |
| title_short |
Classification of toxic comments in video games |
| title_full |
Classification of toxic comments in video games |
| title_fullStr |
Classification of toxic comments in video games |
| title_full_unstemmed |
Classification of toxic comments in video games |
| title_sort |
Classification of toxic comments in video games |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Luque Nieto, Luis Fernando Portugal Carpio, Elmerson Ramith |
| author |
Luque Nieto, Luis Fernando |
| author_facet |
Luque Nieto, Luis Fernando Portugal Carpio, Elmerson Ramith |
| author_role |
author |
| author2 |
Portugal Carpio, Elmerson Ramith |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Machine learning Toxic chat Natural language processing Video games Aprendizaje automático Chat tóxico Procesamiento de lenguaje natural Videojuegos |
| topic |
Machine learning Toxic chat Natural language processing Video games Aprendizaje automático Chat tóxico Procesamiento de lenguaje natural Videojuegos |
| description |
Toxicity can have a major impact on player engagement and satisfaction. It is a complex phenomenon that has diverse causes and consequences. Among the most common causes are anonymity, competitiveness and frustration. The consequences can be serious, such as harassment, abandonment of the game and psychological damage. Gaming companies are working to find ways to address forms of toxicity on their platforms. One of the most common interactions with toxicity occurs in chat windows or in-game messaging systems. The proposed work is to pull some chat messages that occur in these "lobbies" or take them offline so that they can be categorized to determine if the player who wrote in the chat committed an infraction and depending on the category take action on the case. |
| publishDate |
2024 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2024-03-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Journal paper Text Artículos originales Texto |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/124 https://doi.org/10.48168/innosoft.s15.a124 https://purl.org/42411/s15/a124 https://n2t.net/ark:/42411/s15/a124 |
| url |
https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/124 https://doi.org/10.48168/innosoft.s15.a124 https://purl.org/42411/s15/a124 https://n2t.net/ark:/42411/s15/a124 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/124/195 https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/124/196 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2024 Innovación y Software https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2024 Innovación y Software https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad La Salle |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad La Salle |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Innovation and Software; Vol 5 No 1 (2024): March - August; 49-58 Innovación y Software; Vol. 5 Núm. 1 (2024): Marzo - Agosto; 49-58 2708-0935 2708-0927 https://doi.org/10.48168/innosoft.s15 https://purl.org/42411/s15 https://n2t.net/ark:/42411/s15 reponame:Revistas - Universidad La Salle instname:Universidad La Salle instacron:USALLE |
| instname_str |
Universidad La Salle |
| instacron_str |
USALLE |
| institution |
USALLE |
| reponame_str |
Revistas - Universidad La Salle |
| collection |
Revistas - Universidad La Salle |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1847797540885364736 |
| score |
13.058573 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).