Ensuring the security of business information through service management
Descripción del Articulo
In this systematic review, we examined the approaches and techniques used by companies to protect their information and meet customer expectations. Following a rigorous methodology involving systematic database research and a thorough analysis of selected articles, six relevant studies were identifi...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad La Salle |
| Repositorio: | Revistas - Universidad La Salle |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/95 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95 https://doi.org/10.48168/innosoft.s12.a95 https://purl.org/42411/s12/a95 https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | information security management ICT service management information security business sector gestión de seguridad de la información gestión de servicios de TIC seguridad de la información sector empresarial |
| id |
REVUSALLE_2d30b76677eb7952b14d7029e2728445 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/95 |
| network_acronym_str |
REVUSALLE |
| network_name_str |
Revistas - Universidad La Salle |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Ensuring the security of business information through service managementGarantía de seguridad de la información empresarial a través de la gestión de serviciosSolano Quincho, Luz MariaHorna Maguiña, Miriam MaryoriMendoza de los Santos, Alberto Carlosinformation security managementICT service managementinformation securitybusiness sectorgestión de seguridad de la informacióngestión de servicios de TICseguridad de la informaciónsector empresarialIn this systematic review, we examined the approaches and techniques used by companies to protect their information and meet customer expectations. Following a rigorous methodology involving systematic database research and a thorough analysis of selected articles, six relevant studies were identified that provided valuable information. The findings highlighted the relevance of incorporating IT security into the overall service management strategy and the need to involve all stakeholders. In addition, the crucial role of the human element in information protection is emphasised and investment in training and awareness programmes is recommended, as well as the importance of a holistic approach to service management. The document provides a comprehensive view and effective recommendations for strengthening enterprise data protection and security practices, and is relevant for organisations seeking to improve their approach to data protection in a dynamic and ever-changing business environment.En esta revisión sistemática, se examinaron los enfoques y técnicas utilizados por las empresas para proteger su información y cumplir con las expectativas de los clientes. Siguiendo una metodología rigurosa que involucró una investigación sistemática en bases de datos y un análisis exhaustivo de los artículos seleccionados, se identificaron seis estudios relevantes que proporcionaron información valiosa. Los hallazgos resaltaron la relevancia de incorporar la seguridad informática en la estrategia general de gestión de servicios y la necesidad de involucrar a todas las partes interesadas. Además, se enfatiza el papel crucial del elemento humano en la protección de la información y se recomienda invertir en programas de capacitación y concientización, asimismo se resalta la importancia de un enfoque holístico dentro de la gestión de servicios. El documento ofrece una visión integral y recomendaciones efectivas para fortalecer las prácticas de seguridad y protección de datos empresariales, siendo relevante para las organizaciones que buscan mejorar su enfoque en la protección de los datos en un entorno empresarial dinámico y en continua transformación.Universidad La Salle2023-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionJournal papertextArtículos originalesapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95https://doi.org/10.48168/innosoft.s12.a95https://purl.org/42411/s12/a95https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95Innovation and Software; Vol 4 No 2 (2023): September - February; 96-106Innovación y Software; Vol. 4 Núm. 2 (2023): Septiembre - Febrero; 96-1062708-09352708-0927https://doi.org/10.48168/innosoft.s12https://purl.org/42411/s12https://n2t.net/ark:/42411/s12reponame:Revistas - Universidad La Salleinstname:Universidad La Salleinstacron:USALLEspahttps://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95/138https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95/152https://purl.org/42411/s12/a95/g138https://purl.org/42411/s12/a95/g152https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95/g138https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95/g15220232023Derechos de autor 2023 Innovación y Softwarehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/952025-07-03T08:02:13Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Ensuring the security of business information through service management Garantía de seguridad de la información empresarial a través de la gestión de servicios |
| title |
Ensuring the security of business information through service management |
| spellingShingle |
Ensuring the security of business information through service management Solano Quincho, Luz Maria information security management ICT service management information security business sector gestión de seguridad de la información gestión de servicios de TIC seguridad de la información sector empresarial |
| title_short |
Ensuring the security of business information through service management |
| title_full |
Ensuring the security of business information through service management |
| title_fullStr |
Ensuring the security of business information through service management |
| title_full_unstemmed |
Ensuring the security of business information through service management |
| title_sort |
Ensuring the security of business information through service management |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Solano Quincho, Luz Maria Horna Maguiña, Miriam Maryori Mendoza de los Santos, Alberto Carlos |
| author |
Solano Quincho, Luz Maria |
| author_facet |
Solano Quincho, Luz Maria Horna Maguiña, Miriam Maryori Mendoza de los Santos, Alberto Carlos |
| author_role |
author |
| author2 |
Horna Maguiña, Miriam Maryori Mendoza de los Santos, Alberto Carlos |
| author2_role |
author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
information security management ICT service management information security business sector gestión de seguridad de la información gestión de servicios de TIC seguridad de la información sector empresarial |
| topic |
information security management ICT service management information security business sector gestión de seguridad de la información gestión de servicios de TIC seguridad de la información sector empresarial |
| description |
In this systematic review, we examined the approaches and techniques used by companies to protect their information and meet customer expectations. Following a rigorous methodology involving systematic database research and a thorough analysis of selected articles, six relevant studies were identified that provided valuable information. The findings highlighted the relevance of incorporating IT security into the overall service management strategy and the need to involve all stakeholders. In addition, the crucial role of the human element in information protection is emphasised and investment in training and awareness programmes is recommended, as well as the importance of a holistic approach to service management. The document provides a comprehensive view and effective recommendations for strengthening enterprise data protection and security practices, and is relevant for organisations seeking to improve their approach to data protection in a dynamic and ever-changing business environment. |
| publishDate |
2023 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2023-09-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Journal paper text Artículos originales |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95 https://doi.org/10.48168/innosoft.s12.a95 https://purl.org/42411/s12/a95 https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95 |
| url |
https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95 https://doi.org/10.48168/innosoft.s12.a95 https://purl.org/42411/s12/a95 https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95/138 https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95/152 https://purl.org/42411/s12/a95/g138 https://purl.org/42411/s12/a95/g152 https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95/g138 https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95/g152 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2023 Innovación y Software https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2023 Innovación y Software https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
| dc.coverage.none.fl_str_mv |
2023 2023 |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad La Salle |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad La Salle |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Innovation and Software; Vol 4 No 2 (2023): September - February; 96-106 Innovación y Software; Vol. 4 Núm. 2 (2023): Septiembre - Febrero; 96-106 2708-0935 2708-0927 https://doi.org/10.48168/innosoft.s12 https://purl.org/42411/s12 https://n2t.net/ark:/42411/s12 reponame:Revistas - Universidad La Salle instname:Universidad La Salle instacron:USALLE |
| instname_str |
Universidad La Salle |
| instacron_str |
USALLE |
| institution |
USALLE |
| reponame_str |
Revistas - Universidad La Salle |
| collection |
Revistas - Universidad La Salle |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846529178662338560 |
| score |
13.057984 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).