Ensuring the security of business information through service management

Descripción del Articulo

In this systematic review, we examined the approaches and techniques used by companies to protect their information and meet customer expectations. Following a rigorous methodology involving systematic database research and a thorough analysis of selected articles, six relevant studies were identifi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Solano Quincho, Luz Maria, Horna Maguiña, Miriam Maryori, Mendoza de los Santos, Alberto Carlos
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad La Salle
Repositorio:Revistas - Universidad La Salle
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/95
Enlace del recurso:https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95
https://doi.org/10.48168/innosoft.s12.a95
https://purl.org/42411/s12/a95
https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:information security management
ICT service management
information security
business sector
gestión de seguridad de la información
gestión de servicios de TIC
seguridad de la información
sector empresarial
id REVUSALLE_2d30b76677eb7952b14d7029e2728445
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/95
network_acronym_str REVUSALLE
network_name_str Revistas - Universidad La Salle
repository_id_str
spelling Ensuring the security of business information through service managementGarantía de seguridad de la información empresarial a través de la gestión de serviciosSolano Quincho, Luz MariaHorna Maguiña, Miriam MaryoriMendoza de los Santos, Alberto Carlosinformation security managementICT service managementinformation securitybusiness sectorgestión de seguridad de la informacióngestión de servicios de TICseguridad de la informaciónsector empresarialIn this systematic review, we examined the approaches and techniques used by companies to protect their information and meet customer expectations. Following a rigorous methodology involving systematic database research and a thorough analysis of selected articles, six relevant studies were identified that provided valuable information. The findings highlighted the relevance of incorporating IT security into the overall service management strategy and the need to involve all stakeholders. In addition, the crucial role of the human element in information protection is emphasised and investment in training and awareness programmes is recommended, as well as the importance of a holistic approach to service management. The document provides a comprehensive view and effective recommendations for strengthening enterprise data protection and security practices, and is relevant for organisations seeking to improve their approach to data protection in a dynamic and ever-changing business environment.En esta revisión sistemática, se examinaron los enfoques y técnicas utilizados por las empresas para proteger su información y cumplir con las expectativas de los clientes. Siguiendo una metodología rigurosa que involucró una investigación sistemática en bases de datos y un análisis exhaustivo de los artículos seleccionados, se identificaron seis estudios relevantes que proporcionaron información valiosa. Los hallazgos resaltaron la relevancia de incorporar la seguridad informática en la estrategia general de gestión de servicios y la necesidad de involucrar a todas las partes interesadas. Además, se enfatiza el papel crucial del elemento humano en la protección de la información y se recomienda invertir en programas de capacitación y concientización, asimismo se resalta la importancia de un enfoque holístico dentro de la gestión de servicios. El documento ofrece una visión integral y recomendaciones efectivas para fortalecer las prácticas de seguridad y protección de datos empresariales, siendo relevante para las organizaciones que buscan mejorar su enfoque en la protección de los datos en un entorno empresarial dinámico y en continua transformación.Universidad La Salle2023-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionJournal papertextArtículos originalesapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95https://doi.org/10.48168/innosoft.s12.a95https://purl.org/42411/s12/a95https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95Innovation and Software; Vol 4 No 2 (2023): September - February; 96-106Innovación y Software; Vol. 4 Núm. 2 (2023): Septiembre - Febrero; 96-1062708-09352708-0927https://doi.org/10.48168/innosoft.s12https://purl.org/42411/s12https://n2t.net/ark:/42411/s12reponame:Revistas - Universidad La Salleinstname:Universidad La Salleinstacron:USALLEspahttps://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95/138https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95/152https://purl.org/42411/s12/a95/g138https://purl.org/42411/s12/a95/g152https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95/g138https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95/g15220232023Derechos de autor 2023 Innovación y Softwarehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/952025-07-03T08:02:13Z
dc.title.none.fl_str_mv Ensuring the security of business information through service management
Garantía de seguridad de la información empresarial a través de la gestión de servicios
title Ensuring the security of business information through service management
spellingShingle Ensuring the security of business information through service management
Solano Quincho, Luz Maria
information security management
ICT service management
information security
business sector
gestión de seguridad de la información
gestión de servicios de TIC
seguridad de la información
sector empresarial
title_short Ensuring the security of business information through service management
title_full Ensuring the security of business information through service management
title_fullStr Ensuring the security of business information through service management
title_full_unstemmed Ensuring the security of business information through service management
title_sort Ensuring the security of business information through service management
dc.creator.none.fl_str_mv Solano Quincho, Luz Maria
Horna Maguiña, Miriam Maryori
Mendoza de los Santos, Alberto Carlos
author Solano Quincho, Luz Maria
author_facet Solano Quincho, Luz Maria
Horna Maguiña, Miriam Maryori
Mendoza de los Santos, Alberto Carlos
author_role author
author2 Horna Maguiña, Miriam Maryori
Mendoza de los Santos, Alberto Carlos
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv information security management
ICT service management
information security
business sector
gestión de seguridad de la información
gestión de servicios de TIC
seguridad de la información
sector empresarial
topic information security management
ICT service management
information security
business sector
gestión de seguridad de la información
gestión de servicios de TIC
seguridad de la información
sector empresarial
description In this systematic review, we examined the approaches and techniques used by companies to protect their information and meet customer expectations. Following a rigorous methodology involving systematic database research and a thorough analysis of selected articles, six relevant studies were identified that provided valuable information. The findings highlighted the relevance of incorporating IT security into the overall service management strategy and the need to involve all stakeholders. In addition, the crucial role of the human element in information protection is emphasised and investment in training and awareness programmes is recommended, as well as the importance of a holistic approach to service management. The document provides a comprehensive view and effective recommendations for strengthening enterprise data protection and security practices, and is relevant for organisations seeking to improve their approach to data protection in a dynamic and ever-changing business environment.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-09-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Journal paper
text
Artículos originales
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95
https://doi.org/10.48168/innosoft.s12.a95
https://purl.org/42411/s12/a95
https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95
url https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95
https://doi.org/10.48168/innosoft.s12.a95
https://purl.org/42411/s12/a95
https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95/138
https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/95/152
https://purl.org/42411/s12/a95/g138
https://purl.org/42411/s12/a95/g152
https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95/g138
https://n2t.net/ark:/42411/s12/a95/g152
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2023 Innovación y Software
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2023 Innovación y Software
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.coverage.none.fl_str_mv 2023
2023
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad La Salle
publisher.none.fl_str_mv Universidad La Salle
dc.source.none.fl_str_mv Innovation and Software; Vol 4 No 2 (2023): September - February; 96-106
Innovación y Software; Vol. 4 Núm. 2 (2023): Septiembre - Febrero; 96-106
2708-0935
2708-0927
https://doi.org/10.48168/innosoft.s12
https://purl.org/42411/s12
https://n2t.net/ark:/42411/s12
reponame:Revistas - Universidad La Salle
instname:Universidad La Salle
instacron:USALLE
instname_str Universidad La Salle
instacron_str USALLE
institution USALLE
reponame_str Revistas - Universidad La Salle
collection Revistas - Universidad La Salle
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846529178662338560
score 13.057984
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).