Defiance of Implementing Distance Education in the Education System

Descripción del Articulo

This article aims to explore the implementation of distance education in Peru. To this end, we propose to make a theoretical approach to the concept of distance education. This is where two concepts emerge that will be key to the implementation of distance learning: virtuality and technologies. Both...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rodríguez Zavala, Luisa
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Ricardo Palma
Repositorio:Revistas - Universidad Ricardo Palma
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/4019
Enlace del recurso:http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4019
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educational system, virtuality, distance learning, new technologies
Sistema educativo, virtualidad, educación a distancia, nuevas tecnologías
id REVURP_f9e85ac359360916860f0eab43652b4f
oai_identifier_str oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/4019
network_acronym_str REVURP
network_name_str Revistas - Universidad Ricardo Palma
repository_id_str
spelling Defiance of Implementing Distance Education in the Education SystemRetos y desafíos de la implementación de la educación a distancia en el sistema educativoRodríguez Zavala, LuisaEducational system, virtuality, distance learning, new technologiesSistema educativo, virtualidad, educación a distancia, nuevas tecnologíasThis article aims to explore the implementation of distance education in Peru. To this end, we propose to make a theoretical approach to the concept of distance education. This is where two concepts emerge that will be key to the implementation of distance learning: virtuality and technologies. Both are vital for distance learning. However, considering certain structural, social and economic aspects, it will be appreciated that, although distance education requires certain minimum socio-economic conditions in order to be viable, its implementation in Peru has omitted this, implementing distance education without considering them; this has caused many students at primary, secondary and university levels to be forced to leave their studies due to lack of financial resources. Faced with this, the need for an inclusive distance education emerges; therefore, methodologically we will make a theoretical and epistemological review of the main existing paradigms within distance education and virtuality. Methodologically it is a longitudinal study that covers the years 2000 - 2020. Therefore, the work will be supported in an exploratory methodology.El presente artículo tiene como finalidad explorar la implementación de la educación a distancia en el Perú. Para lo cual, nos proponemos hacer una aproximación teórica al concepto de educación a distancia. Es en esta, donde emergen dos conceptos que serán clave para la implementación de la educación a distancia: virtualidad y tecnologías. Ambas resultan vitales para la educación a distancia. No obstante, considerando ciertos aspectos estructurales, sociales y económicos se apreciará que, si bien, la educación a distancia exige ciertas condiciones socioeconómicas mínimas para que pueda ser viable, su implementación en el Perú ha omitido ello, implementando una educación a distancia sin considerarlos; ello ha ocasionado que muchos estudiantes tanto de nivel primaria, secundaria como universitarios se vieran en la obligación de dejar sus estudios por falta de recursos económicos. Ante ello, emerge la necesidad de una educación a distancia inclusiva; por lo cual metodológicamente haremos una revisión teórica y epistemológica de los principales paradigmas existentes dentro de la educación a distancia y la virtualidad. Metodológicamente es un estudio longitudinal que abarca los años 2000 – 2020. Por lo cual, el trabajo se sostendrá en una metodología exploratoria.Universidad Ricardo Palma2021-06-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisión por pares externosExternal peer reviewapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/401910.31381/pluriversidad.v0i7.4019PLURIVERSIDAD; Núm. 7 (2021): PLURIVERSIDAD; 181 - 1952617-62622617-625410.31381/pluriversidad.v0i7reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palmainstname:Universidad Ricardo Palmainstacron:URPspahttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4019/4899http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4019/5684Derechos de autor 2021 PLURIVERSIDADinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/40192021-12-31T21:45:50Z
dc.title.none.fl_str_mv Defiance of Implementing Distance Education in the Education System
Retos y desafíos de la implementación de la educación a distancia en el sistema educativo
title Defiance of Implementing Distance Education in the Education System
spellingShingle Defiance of Implementing Distance Education in the Education System
Rodríguez Zavala, Luisa
Educational system, virtuality, distance learning, new technologies
Sistema educativo, virtualidad, educación a distancia, nuevas tecnologías
title_short Defiance of Implementing Distance Education in the Education System
title_full Defiance of Implementing Distance Education in the Education System
title_fullStr Defiance of Implementing Distance Education in the Education System
title_full_unstemmed Defiance of Implementing Distance Education in the Education System
title_sort Defiance of Implementing Distance Education in the Education System
dc.creator.none.fl_str_mv Rodríguez Zavala, Luisa
author Rodríguez Zavala, Luisa
author_facet Rodríguez Zavala, Luisa
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Educational system, virtuality, distance learning, new technologies
Sistema educativo, virtualidad, educación a distancia, nuevas tecnologías
topic Educational system, virtuality, distance learning, new technologies
Sistema educativo, virtualidad, educación a distancia, nuevas tecnologías
description This article aims to explore the implementation of distance education in Peru. To this end, we propose to make a theoretical approach to the concept of distance education. This is where two concepts emerge that will be key to the implementation of distance learning: virtuality and technologies. Both are vital for distance learning. However, considering certain structural, social and economic aspects, it will be appreciated that, although distance education requires certain minimum socio-economic conditions in order to be viable, its implementation in Peru has omitted this, implementing distance education without considering them; this has caused many students at primary, secondary and university levels to be forced to leave their studies due to lack of financial resources. Faced with this, the need for an inclusive distance education emerges; therefore, methodologically we will make a theoretical and epistemological review of the main existing paradigms within distance education and virtuality. Methodologically it is a longitudinal study that covers the years 2000 - 2020. Therefore, the work will be supported in an exploratory methodology.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-06-23
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Revisión por pares externos
External peer review
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4019
10.31381/pluriversidad.v0i7.4019
url http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4019
identifier_str_mv 10.31381/pluriversidad.v0i7.4019
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4019/4899
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4019/5684
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2021 PLURIVERSIDAD
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2021 PLURIVERSIDAD
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Ricardo Palma
publisher.none.fl_str_mv Universidad Ricardo Palma
dc.source.none.fl_str_mv PLURIVERSIDAD; Núm. 7 (2021): PLURIVERSIDAD; 181 - 195
2617-6262
2617-6254
10.31381/pluriversidad.v0i7
reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palma
instname:Universidad Ricardo Palma
instacron:URP
instname_str Universidad Ricardo Palma
instacron_str URP
institution URP
reponame_str Revistas - Universidad Ricardo Palma
collection Revistas - Universidad Ricardo Palma
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789625152991920128
score 13.936249
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).