Defiance of Implementing Distance Education in the Education System
Descripción del Articulo
This article aims to explore the implementation of distance education in Peru. To this end, we propose to make a theoretical approach to the concept of distance education. This is where two concepts emerge that will be key to the implementation of distance learning: virtuality and technologies. Both...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Universidad Ricardo Palma |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/4019 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4019 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Educational system, virtuality, distance learning, new technologies Sistema educativo, virtualidad, educación a distancia, nuevas tecnologías |
| id |
REVURP_f9e85ac359360916860f0eab43652b4f |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/4019 |
| network_acronym_str |
REVURP |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Defiance of Implementing Distance Education in the Education SystemRetos y desafíos de la implementación de la educación a distancia en el sistema educativoRodríguez Zavala, LuisaEducational system, virtuality, distance learning, new technologiesSistema educativo, virtualidad, educación a distancia, nuevas tecnologíasThis article aims to explore the implementation of distance education in Peru. To this end, we propose to make a theoretical approach to the concept of distance education. This is where two concepts emerge that will be key to the implementation of distance learning: virtuality and technologies. Both are vital for distance learning. However, considering certain structural, social and economic aspects, it will be appreciated that, although distance education requires certain minimum socio-economic conditions in order to be viable, its implementation in Peru has omitted this, implementing distance education without considering them; this has caused many students at primary, secondary and university levels to be forced to leave their studies due to lack of financial resources. Faced with this, the need for an inclusive distance education emerges; therefore, methodologically we will make a theoretical and epistemological review of the main existing paradigms within distance education and virtuality. Methodologically it is a longitudinal study that covers the years 2000 - 2020. Therefore, the work will be supported in an exploratory methodology.El presente artículo tiene como finalidad explorar la implementación de la educación a distancia en el Perú. Para lo cual, nos proponemos hacer una aproximación teórica al concepto de educación a distancia. Es en esta, donde emergen dos conceptos que serán clave para la implementación de la educación a distancia: virtualidad y tecnologías. Ambas resultan vitales para la educación a distancia. No obstante, considerando ciertos aspectos estructurales, sociales y económicos se apreciará que, si bien, la educación a distancia exige ciertas condiciones socioeconómicas mínimas para que pueda ser viable, su implementación en el Perú ha omitido ello, implementando una educación a distancia sin considerarlos; ello ha ocasionado que muchos estudiantes tanto de nivel primaria, secundaria como universitarios se vieran en la obligación de dejar sus estudios por falta de recursos económicos. Ante ello, emerge la necesidad de una educación a distancia inclusiva; por lo cual metodológicamente haremos una revisión teórica y epistemológica de los principales paradigmas existentes dentro de la educación a distancia y la virtualidad. Metodológicamente es un estudio longitudinal que abarca los años 2000 – 2020. Por lo cual, el trabajo se sostendrá en una metodología exploratoria.Universidad Ricardo Palma2021-06-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisión por pares externosExternal peer reviewapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/401910.31381/pluriversidad.v0i7.4019PLURIVERSIDAD; Núm. 7 (2021): PLURIVERSIDAD; 181 - 1952617-62622617-625410.31381/pluriversidad.v0i7reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palmainstname:Universidad Ricardo Palmainstacron:URPspahttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4019/4899http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4019/5684Derechos de autor 2021 PLURIVERSIDADinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/40192021-12-31T21:45:50Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Defiance of Implementing Distance Education in the Education System Retos y desafíos de la implementación de la educación a distancia en el sistema educativo |
| title |
Defiance of Implementing Distance Education in the Education System |
| spellingShingle |
Defiance of Implementing Distance Education in the Education System Rodríguez Zavala, Luisa Educational system, virtuality, distance learning, new technologies Sistema educativo, virtualidad, educación a distancia, nuevas tecnologías |
| title_short |
Defiance of Implementing Distance Education in the Education System |
| title_full |
Defiance of Implementing Distance Education in the Education System |
| title_fullStr |
Defiance of Implementing Distance Education in the Education System |
| title_full_unstemmed |
Defiance of Implementing Distance Education in the Education System |
| title_sort |
Defiance of Implementing Distance Education in the Education System |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Rodríguez Zavala, Luisa |
| author |
Rodríguez Zavala, Luisa |
| author_facet |
Rodríguez Zavala, Luisa |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Educational system, virtuality, distance learning, new technologies Sistema educativo, virtualidad, educación a distancia, nuevas tecnologías |
| topic |
Educational system, virtuality, distance learning, new technologies Sistema educativo, virtualidad, educación a distancia, nuevas tecnologías |
| description |
This article aims to explore the implementation of distance education in Peru. To this end, we propose to make a theoretical approach to the concept of distance education. This is where two concepts emerge that will be key to the implementation of distance learning: virtuality and technologies. Both are vital for distance learning. However, considering certain structural, social and economic aspects, it will be appreciated that, although distance education requires certain minimum socio-economic conditions in order to be viable, its implementation in Peru has omitted this, implementing distance education without considering them; this has caused many students at primary, secondary and university levels to be forced to leave their studies due to lack of financial resources. Faced with this, the need for an inclusive distance education emerges; therefore, methodologically we will make a theoretical and epistemological review of the main existing paradigms within distance education and virtuality. Methodologically it is a longitudinal study that covers the years 2000 - 2020. Therefore, the work will be supported in an exploratory methodology. |
| publishDate |
2021 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-23 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Revisión por pares externos External peer review |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4019 10.31381/pluriversidad.v0i7.4019 |
| url |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4019 |
| identifier_str_mv |
10.31381/pluriversidad.v0i7.4019 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4019/4899 http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4019/5684 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 PLURIVERSIDAD info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 PLURIVERSIDAD |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Ricardo Palma |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Ricardo Palma |
| dc.source.none.fl_str_mv |
PLURIVERSIDAD; Núm. 7 (2021): PLURIVERSIDAD; 181 - 195 2617-6262 2617-6254 10.31381/pluriversidad.v0i7 reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palma instname:Universidad Ricardo Palma instacron:URP |
| instname_str |
Universidad Ricardo Palma |
| instacron_str |
URP |
| institution |
URP |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| collection |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1789625152991920128 |
| score |
13.936249 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).