Styles of educational management and teaching performance at the Saco Oliveros - Lima Educational Institution, 2018
Descripción del Articulo
The objective of this research is to determine in what extent the styles ofEducational Management of the managers in the educational institution SacoOliveros are related to the Teaching Performance. The study by its nature is ofa quantitative nature, it is basic non-experimental cross-correlation, w...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Ricardo Palma |
Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/2224 |
Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/2224 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Estilos de gestión, desempeño docente, democrático, transformacional. Management styles; teaching performance; democratic, transformational. |
Sumario: | The objective of this research is to determine in what extent the styles ofEducational Management of the managers in the educational institution SacoOliveros are related to the Teaching Performance. The study by its nature is ofa quantitative nature, it is basic non-experimental cross-correlation, whosepurpose is to measure the degree of relationship between the dimensions ofboth variables. The population is composed of 3 directors, 27 teachers and 269students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).