Elvira García y García: paratexts and Peruvian intellectuality (1896-1948)
Descripción del Articulo
This article analyzes how the paratexts in the work of the Peruvian educator Elvira García y García allow us to know the relationships she established with the intellectuals in Peru from 1896 to 1948. From the paratextual analysis, we can establish that the connection of the educator with institutio...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad Ricardo Palma |
Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/7137 |
Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Yuyaykusun/article/view/7137 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Sumario: | This article analyzes how the paratexts in the work of the Peruvian educator Elvira García y García allow us to know the relationships she established with the intellectuals in Peru from 1896 to 1948. From the paratextual analysis, we can establish that the connection of the educator with institutions and personalities was active and notable, which allowed her to strengthen her role as a woman in the field of education, culture, social assistance and child protection. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).