VIRTUAL COMMUNITIES, GENDER AND IDENTITY IN YOUNG UNIVERSITY STUDENTS OF LIMA
Descripción del Articulo
The article analyzes in the young university students of Lima the constitution of virtual communities, gender relations and the construction of their identity. The participation of young people in virtual spaces contributes to the understanding of new forms of socialization, interaction and youth su...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Ricardo Palma |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/4552 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/4552 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Comunidades virtuales, grupo de pares, vida social, relaciones de género e identidad. Virtual communities, peer group, social life, gender relations and identity. |
| id |
REVURP_9663f08063e5c94d6f30cd8b85178195 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/4552 |
| network_acronym_str |
REVURP |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| repository_id_str |
|
| spelling |
VIRTUAL COMMUNITIES, GENDER AND IDENTITY IN YOUNG UNIVERSITY STUDENTS OF LIMACOMUNIDADES VIRTUALES, GÉNERO E IDENTIDAD EN JÓVENES UNIVERSITARIOS DE LIMA METROPOLITANABENITES MEDINA, MarcelaBENITES MEDINA, MarcelaLUQUE VELARDE, MarthaComunidades virtuales, grupo de pares, vida social, relaciones de género e identidad.Virtual communities, peer group, social life, gender relations and identity.The article analyzes in the young university students of Lima the constitution of virtual communities, gender relations and the construction of their identity. The participation of young people in virtual spaces contributes to the understanding of new forms of socialization, interaction and youth subjectivities. It was found that the majority of young people belong to virtual communities of friends, they relate indistinctly with men and women, the themes that link them are oriented by affective values and by themes of utilitarian practices. Likewise, their identity is characterized by being plural, founded on feelings and values that highlight their own individuality, develop an image that seeks the recognition of others and the sense of belonging to virtual communities.El artículo analiza en los jóvenes universitarios de Lima la constitución de las comunidades virtuales, las relaciones de género y la construcción de su identidad. La participación de los jóvenes en los espacios virtuales contribuye a la comprensión de las nuevas formas de socialización, de interacción y de las subjetividades juveniles. Se encontró que la mayoría de jóvenes pertenece a comunidades virtuales de amigos, se relacionan indistintamente con varones y mujeres, los temas que los vinculan están orientados por valores afectivos y por temáticas practicas utilitarias. Asimismo, su identidad se caracteriza por ser plural, fundada a partir de sentimientos y valores que resaltan su individualidad propia, desarrollan una imagen que busca el reconocimiento de los otros y el sentido de pertenencia a las comunidades virtuales.UNIVERSIDAD RICARDO PALMA2023-01-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticulo evaluado por pares.application/pdfhttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/455210.31381/scientia.v23i23.4552Scientia; Vol. 23 Núm. 23 (2021): SCIENTIA; 31 -471993-422X2519-574310.31381/scientia.v23i23reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palmainstname:Universidad Ricardo Palmainstacron:URPspahttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/4552/5574Derechos de autor 2022 Scientiainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/45522023-01-09T00:29:46Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
VIRTUAL COMMUNITIES, GENDER AND IDENTITY IN YOUNG UNIVERSITY STUDENTS OF LIMA COMUNIDADES VIRTUALES, GÉNERO E IDENTIDAD EN JÓVENES UNIVERSITARIOS DE LIMA METROPOLITANA |
| title |
VIRTUAL COMMUNITIES, GENDER AND IDENTITY IN YOUNG UNIVERSITY STUDENTS OF LIMA |
| spellingShingle |
VIRTUAL COMMUNITIES, GENDER AND IDENTITY IN YOUNG UNIVERSITY STUDENTS OF LIMA BENITES MEDINA, Marcela Comunidades virtuales, grupo de pares, vida social, relaciones de género e identidad. Virtual communities, peer group, social life, gender relations and identity. |
| title_short |
VIRTUAL COMMUNITIES, GENDER AND IDENTITY IN YOUNG UNIVERSITY STUDENTS OF LIMA |
| title_full |
VIRTUAL COMMUNITIES, GENDER AND IDENTITY IN YOUNG UNIVERSITY STUDENTS OF LIMA |
| title_fullStr |
VIRTUAL COMMUNITIES, GENDER AND IDENTITY IN YOUNG UNIVERSITY STUDENTS OF LIMA |
| title_full_unstemmed |
VIRTUAL COMMUNITIES, GENDER AND IDENTITY IN YOUNG UNIVERSITY STUDENTS OF LIMA |
| title_sort |
VIRTUAL COMMUNITIES, GENDER AND IDENTITY IN YOUNG UNIVERSITY STUDENTS OF LIMA |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
BENITES MEDINA, Marcela BENITES MEDINA, Marcela LUQUE VELARDE, Martha |
| author |
BENITES MEDINA, Marcela |
| author_facet |
BENITES MEDINA, Marcela LUQUE VELARDE, Martha |
| author_role |
author |
| author2 |
LUQUE VELARDE, Martha |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Comunidades virtuales, grupo de pares, vida social, relaciones de género e identidad. Virtual communities, peer group, social life, gender relations and identity. |
| topic |
Comunidades virtuales, grupo de pares, vida social, relaciones de género e identidad. Virtual communities, peer group, social life, gender relations and identity. |
| description |
The article analyzes in the young university students of Lima the constitution of virtual communities, gender relations and the construction of their identity. The participation of young people in virtual spaces contributes to the understanding of new forms of socialization, interaction and youth subjectivities. It was found that the majority of young people belong to virtual communities of friends, they relate indistinctly with men and women, the themes that link them are oriented by affective values and by themes of utilitarian practices. Likewise, their identity is characterized by being plural, founded on feelings and values that highlight their own individuality, develop an image that seeks the recognition of others and the sense of belonging to virtual communities. |
| publishDate |
2023 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2023-01-09 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Articulo evaluado por pares. |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/4552 10.31381/scientia.v23i23.4552 |
| url |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/4552 |
| identifier_str_mv |
10.31381/scientia.v23i23.4552 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/4552/5574 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Scientia info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Scientia |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD RICARDO PALMA |
| publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD RICARDO PALMA |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Scientia; Vol. 23 Núm. 23 (2021): SCIENTIA; 31 -47 1993-422X 2519-5743 10.31381/scientia.v23i23 reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palma instname:Universidad Ricardo Palma instacron:URP |
| instname_str |
Universidad Ricardo Palma |
| instacron_str |
URP |
| institution |
URP |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| collection |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1789625160348729344 |
| score |
13.945396 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).