Estudio sociolingüístico de los tiempos verbales pretérito perfecto simple y pretérito pluscuamperfecto en modo indicativo en los estudiantes universitarios

Descripción del Articulo

ABSTRACTIn this article, from the perspective of William Labov’s variationist sociolinguistics, we describe the influence of the social variables of gender, age and career in alternation with the uses of the perfect simple and pluperfect verb tenses in indicative mode in students of the Faculty of L...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Yalta Gonzales, Edgar, Robles Muñoz, Mirella
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Ricardo Palma
Repositorio:Revistas - Universidad Ricardo Palma
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/4585
Enlace del recurso:http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/4585
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Sociolingüística, variables sociales, tiempos verbales, universidad
Sociolinguistics, social variables, verb tenses, university
Descripción
Sumario:ABSTRACTIn this article, from the perspective of William Labov’s variationist sociolinguistics, we describe the influence of the social variables of gender, age and career in alternation with the uses of the perfect simple and pluperfect verb tenses in indicative mode in students of the Faculty of Letters and Human Sciences (FLCH) of Universidad Nacional Mayor de San Marcos (UNMSM). For this purpose, we elaborated a questionnaire that is applied to know the frequency of use of these verb tenses in the students and thus, through the use of the sociolinguistic form, we analysed the influence of the social variables.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).