Towards a Sociology in Peru University Education
Descripción del Articulo
This work seeks to locate some of the new situations and problems, models and policies, from the educational sociological theoretical reflection present in the Peruvian university in the actual global transformation. An analysis and understanding in their specific contexts of propagation and discour...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Ricardo Palma |
Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/1668 |
Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/pluriversidad/article/view/1668 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Sociology education theory globalization discourses educational policies Sociología Educación Teoría Globalización Discursos Políticas Educativas |
Sumario: | This work seeks to locate some of the new situations and problems, models and policies, from the educational sociological theoretical reflection present in the Peruvian university in the actual global transformation. An analysis and understanding in their specific contexts of propagation and discourses that lead us to verify that today we are witnessing the consolidation of a new socio-educational structural asymmetry in the country. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).