Structure of «Songs of Home» of The Black Heralds

Descripción del Articulo

«Songs of Home», the shortest section of The Black Heralds, is composed of five poems, four of which are developed in the context of the home, in an intimate and family environment, with a marked subjective, emotional and spiritual character, almost always dominated by the image of the father. The l...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Lozano Alvarado, Saniel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Ricardo Palma
Repositorio:Revistas - Universidad Ricardo Palma
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/5182
Enlace del recurso:http://revistas.urp.edu.pe/index.php/archivovallejo/article/view/5182
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:structure
perspective
connotative meaning
The Black Heralds
estructura
perspectiva
significado connotativo
Los heraldos negros
id REVURP_2cc53efa1cb60519993e4c033123bbeb
oai_identifier_str oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/5182
network_acronym_str REVURP
network_name_str Revistas - Universidad Ricardo Palma
repository_id_str
spelling Structure of «Songs of Home» of The Black HeraldsEstructura de «Canciones de hogar» de Los heraldos negrosLozano Alvarado, Sanielstructureperspectiveconnotative meaningThe Black Heraldsestructuraperspectivasignificado connotativoLos heraldos negros«Songs of Home», the shortest section of The Black Heralds, is composed of five poems, four of which are developed in the context of the home, in an intimate and family environment, with a marked subjective, emotional and spiritual character, almost always dominated by the image of the father. The linear dimension of the time combines the present with the past, with a strong psychological character. The integration of the three magnitudes —present, past and future— only occurs in the poem «Enereida». The perspective of construction of the poems is personal, as something primordial that happens, feels and worries the enunciator himself; therefore, other people do not feel or consider themselves represented. The title is connotative and bisemic, because strictly it does not allude to any song or melody, but to the intimate and homelike atmosphere. The possible meanings highlight the value of the home, the love of the father, the absence of the brother, the feeling of emptiness and loneliness. The language starts from a popular substrate, but endowed with an admirable artistic wealth.«Canciones de hogar», la sección más breve de Los heraldos negros, está compuesta por cinco poemas, cuatro de los cuales se desarrollan en el contexto del hogar, en un ambiente íntimo y familiar, de marcado carácter subjetivo, anímico y espiritual, casi siempre dominado por la imagen del padre. La dimensión lineal del tiempo combina el presente con el pasado, con un fuerte carácter psicológico. La integración de las tres magnitudes —presente, pasado y futuro— solo se da en el poema «Enereida». La perspectiva de construcción de los poemas es personal, como algo primordial que le ocurre, siente y preocupa al propio enunciador; por tanto, las demás personas no se sienten o no nos consideramos representados. El título es connotativo y bisémico, pues estrictamente no alude a ninguna canción o melodía, sino al ambiente íntimo y hogareño, transido de nostalgia, lejanía, añoranza y también de presagio de la muerte inexorable. Los posibles significados destacan el valor del hogar, el amor al padre, la ausencia del hermano, la sensación de vacío y soledad. El lenguaje parte de un sustrato popular, pero dotado de una riqueza artística admirable.Universidad Ricardo Palma, Rectorado2019-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/archivovallejo/article/view/518210.31381/archivoVallejo.v2n4.5182Archivo Vallejo; Vol. 2 Núm. 4 (2019): Julio - Diciembre; 89-1042663-92542616-989410.31381/archivoVallejo.v2n4reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palmainstname:Universidad Ricardo Palmainstacron:URPspahttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/archivovallejo/article/view/5182/6814Derechos de autor 2019 Saniel Lozano Alvaradohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/51822022-12-27T02:02:19Z
dc.title.none.fl_str_mv Structure of «Songs of Home» of The Black Heralds
Estructura de «Canciones de hogar» de Los heraldos negros
title Structure of «Songs of Home» of The Black Heralds
spellingShingle Structure of «Songs of Home» of The Black Heralds
Lozano Alvarado, Saniel
structure
perspective
connotative meaning
The Black Heralds
estructura
perspectiva
significado connotativo
Los heraldos negros
title_short Structure of «Songs of Home» of The Black Heralds
title_full Structure of «Songs of Home» of The Black Heralds
title_fullStr Structure of «Songs of Home» of The Black Heralds
title_full_unstemmed Structure of «Songs of Home» of The Black Heralds
title_sort Structure of «Songs of Home» of The Black Heralds
dc.creator.none.fl_str_mv Lozano Alvarado, Saniel
author Lozano Alvarado, Saniel
author_facet Lozano Alvarado, Saniel
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv structure
perspective
connotative meaning
The Black Heralds
estructura
perspectiva
significado connotativo
Los heraldos negros
topic structure
perspective
connotative meaning
The Black Heralds
estructura
perspectiva
significado connotativo
Los heraldos negros
description «Songs of Home», the shortest section of The Black Heralds, is composed of five poems, four of which are developed in the context of the home, in an intimate and family environment, with a marked subjective, emotional and spiritual character, almost always dominated by the image of the father. The linear dimension of the time combines the present with the past, with a strong psychological character. The integration of the three magnitudes —present, past and future— only occurs in the poem «Enereida». The perspective of construction of the poems is personal, as something primordial that happens, feels and worries the enunciator himself; therefore, other people do not feel or consider themselves represented. The title is connotative and bisemic, because strictly it does not allude to any song or melody, but to the intimate and homelike atmosphere. The possible meanings highlight the value of the home, the love of the father, the absence of the brother, the feeling of emptiness and loneliness. The language starts from a popular substrate, but endowed with an admirable artistic wealth.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-28
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.urp.edu.pe/index.php/archivovallejo/article/view/5182
10.31381/archivoVallejo.v2n4.5182
url http://revistas.urp.edu.pe/index.php/archivovallejo/article/view/5182
identifier_str_mv 10.31381/archivoVallejo.v2n4.5182
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.urp.edu.pe/index.php/archivovallejo/article/view/5182/6814
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Saniel Lozano Alvarado
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Saniel Lozano Alvarado
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Ricardo Palma, Rectorado
publisher.none.fl_str_mv Universidad Ricardo Palma, Rectorado
dc.source.none.fl_str_mv Archivo Vallejo; Vol. 2 Núm. 4 (2019): Julio - Diciembre; 89-104
2663-9254
2616-9894
10.31381/archivoVallejo.v2n4
reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palma
instname:Universidad Ricardo Palma
instacron:URP
instname_str Universidad Ricardo Palma
instacron_str URP
institution URP
reponame_str Revistas - Universidad Ricardo Palma
collection Revistas - Universidad Ricardo Palma
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789625162668179456
score 13.945474
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).