Digital citizenship and discrimination in master of law programs in Cusco- Peru 2023
Descripción del Articulo
The present research work is inherent to how to confront discrimination in Peru, particularly in the Cusco Region, from a regulatory proposal of the postgraduate units of two universities in Cusco. Given that even in the 21st century, manifestations of various forms of discrimination continue to be...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Ricardo Palma |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/6304 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/6304 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | emotional factors and behavioral factors) Cognitive-emotional-behavioral factors digital participation digital education inequality and inequity Factores cognitivos-emocionales-conductuales participación digital educación digital desigualdad e inequidad |
| id |
REVURP_13517f2b8fe2dc827f9759b61d2851f4 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/6304 |
| network_acronym_str |
REVURP |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Digital citizenship and discrimination in master of law programs in Cusco- Peru 2023Ciudadanía digital y discriminación en programas de maestría de derecho en Cusco- Perú 2023Romani Miranda, Úrsula Isabel Rivera Muñoz, Jorge Leoncio emotional factors and behavioral factors)Cognitive-emotional-behavioral factorsdigital participationdigital educationinequality and inequityFactores cognitivos-emocionales-conductualesparticipación digitaleducación digitaldesigualdad e inequidadThe present research work is inherent to how to confront discrimination in Peru, particularly in the Cusco Region, from a regulatory proposal of the postgraduate units of two universities in Cusco. Given that even in the 21st century, manifestations of various forms of discrimination continue to be observed, such as: ethnic, linguistic, origin, social, economic, ideological, gender, among others. In this sense, the main objective of the work is to establish comparative criteria of mechanisms and use of digital citizenship to confront discrimination in the Law Master’s Program of the Andina University of Cusco and the San Antonio de Abad National University of Cusco. In Semester 2023-I, therefore, the methodology applied is a qualitative research approach with phenomenological design, assuming a population and census sample with intentionality. Finally, the comparison criteria were obtained: the subcategories of digital citizenship.El presente trabajo de investigación es inherente a cómo enfrentar la discriminación en el Perú, en particular en la Región Cusco, desde una propuesta normativa de las unidades de posgrado de dos universidades del Cusco. Dado que aún en pleno siglo XXI se siguen observando manifestaciones de diversas formas de discriminación como: la étnica, la lingüística, de procedencia, la social, la económica, la ideológica, de género, entre otras. En tal sentido, el objetivo principal del trabajo es establecer criterios comparativos de mecanismos y uso de la ciudadanía digital para enfrentar la discriminación en el Programa de Maestría de Derecho de la Universidad de Andina del Cusco y la Universidad Nacional San Antonio de Abad del Cusco, en el Semestre 2023-I, por ello, la metodología aplicada es una investigación enfoque cualitativo con el diseño fenomenológico, asumiendo una población y muestra censal con intencionalidad. Por último, se obtuvo como resultado los criterios de comparación las subcategorías de la ciudadanía digital (factores cognitivos, factores emocionales y factores conductuales), los tipos de discriminación (étnico y género) y el sexo de los estudiantes (femenino y masculino).UNIVERSIDAD RICARDO PALMA2024-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticulo evaluado por pares.application/pdfhttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/6304Scientia; Vol. 25 Núm. 25 (2023): SCIENTIA1993-422X2519-574310.31381/scientia.v25i25reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palmainstname:Universidad Ricardo Palmainstacron:URPspahttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/6304/9793Derechos de autor 2024 Scientiainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/63042024-01-03T03:52:26Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Digital citizenship and discrimination in master of law programs in Cusco- Peru 2023 Ciudadanía digital y discriminación en programas de maestría de derecho en Cusco- Perú 2023 |
| title |
Digital citizenship and discrimination in master of law programs in Cusco- Peru 2023 |
| spellingShingle |
Digital citizenship and discrimination in master of law programs in Cusco- Peru 2023 Romani Miranda, Úrsula Isabel emotional factors and behavioral factors) Cognitive-emotional-behavioral factors digital participation digital education inequality and inequity Factores cognitivos-emocionales-conductuales participación digital educación digital desigualdad e inequidad |
| title_short |
Digital citizenship and discrimination in master of law programs in Cusco- Peru 2023 |
| title_full |
Digital citizenship and discrimination in master of law programs in Cusco- Peru 2023 |
| title_fullStr |
Digital citizenship and discrimination in master of law programs in Cusco- Peru 2023 |
| title_full_unstemmed |
Digital citizenship and discrimination in master of law programs in Cusco- Peru 2023 |
| title_sort |
Digital citizenship and discrimination in master of law programs in Cusco- Peru 2023 |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Romani Miranda, Úrsula Isabel Rivera Muñoz, Jorge Leoncio |
| author |
Romani Miranda, Úrsula Isabel |
| author_facet |
Romani Miranda, Úrsula Isabel Rivera Muñoz, Jorge Leoncio |
| author_role |
author |
| author2 |
Rivera Muñoz, Jorge Leoncio |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
emotional factors and behavioral factors) Cognitive-emotional-behavioral factors digital participation digital education inequality and inequity Factores cognitivos-emocionales-conductuales participación digital educación digital desigualdad e inequidad |
| topic |
emotional factors and behavioral factors) Cognitive-emotional-behavioral factors digital participation digital education inequality and inequity Factores cognitivos-emocionales-conductuales participación digital educación digital desigualdad e inequidad |
| description |
The present research work is inherent to how to confront discrimination in Peru, particularly in the Cusco Region, from a regulatory proposal of the postgraduate units of two universities in Cusco. Given that even in the 21st century, manifestations of various forms of discrimination continue to be observed, such as: ethnic, linguistic, origin, social, economic, ideological, gender, among others. In this sense, the main objective of the work is to establish comparative criteria of mechanisms and use of digital citizenship to confront discrimination in the Law Master’s Program of the Andina University of Cusco and the San Antonio de Abad National University of Cusco. In Semester 2023-I, therefore, the methodology applied is a qualitative research approach with phenomenological design, assuming a population and census sample with intentionality. Finally, the comparison criteria were obtained: the subcategories of digital citizenship. |
| publishDate |
2024 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2024-01-01 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Articulo evaluado por pares. |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/6304 |
| url |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/6304 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Scientia/article/view/6304/9793 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2024 Scientia info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2024 Scientia |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD RICARDO PALMA |
| publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD RICARDO PALMA |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Scientia; Vol. 25 Núm. 25 (2023): SCIENTIA 1993-422X 2519-5743 10.31381/scientia.v25i25 reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palma instname:Universidad Ricardo Palma instacron:URP |
| instname_str |
Universidad Ricardo Palma |
| instacron_str |
URP |
| institution |
URP |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| collection |
Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1789625160832122880 |
| score |
13.939085 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).