Higher education in times of pandemic
Descripción del Articulo
Far from continuing to sow the seeds of doubt and fear, it is necessary to begin to see uncertainty as an ally in decision-making. We need to recover the progress made and take action on what are really significant problems for our country: health and education. To date, more than 174,000 young Peru...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Ricardo Palma |
Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/4314 |
Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/El_Palma_de_la_Juventud/article/view/4314 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | education reality hope educación realidad esperanza |
Sumario: | Far from continuing to sow the seeds of doubt and fear, it is necessary to begin to see uncertainty as an ally in decision-making. We need to recover the progress made and take action on what are really significant problems for our country: health and education. To date, more than 174,000 young Peruvians have failed in their academic path to university life. Three million Peruvians who will be part of the 30% of their compatriots living in poverty. It is then that the message of youth, the voice of hope and encouragement, becomes imperative, but that this does not mean denying reality or leaving it to others to interpret our own reality. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).