Paradoxes and Dilemmas of Social Participation in Basic Education in Mexico
Descripción del Articulo
This article analyzes the promotion of social participation from the changes in educational policy due to the National Agreement for the Modernization of Basic Education, signed in 1992, focusing on social participation in the space of public policies, and in the process of social participation in t...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2013 |
| Institución: | Universidad del Pacífico |
| Repositorio: | Revistas - Universidad del Pacífico |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/676 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/676 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Sumario: | This article analyzes the promotion of social participation from the changes in educational policy due to the National Agreement for the Modernization of Basic Education, signed in 1992, focusing on social participation in the space of public policies, and in the process of social participation in the public schools of basic level. It was noted some institutionalization of the first dimension and a more irregular and vulnerable development in the second because of factors of diverse nature. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).