Field experiments in economics: preferences regarding risk and demand by intertemporal contracts in Peru
Descripción del Articulo
This article looks at the determinants of the choice of productive projects involving intertemporal contracts in rural Peru. In a setting where the formal education is limited, the successful launching of new financial instruments may be affected by the lack of proper understanding of their main fea...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad del Pacífico |
Repositorio: | Revistas - Universidad del Pacífico |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/595 |
Enlace del recurso: | https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/595 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Sumario: | This article looks at the determinants of the choice of productive projects involving intertemporal contracts in rural Peru. In a setting where the formal education is limited, the successful launching of new financial instruments may be affected by the lack of proper understanding of their main features, as well as judgment biases. We find that education, a source of judgement bias, and (weakly) risk aversion, affect such a project choice. In contrast, wealth does not appear to play a role in explaining project choice. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).