From «technology transfer» to local development strategies. Sociotechno-cognitive dynamics in the case of the Yogurito Escolar (Argentina, 1984-2015)

Descripción del Articulo

Innovation and technological change play a role in dynamizing productive development processes aimed at increasing general welfare in the imaginaries of current Latin American public policies. However, there is a divide between publicly funded R&D and production, circulation, distribution, a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Bortz, Gabriela, Becerra, Lucas, Thomas, Hernán
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad del Pacífico
Repositorio:Revistas - Universidad del Pacífico
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/863
Enlace del recurso:https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/863
Nivel de acceso:acceso abierto
Descripción
Sumario:Innovation and technological change play a role in dynamizing productive development processes aimed at increasing general welfare in the imaginaries of current Latin American public policies. However, there is a divide between publicly funded R&D and production, circulation, distribution, and consumption strategies aimed at meeting local social and environmental needs.Based on the analysis of the socio-techno-cognitive dynamics deployed in the case of the Yogurito Escolar program (Argentina), this paper examines the problems of technology transfer schemes and proposes a range of alternatives for designing public R&D strategies that promote inclusive development processes.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).