Virtual learning environments and research competences in peruvian basic education teachers of Tacna city
Descripción del Articulo
This article contributes to establish the virtual learning environments influence in the development of research competencies in the elementary and secondary teachers in Peruvian Basic Education of Tacna city. We choose a mixed methodology; the sample were 70 teachers who we took a survey to measure...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Privada de Tacna |
Repositorio: | Revistas - Universidad Privada de Tacna |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.upt.edu.pe:article/996 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upt.edu.pe/ojs/index.php/vestsc/article/view/996 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Competencias investigativas entornos virtuales de aprendizaje Research competences virtual learning environments |
Sumario: | This article contributes to establish the virtual learning environments influence in the development of research competencies in the elementary and secondary teachers in Peruvian Basic Education of Tacna city. We choose a mixed methodology; the sample were 70 teachers who we took a survey to measure the virtual environments dimensions and an interview to measure the research competences dimensions. The results showed that a high percentage of the teachers used to use the virtual learning environment “Peru Educa platform” but a large majority didn’t use the steps to carry out research work. In addition, they did not elaborate educative materials in collaborative work platforms not even used reliable bibliographic references |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).