Study and Review of Problems and Obstacles Services Management Rule in Iran with Emphasis on HRM

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The objective of this study was to study and review of problems and obstacles services management rule in Iran with emphasis on HRM. Which has been done in a descriptive method of field type and according to the opinion of experts. Statistical samples were selected through quotas. First, an intervie...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Khosravi Nia, Shirko, Nejad Irani, Farhad, Rahimi, Gholamreza, Abdollah Hojjati, Seiied
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revistas Universidad Peruana Unión
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/699
Enlace del recurso:https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/699
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Problems and Obstacles, Human Resource, Management Rule, Iran
Problemas y obstáculos, recursos humanos, regla de gestión, Irán
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spelling Study and Review of Problems and Obstacles Services Management Rule in Iran with Emphasis on HRMEstudio y revisión de la regla de gestión de servicios de problemas y obstáculos en Irán con énfasis en la gestión de recursos humanosKhosravi Nia, ShirkoNejad Irani, FarhadRahimi, Gholamreza Abdollah Hojjati, Seiied Problems and Obstacles, Human Resource, Management Rule, IranProblemas y obstáculos, recursos humanos, regla de gestión, IránThe objective of this study was to study and review of problems and obstacles services management rule in Iran with emphasis on HRM. Which has been done in a descriptive method of field type and according to the opinion of experts. Statistical samples were selected through quotas. First, an interview was conducted with a statistical sample and then with Delphi method in three stages and exploratory factor analysis. Classifications in the civil service rule are made according to the characteristics of the system in seven categories. The results showed that system deficit, severe bureaucracy and neglect of the environment scored the highest. This factor can be divided into four categories of employment, employment and supply and maintenance of human resources. Ignoring the environment despite extensive communication is another factor. According to the results, it can be said that the civil service management rule in Iran for various reasons such as inflexibility, uncoordinated subsystems, static, lack of dependence and interaction of subsystems, etc. leads to different consequences in the input and output parts of the system in The administrative system of government agencies.El objetivo de este estudio fue estudiar y revisar los problemas y obstáculos de la regla de gestión de servicios en Irán con énfasis en la gestión de recursos humanos. Lo cual se ha realizado en un método descriptivo de tipo de campo y según opinión de expertos. Las muestras estadísticas se seleccionaron mediante cuotas. Primero se realizó una entrevista con una muestra estadística y luego con el método Delphi en tres etapas y análisis factorial exploratorio. Las clasificaciones en la regla de la función pública se realizan de acuerdo con las características del sistema en siete categorías. Los resultados mostraron que el déficit del sistema, la burocracia severa y el descuido del medio ambiente obtuvieron los puntajes más altos. Este factor se puede dividir en cuatro categorías de empleo, empleo y oferta y mantenimiento de recursos humanos. Ignorar el medio ambiente a pesar de una amplia comunicación es otro factor. Según los resultados, se puede decir que la regla de gestión de la función pública en Irán por diversas razones como inflexibilidad, subsistemas descoordinados, estática, falta de dependencia e interacción de subsistemas, etc. conduce a diferentes consecuencias en las partes de entrada y salida del sistema en El sistema administrativo de las agencias gubernamentales.Universidad Peruana Unión2021-04-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/69910.17162/au.v11i3.699Apuntes Universitarios; Vol. 11 Núm. 3 (2021): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 161 - 1822304-03352225-713610.17162/au.v11i3reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/699/775Derechos de autor 2021 Farhad Haji Ali Nejad Irani, Gholamreza Rahimi, Seiied Abdollah Hojjatihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:25Zmail@mail.com -
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El objetivo de este estudio fue estudiar y revisar los problemas y obstáculos de la regla de gestión de servicios en Irán con énfasis en la gestión de recursos humanos. Lo cual se ha realizado en un método descriptivo de tipo de campo y según opinión de expertos. Las muestras estadísticas se seleccionaron mediante cuotas. Primero se realizó una entrevista con una muestra estadística y luego con el método Delphi en tres etapas y análisis factorial exploratorio. Las clasificaciones en la regla de la función pública se realizan de acuerdo con las características del sistema en siete categorías. Los resultados mostraron que el déficit del sistema, la burocracia severa y el descuido del medio ambiente obtuvieron los puntajes más altos. Este factor se puede dividir en cuatro categorías de empleo, empleo y oferta y mantenimiento de recursos humanos. Ignorar el medio ambiente a pesar de una amplia comunicación es otro factor. Según los resultados, se puede decir que la regla de gestión de la función pública en Irán por diversas razones como inflexibilidad, subsistemas descoordinados, estática, falta de dependencia e interacción de subsistemas, etc. conduce a diferentes consecuencias en las partes de entrada y salida del sistema en El sistema administrativo de las agencias gubernamentales.
description The objective of this study was to study and review of problems and obstacles services management rule in Iran with emphasis on HRM. Which has been done in a descriptive method of field type and according to the opinion of experts. Statistical samples were selected through quotas. First, an interview was conducted with a statistical sample and then with Delphi method in three stages and exploratory factor analysis. Classifications in the civil service rule are made according to the characteristics of the system in seven categories. The results showed that system deficit, severe bureaucracy and neglect of the environment scored the highest. This factor can be divided into four categories of employment, employment and supply and maintenance of human resources. Ignoring the environment despite extensive communication is another factor. According to the results, it can be said that the civil service management rule in Iran for various reasons such as inflexibility, uncoordinated subsystems, static, lack of dependence and interaction of subsystems, etc. leads to different consequences in the input and output parts of the system in The administrative system of government agencies.
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