Iconophilia and eschatology
Descripción del Articulo
Starting from the promulgation of the law of God at Sinai, with the prohibition of do not “making pictures,” this article will review historically the main stages of how the images were acquired greater prominence from the hypermodern times, dominated by the “screens” (TV, GPS, PC, mobile, etc.) and...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2016 |
| Institución: | Universidad Peruana Unión |
| Repositorio: | Revistas Universidad Peruana Unión |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/214 |
| Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/214 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Iconophilia eschatology hipervisual globalized culture image Iconofilia escatología cultura hipervisual imagen. |
| id |
REVUPEU_8186e2527ecf38b01475c6f348bf5889 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/214 |
| network_acronym_str |
2304-0335 |
| repository_id_str |
. |
| network_name_str |
Revista UPEU - Revista de Investigación Apuntes Universitarios |
| spelling |
Iconophilia and eschatologyIconofilia y escatologíaPereyra, MarioIconophiliaeschatologyhipervisual globalized cultureimageIconofiliaescatologíacultura hipervisualimagen.Starting from the promulgation of the law of God at Sinai, with the prohibition of do not “making pictures,” this article will review historically the main stages of how the images were acquired greater prominence from the hypermodern times, dominated by the “screens” (TV, GPS, PC, mobile, etc.) and a hipervisual globalized culture, which could be called iconophilia, very close to the iconolatry, which places us at the antipodes of Sinai. From this context, the concept of “image” is analyzed in the book of Revelation and, especially, the interpretation of the theologian Jon Paulien, who interprets the third beast of Rev 13 —which emerges from the earth— as a counterfeit of the Holy Spirit. Traditionally, Adventist theology has identified this beast as the United States. The purpose of this power is to make “great signs, even causing fire to come down from heaven to the earth in full view of the people,” fooling to the “inhabitants of the earth.” We know that this will be possible through Washington’s policy, but is also likely to intervene Hollywood (with its film productions) and Silicon Valley, the center most important in the world of cyber technology and virtual reality; the largest exhibitors the culture of the current image potentially capable of performing these miracles shockingPartiendo de la promulgación de la ley de Dios en el Sinaí, con la prohibición de no “hacer imágenes”, se reseña históricamente las etapas principales de cómo las imágenes fueron adquiriendo mayor protagonismo hasta los tiempos hipermodernos, dominado por las “pantallas” (TV, GPS, PC, celulares, etc.) y una cultura hipervisual globalizada, que podría llamarse iconofílica, muy próxima a la iconolatría, lo que nos ubica en las antípodas del Sinaí. A partir de este contexto, se analiza el concepto de “imagen” en el Apocalipsis y, especialmente, la interpretación del teólogo Jon Paulien, quien interpreta la tercera bestia de Apocalipsis 13 —que emerge de la tierra— como una falsificación del Espíritu Santo. Tradicionalmente, la teología adventista ha identificado a esa bestia como los Estados Unidos de Norteamérica. El propósito de ese poder es hacer “grandes señales milagrosas, incluso la de hacer caer fuego del cielo a la tierra, a la vista de todos” engañando “a los habitantes de la tierra”. Sabemos que eso será posible a través de la política de Washington, pero es muy probable que también intervengan Hollywood (con sus producciones cinematográficas) y el Valle de Silicon, el centro más importante del mundo de tecnología cibernética y realidad virtual; los mayores expositores de la cultura de la imagen actual, potencialmente capaces de realizar esos prodigios impactantes a la vista.Universidad Peruana Unión2016-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/21410.17162/au.v6i2.214Apuntes Universitarios; Vol. 6 Núm. 2 (2016): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 93-1092304-03352225-713610.17162/au.v6i2reponame:Revistas Universidad Peruana Unióninstname:Universidad Peruana Unióninstacron:UPEUspahttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/214/pdfhttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/214/45210.17162/au.v6i2.214.g21010.17162/au.v6i2.214.s70Derechos de autor 2016 Apuntes Universitariosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-13T16:15:12Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Iconophilia and eschatology Iconofilia y escatología |
| title |
Iconophilia and eschatology |
| spellingShingle |
Iconophilia and eschatology Pereyra, Mario Iconophilia eschatology hipervisual globalized culture image Iconofilia escatología cultura hipervisual imagen. |
| title_short |
Iconophilia and eschatology |
| title_full |
Iconophilia and eschatology |
| title_fullStr |
Iconophilia and eschatology |
| title_full_unstemmed |
Iconophilia and eschatology |
| title_sort |
Iconophilia and eschatology |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Pereyra, Mario |
| author |
Pereyra, Mario |
| author_facet |
Pereyra, Mario |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Iconophilia eschatology hipervisual globalized culture image Iconofilia escatología cultura hipervisual imagen. |
| topic |
Iconophilia eschatology hipervisual globalized culture image Iconofilia escatología cultura hipervisual imagen. |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
Starting from the promulgation of the law of God at Sinai, with the prohibition of do not “making pictures,” this article will review historically the main stages of how the images were acquired greater prominence from the hypermodern times, dominated by the “screens” (TV, GPS, PC, mobile, etc.) and a hipervisual globalized culture, which could be called iconophilia, very close to the iconolatry, which places us at the antipodes of Sinai. From this context, the concept of “image” is analyzed in the book of Revelation and, especially, the interpretation of the theologian Jon Paulien, who interprets the third beast of Rev 13 —which emerges from the earth— as a counterfeit of the Holy Spirit. Traditionally, Adventist theology has identified this beast as the United States. The purpose of this power is to make “great signs, even causing fire to come down from heaven to the earth in full view of the people,” fooling to the “inhabitants of the earth.” We know that this will be possible through Washington’s policy, but is also likely to intervene Hollywood (with its film productions) and Silicon Valley, the center most important in the world of cyber technology and virtual reality; the largest exhibitors the culture of the current image potentially capable of performing these miracles shocking Partiendo de la promulgación de la ley de Dios en el Sinaí, con la prohibición de no “hacer imágenes”, se reseña históricamente las etapas principales de cómo las imágenes fueron adquiriendo mayor protagonismo hasta los tiempos hipermodernos, dominado por las “pantallas” (TV, GPS, PC, celulares, etc.) y una cultura hipervisual globalizada, que podría llamarse iconofílica, muy próxima a la iconolatría, lo que nos ubica en las antípodas del Sinaí. A partir de este contexto, se analiza el concepto de “imagen” en el Apocalipsis y, especialmente, la interpretación del teólogo Jon Paulien, quien interpreta la tercera bestia de Apocalipsis 13 —que emerge de la tierra— como una falsificación del Espíritu Santo. Tradicionalmente, la teología adventista ha identificado a esa bestia como los Estados Unidos de Norteamérica. El propósito de ese poder es hacer “grandes señales milagrosas, incluso la de hacer caer fuego del cielo a la tierra, a la vista de todos” engañando “a los habitantes de la tierra”. Sabemos que eso será posible a través de la política de Washington, pero es muy probable que también intervengan Hollywood (con sus producciones cinematográficas) y el Valle de Silicon, el centro más importante del mundo de tecnología cibernética y realidad virtual; los mayores expositores de la cultura de la imagen actual, potencialmente capaces de realizar esos prodigios impactantes a la vista. |
| description |
Starting from the promulgation of the law of God at Sinai, with the prohibition of do not “making pictures,” this article will review historically the main stages of how the images were acquired greater prominence from the hypermodern times, dominated by the “screens” (TV, GPS, PC, mobile, etc.) and a hipervisual globalized culture, which could be called iconophilia, very close to the iconolatry, which places us at the antipodes of Sinai. From this context, the concept of “image” is analyzed in the book of Revelation and, especially, the interpretation of the theologian Jon Paulien, who interprets the third beast of Rev 13 —which emerges from the earth— as a counterfeit of the Holy Spirit. Traditionally, Adventist theology has identified this beast as the United States. The purpose of this power is to make “great signs, even causing fire to come down from heaven to the earth in full view of the people,” fooling to the “inhabitants of the earth.” We know that this will be possible through Washington’s policy, but is also likely to intervene Hollywood (with its film productions) and Silicon Valley, the center most important in the world of cyber technology and virtual reality; the largest exhibitors the culture of the current image potentially capable of performing these miracles shocking |
| publishDate |
2016 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2016-09-13 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/214 10.17162/au.v6i2.214 |
| url |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/214 |
| identifier_str_mv |
10.17162/au.v6i2.214 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/214/pdf https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/214/452 10.17162/au.v6i2.214.g210 10.17162/au.v6i2.214.s70 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Apuntes Universitarios info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Apuntes Universitarios |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Unión |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes Universitarios; Vol. 6 Núm. 2 (2016): Revista de Investigación Apuntes Universitarios; 93-109 2304-0335 2225-7136 10.17162/au.v6i2 reponame:Revistas Universidad Peruana Unión instname:Universidad Peruana Unión instacron:UPEU |
| reponame_str |
Revistas Universidad Peruana Unión |
| collection |
Revistas Universidad Peruana Unión |
| instname_str |
Universidad Peruana Unión |
| instacron_str |
UPEU |
| institution |
UPEU |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1702468990517903360 |
| score |
13.924177 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).