Ethics and ICT. Some reflections on the role of teachers
Descripción del Articulo
This article aims to reflect on the implications of the ethics in the use of the information and communications technology (ICT) in learning contexts at school. Firstly, some relevant issues concerning the use of these tools are identified, specifying those difficulties which require guidance and or...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revistas Universidad Peruana Unión |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe:article/633 |
Enlace del recurso: | https://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/633 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | ICT ethic digital culture education school learning technology TIC ética cultura digital educación aprendizaje escolar tecnología |
Sumario: | This article aims to reflect on the implications of the ethics in the use of the information and communications technology (ICT) in learning contexts at school. Firstly, some relevant issues concerning the use of these tools are identified, specifying those difficulties which require guidance and orientation from a teacher. Then, we emphasize the need to update the protocols that regulate the behaviors of the internet users, especially, when they involve children and teenagers in educational communities. Finally, some proposals to guide future papers about this topic are given, in order to establish good behavior guidelines for the students in the digital era. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).