Psychological maturity and psychological well-being in students of a Private Educational Institution in Juliaca - Peru
Descripción del Articulo
Objective: To determine the relationship between psychological maturity and psychological well-beingin students of a Private Educational Institution in Juliaca. Methodology: A correlational study, witha non-experimental design and a cross-sectional section, applied to a population of 78 students ofb...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana Unión |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistas.upeu.edu.pe:article/1479 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upeu.edu.pe/index.php/rc_salud/article/view/1479 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Psychological well-being, psychological maturity, adolescence. Bienestar psicológico, madurez psicológica, adolescencia |
Sumario: | Objective: To determine the relationship between psychological maturity and psychological well-beingin students of a Private Educational Institution in Juliaca. Methodology: A correlational study, witha non-experimental design and a cross-sectional section, applied to a population of 78 students ofboth sexes in the fourth and fifth grade of secondary education; to whom the Ryff Psychological Wellbeingscale and the Psychological Maturity questionnaire (PSYMAS) were applied. The survey wasconducted online and the analyzes considered a significance level of 5%. Results: 61.5% of thosesurveyed show a moderate level of psychological maturity, and 100% show well-being at a low level.Inferential analysis showed significant correlations between psychological maturity and psychologicalwell-being (Rho = .289, p <.05). Conclusion: To the extent that adolescents are psychologically mature,then, the more likely it is to have pleasant sensations throughout life or to satisfy personal desire. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).