THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH

Descripción del Articulo

Motivation is a methodological vehicle that must necessarily be implemented in the triad system called teaching-learning-university development. This, the motivation, cannot be reduced to some minutes at the beginning of the classes or to the development of a particular topic. Neither focuses on cap...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Viale Tudela, Hector Ernesto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/41
Enlace del recurso:https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/41
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:motivación
motivación en matemática
motivation
motivation in mathematics
id REVUPC_6a2810b3c3c3dc677b404f280fb7d252
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/41
network_acronym_str REVUPC
network_name_str Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
repository_id_str
spelling THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATHIMPORTANCIA DE LA MOTIVACIÓN COMO VEHÍCULO DESEQUILIBRANTE EN LA ENSEÑANZA DE LA MATEMÁTICAViale Tudela, Hector Ernestomotivaciónmotivación en matemáticamotivationmotivation in mathematicsMotivation is a methodological vehicle that must necessarily be implemented in the triad system called teaching-learning-university development. This, the motivation, cannot be reduced to some minutes at the beginning of the classes or to the development of a particular topic. Neither focuses on capturing the attention of students for a few minutes. The process of motivation is much more complex and starts from the conception of the course and then the design of the same. The motivation is not only directed at the cognition of the students. It has, rather, a high emotional component, as well as a great relationship with the role of the teacher, both within and outside the classroom. This is why the role of the teacher of these times should focus mainly on "induce and cause grounds in their students". That is to say, to motivate them.La motivación es un vehículo metodológico que debe ser necesariamente implementado en la triada conocida como sistema de enseñanza-aprendizaje-desarrollo (EAD) universitario. La motivación no se limita al inicio de las clases o al desarrollo de un tema particular. Tampoco busca captar la atención de los alumnos por un lapso específico. Su proceso es mucho más complejo y se inicia en la concepción del curso, pasando, posteriormente, por el diseño del mismo. No solo se dirige a la cognición de los alumnos; tiene,  más bien, un alto componente emotivo, así como una relación con el papel del profesor, tanto dentro como fuera del aula. Por ello, el actual rol del docente debe concentrarse en “inducir y provocar motivos en sus alumnos”; en otras palabras, en motivarlos.Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC2012-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/41Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 No. 1 (6): January-December; 1-22Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 Núm. 1 (6): enero-diciembre ; 1-22Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; v. 6 n. 1 (6): Janeiro -Dezembro; 1-222223-2516reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstacron:UPCspahttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/41/10info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/412024-03-04T21:24:27Z
dc.title.none.fl_str_mv THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH
IMPORTANCIA DE LA MOTIVACIÓN COMO VEHÍCULO DESEQUILIBRANTE EN LA ENSEÑANZA DE LA MATEMÁTICA
title THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH
spellingShingle THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH
Viale Tudela, Hector Ernesto
motivación
motivación en matemática
motivation
motivation in mathematics
title_short THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH
title_full THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH
title_fullStr THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH
title_full_unstemmed THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH
title_sort THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH
dc.creator.none.fl_str_mv Viale Tudela, Hector Ernesto
author Viale Tudela, Hector Ernesto
author_facet Viale Tudela, Hector Ernesto
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv motivación
motivación en matemática
motivation
motivation in mathematics
topic motivación
motivación en matemática
motivation
motivation in mathematics
description Motivation is a methodological vehicle that must necessarily be implemented in the triad system called teaching-learning-university development. This, the motivation, cannot be reduced to some minutes at the beginning of the classes or to the development of a particular topic. Neither focuses on capturing the attention of students for a few minutes. The process of motivation is much more complex and starts from the conception of the course and then the design of the same. The motivation is not only directed at the cognition of the students. It has, rather, a high emotional component, as well as a great relationship with the role of the teacher, both within and outside the classroom. This is why the role of the teacher of these times should focus mainly on "induce and cause grounds in their students". That is to say, to motivate them.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-13
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/41
url https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/41
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/41/10
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC
dc.source.none.fl_str_mv Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 No. 1 (6): January-December; 1-22
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 Núm. 1 (6): enero-diciembre ; 1-22
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; v. 6 n. 1 (6): Janeiro -Dezembro; 1-22
2223-2516
reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instacron:UPC
instname_str Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instacron_str UPC
institution UPC
reponame_str Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
collection Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844165167130083328
score 12.791002
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).