THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH
Descripción del Articulo
Motivation is a methodological vehicle that must necessarily be implemented in the triad system called teaching-learning-university development. This, the motivation, cannot be reduced to some minutes at the beginning of the classes or to the development of a particular topic. Neither focuses on cap...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/41 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/41 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | motivación motivación en matemática motivation motivation in mathematics |
id |
REVUPC_6a2810b3c3c3dc677b404f280fb7d252 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/41 |
network_acronym_str |
REVUPC |
network_name_str |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
repository_id_str |
|
spelling |
THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATHIMPORTANCIA DE LA MOTIVACIÓN COMO VEHÍCULO DESEQUILIBRANTE EN LA ENSEÑANZA DE LA MATEMÁTICAViale Tudela, Hector Ernestomotivaciónmotivación en matemáticamotivationmotivation in mathematicsMotivation is a methodological vehicle that must necessarily be implemented in the triad system called teaching-learning-university development. This, the motivation, cannot be reduced to some minutes at the beginning of the classes or to the development of a particular topic. Neither focuses on capturing the attention of students for a few minutes. The process of motivation is much more complex and starts from the conception of the course and then the design of the same. The motivation is not only directed at the cognition of the students. It has, rather, a high emotional component, as well as a great relationship with the role of the teacher, both within and outside the classroom. This is why the role of the teacher of these times should focus mainly on "induce and cause grounds in their students". That is to say, to motivate them.La motivación es un vehículo metodológico que debe ser necesariamente implementado en la triada conocida como sistema de enseñanza-aprendizaje-desarrollo (EAD) universitario. La motivación no se limita al inicio de las clases o al desarrollo de un tema particular. Tampoco busca captar la atención de los alumnos por un lapso específico. Su proceso es mucho más complejo y se inicia en la concepción del curso, pasando, posteriormente, por el diseño del mismo. No solo se dirige a la cognición de los alumnos; tiene, más bien, un alto componente emotivo, así como una relación con el papel del profesor, tanto dentro como fuera del aula. Por ello, el actual rol del docente debe concentrarse en “inducir y provocar motivos en sus alumnos”; en otras palabras, en motivarlos.Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC2012-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/41Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 No. 1 (6): January-December; 1-22Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 Núm. 1 (6): enero-diciembre ; 1-22Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; v. 6 n. 1 (6): Janeiro -Dezembro; 1-222223-2516reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstacron:UPCspahttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/41/10info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/412024-03-04T21:24:27Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH IMPORTANCIA DE LA MOTIVACIÓN COMO VEHÍCULO DESEQUILIBRANTE EN LA ENSEÑANZA DE LA MATEMÁTICA |
title |
THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH |
spellingShingle |
THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH Viale Tudela, Hector Ernesto motivación motivación en matemática motivation motivation in mathematics |
title_short |
THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH |
title_full |
THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH |
title_fullStr |
THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH |
title_full_unstemmed |
THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH |
title_sort |
THE MOTIVATION AND ITS IMPORTANCE AS A VEHICLE IN THE TEACHING OF THE MATH |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Viale Tudela, Hector Ernesto |
author |
Viale Tudela, Hector Ernesto |
author_facet |
Viale Tudela, Hector Ernesto |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
motivación motivación en matemática motivation motivation in mathematics |
topic |
motivación motivación en matemática motivation motivation in mathematics |
description |
Motivation is a methodological vehicle that must necessarily be implemented in the triad system called teaching-learning-university development. This, the motivation, cannot be reduced to some minutes at the beginning of the classes or to the development of a particular topic. Neither focuses on capturing the attention of students for a few minutes. The process of motivation is much more complex and starts from the conception of the course and then the design of the same. The motivation is not only directed at the cognition of the students. It has, rather, a high emotional component, as well as a great relationship with the role of the teacher, both within and outside the classroom. This is why the role of the teacher of these times should focus mainly on "induce and cause grounds in their students". That is to say, to motivate them. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-13 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/41 |
url |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/41 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/41/10 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 No. 1 (6): January-December; 1-22 Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 Núm. 1 (6): enero-diciembre ; 1-22 Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; v. 6 n. 1 (6): Janeiro -Dezembro; 1-22 2223-2516 reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas instname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas instacron:UPC |
instname_str |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
instacron_str |
UPC |
institution |
UPC |
reponame_str |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
collection |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844165167130083328 |
score |
12.791002 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).