MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS
Descripción del Articulo
In this paper we present partial results of our ongoing research in a national university in Argentina. We intend to define a specific corpus associated to good teaching connected to training and teaching professional development from a biographical-narrative perspective. We also analyze categories...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/37 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/37 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación Superior enseñanza formación valores morales Higher Education teaching training moral values |
id |
REVUPC_4ab083ad7d1967ecb08a7a2756bbf6b9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/37 |
network_acronym_str |
REVUPC |
network_name_str |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
repository_id_str |
|
spelling |
MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORSVALORES MORALES EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR. ABORDAJE BIOGRÁFICO-NARRATIVO DESDE PROFESORES UNIVERSITARIOS MEMORABLES.Porta, LuisFlores, GracielaEducación Superiorenseñanzaformaciónvalores moralesHigher Educationteachingtrainingmoral valuesIn this paper we present partial results of our ongoing research in a national university in Argentina. We intend to define a specific corpus associated to good teaching connected to training and teaching professional development from a biographical-narrative perspective. We also analyze categories linked to a moral perspective in teaching, a central component in teaching practices that impact the definition of a “memorable teacher” at university level. The research adopts a biographical-narrative approach. We interviewed teachers who had been previously identified as “examples of good teaching” by students. Our paper explains the relevance that the interviewed teacher gave to moral features to their memorable teachers when they were students.En el presente artículo exponemos los resultados parciales de nuestra investigación, aún en curso, en una universidad nacional argentina. Nos proponemos definir un corpus específico asociado a la buena enseñanza, ligada a la formación y desarrollo profesional docente desde la perspectiva biográfico-narrativa; analizamos, asimismo, categorías vinculadas con el plano moral de la enseñanza como componente esencial de las prácticas docentes que impactan en la definición de “profesor memorable” en el Nivel Superior. La investigación adopta el enfoque biográfico-narrativo. Fueron entrevistados, en profundidad, los profesores identificados previamente, a través de encuestas estudiantiles, como modelos de buena enseñanza. Nuestra lectura surge de la relevancia que estos docentes otorgan, en sus relatos, a los rasgos morales que tuvieron sus propios profesores memorables cuando ellos eran estudiantes.Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC2012-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/37Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 No. 1 (6): January-December; 40-59Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 Núm. 1 (6): enero-diciembre ; 40-59Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; v. 6 n. 1 (6): Janeiro -Dezembro; 40-592223-2516reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstacron:UPCspahttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/37/379info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/372024-03-04T21:24:27Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS VALORES MORALES EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR. ABORDAJE BIOGRÁFICO-NARRATIVO DESDE PROFESORES UNIVERSITARIOS MEMORABLES. |
title |
MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS |
spellingShingle |
MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS Porta, Luis Educación Superior enseñanza formación valores morales Higher Education teaching training moral values |
title_short |
MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS |
title_full |
MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS |
title_fullStr |
MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS |
title_full_unstemmed |
MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS |
title_sort |
MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Porta, Luis Flores, Graciela |
author |
Porta, Luis |
author_facet |
Porta, Luis Flores, Graciela |
author_role |
author |
author2 |
Flores, Graciela |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Educación Superior enseñanza formación valores morales Higher Education teaching training moral values |
topic |
Educación Superior enseñanza formación valores morales Higher Education teaching training moral values |
description |
In this paper we present partial results of our ongoing research in a national university in Argentina. We intend to define a specific corpus associated to good teaching connected to training and teaching professional development from a biographical-narrative perspective. We also analyze categories linked to a moral perspective in teaching, a central component in teaching practices that impact the definition of a “memorable teacher” at university level. The research adopts a biographical-narrative approach. We interviewed teachers who had been previously identified as “examples of good teaching” by students. Our paper explains the relevance that the interviewed teacher gave to moral features to their memorable teachers when they were students. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-13 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/37 |
url |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/37 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/37/379 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 No. 1 (6): January-December; 40-59 Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 Núm. 1 (6): enero-diciembre ; 40-59 Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; v. 6 n. 1 (6): Janeiro -Dezembro; 40-59 2223-2516 reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas instname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas instacron:UPC |
instname_str |
Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
instacron_str |
UPC |
institution |
UPC |
reponame_str |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
collection |
Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1842262631651475456 |
score |
12.87381 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).