MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS

Descripción del Articulo

In this paper we present partial results of our ongoing research in a national university in Argentina. We intend to define a specific corpus associated to good teaching connected to training and teaching professional development from a biographical-narrative perspective. We also analyze categories...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Porta, Luis, Flores, Graciela
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/37
Enlace del recurso:https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/37
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación Superior
enseñanza
formación
valores morales
Higher Education
teaching
training
moral values
id REVUPC_4ab083ad7d1967ecb08a7a2756bbf6b9
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/37
network_acronym_str REVUPC
network_name_str Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
repository_id_str
spelling MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORSVALORES MORALES EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR. ABORDAJE BIOGRÁFICO-NARRATIVO DESDE PROFESORES UNIVERSITARIOS MEMORABLES.Porta, LuisFlores, GracielaEducación Superiorenseñanzaformaciónvalores moralesHigher Educationteachingtrainingmoral valuesIn this paper we present partial results of our ongoing research in a national university in Argentina. We intend to define a specific corpus associated to good teaching connected to training and teaching professional development from a biographical-narrative perspective. We also analyze categories linked to a moral perspective in teaching, a central component in teaching practices that impact the definition of a “memorable teacher” at university level. The research adopts a biographical-narrative approach. We interviewed teachers who had been previously identified as “examples of good teaching” by students. Our paper explains the relevance that the interviewed teacher gave to moral features to their memorable teachers when they were students.En el presente artículo exponemos los resultados parciales de nuestra investigación, aún en curso, en una universidad nacional argentina. Nos proponemos definir un corpus específico asociado a la buena enseñanza, ligada a la formación y desarrollo profesional docente desde la perspectiva biográfico-narrativa; analizamos, asimismo, categorías vinculadas con el plano moral de la enseñanza como componente esencial de las prácticas docentes que impactan en la definición de “profesor memorable” en el Nivel Superior. La investigación adopta el enfoque biográfico-narrativo. Fueron entrevistados, en profundidad, los profesores identificados previamente, a través de encuestas estudiantiles, como modelos de buena enseñanza. Nuestra lectura surge de  la relevancia que estos docentes otorgan, en sus relatos, a los rasgos morales que tuvieron sus propios profesores memorables cuando ellos eran estudiantes.Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC2012-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/37Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 No. 1 (6): January-December; 40-59Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 Núm. 1 (6): enero-diciembre ; 40-59Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; v. 6 n. 1 (6): Janeiro -Dezembro; 40-592223-2516reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstacron:UPCspahttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/37/379info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/372024-03-04T21:24:27Z
dc.title.none.fl_str_mv MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS
VALORES MORALES EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR. ABORDAJE BIOGRÁFICO-NARRATIVO DESDE PROFESORES UNIVERSITARIOS MEMORABLES.
title MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS
spellingShingle MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS
Porta, Luis
Educación Superior
enseñanza
formación
valores morales
Higher Education
teaching
training
moral values
title_short MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS
title_full MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS
title_fullStr MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS
title_full_unstemmed MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS
title_sort MORAL VALUES IN HIGHER EDUCATION. NARRATIVEBIOGRAPHICAL APPROACH ON MEMORABLE UNIVERSITY PROFESSORS
dc.creator.none.fl_str_mv Porta, Luis
Flores, Graciela
author Porta, Luis
author_facet Porta, Luis
Flores, Graciela
author_role author
author2 Flores, Graciela
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Educación Superior
enseñanza
formación
valores morales
Higher Education
teaching
training
moral values
topic Educación Superior
enseñanza
formación
valores morales
Higher Education
teaching
training
moral values
description In this paper we present partial results of our ongoing research in a national university in Argentina. We intend to define a specific corpus associated to good teaching connected to training and teaching professional development from a biographical-narrative perspective. We also analyze categories linked to a moral perspective in teaching, a central component in teaching practices that impact the definition of a “memorable teacher” at university level. The research adopts a biographical-narrative approach. We interviewed teachers who had been previously identified as “examples of good teaching” by students. Our paper explains the relevance that the interviewed teacher gave to moral features to their memorable teachers when they were students.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-13
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/37
url https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/37
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/37/379
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC
dc.source.none.fl_str_mv Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 No. 1 (6): January-December; 40-59
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; Vol. 6 Núm. 1 (6): enero-diciembre ; 40-59
Revista Digital de Investigación en Docencia Universitaria; v. 6 n. 1 (6): Janeiro -Dezembro; 40-59
2223-2516
reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instacron:UPC
instname_str Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instacron_str UPC
institution UPC
reponame_str Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
collection Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1842262631651475456
score 12.87381
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).