An appetite for cases

Descripción del Articulo

Case usage in business schools was originally introduced by Harvard University. Teaching style has changed, from a teacher-centered approach to a student-centered one, as indicated by “flipped classroom” methodology. This essay presents the characteristics of professor’s performance in classroom. Ca...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Vega, Gina
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/774
Enlace del recurso:https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/774
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Metodología de casos
efectividad en la enseñanza
aprendizaje de inglés
Case methodology
learning effectiveness
English learning
id REVUPC_315fe749ac6992efbeec8b6b9bc4bd03
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/774
network_acronym_str REVUPC
network_name_str Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
repository_id_str
spelling An appetite for casesVega, GinaMetodología de casosefectividad en la enseñanzaaprendizaje de inglésCase methodologylearning effectivenessEnglish learningCase usage in business schools was originally introduced by Harvard University. Teaching style has changed, from a teacher-centered approach to a student-centered one, as indicated by “flipped classroom” methodology. This essay presents the characteristics of professor’s performance in classroom. Cases study analysis is mainly established in the English language, a fact which can generate difficulties in its learning, especially if in the Latin-American countries there is a poor level of English as a second language. The International Journal of Instructional Cases is a publication that presents case studies with enough information for due analysis and the learning adequacy.El uso de estudios de casos en las escuelas de negocio fue introducido originalmente por la Universidad de Harvard. El estilo de enseñanza ha cambiado desde un enfoque en el profesor, hacia un enfoque en el estudiante, como lo refuerza la metodología denominada “clase invertida”. Se presentan las características del desempeño docente en clase. El análisis de los estudios de caso está principalmente en inglés y esto puede generar dificultades en su aprendizaje, sobre todo si en los países de Latinoamérica el nivel de inglés no está lo suficientemente desarrollado. El International Journal of Instructional Cases es una publicación que entrega estudios de casos con suficiente información de análisis para permitir un adecuado aprendizaje de la situación planteada.Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC2018-07-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEnsayos cortosapplication/pdfhttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/77410.19083/rgm.v3i2.774Review of Global Management; Vol. 3 Núm. 2 (2017); 25-282662-02862517-9314reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadasinstacron:UPCspahttps://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/774/770info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7742021-02-22T16:17:12Z
dc.title.none.fl_str_mv An appetite for cases
title An appetite for cases
spellingShingle An appetite for cases
Vega, Gina
Metodología de casos
efectividad en la enseñanza
aprendizaje de inglés
Case methodology
learning effectiveness
English learning
title_short An appetite for cases
title_full An appetite for cases
title_fullStr An appetite for cases
title_full_unstemmed An appetite for cases
title_sort An appetite for cases
dc.creator.none.fl_str_mv Vega, Gina
author Vega, Gina
author_facet Vega, Gina
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Metodología de casos
efectividad en la enseñanza
aprendizaje de inglés
Case methodology
learning effectiveness
English learning
topic Metodología de casos
efectividad en la enseñanza
aprendizaje de inglés
Case methodology
learning effectiveness
English learning
description Case usage in business schools was originally introduced by Harvard University. Teaching style has changed, from a teacher-centered approach to a student-centered one, as indicated by “flipped classroom” methodology. This essay presents the characteristics of professor’s performance in classroom. Cases study analysis is mainly established in the English language, a fact which can generate difficulties in its learning, especially if in the Latin-American countries there is a poor level of English as a second language. The International Journal of Instructional Cases is a publication that presents case studies with enough information for due analysis and the learning adequacy.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-07-23
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Ensayos cortos
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/774
10.19083/rgm.v3i2.774
url https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/774
identifier_str_mv 10.19083/rgm.v3i2.774
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/774/770
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas - UPC
dc.source.none.fl_str_mv Review of Global Management; Vol. 3 Núm. 2 (2017); 25-28
2662-0286
2517-9314
reponame:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instname:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instacron:UPC
instname_str Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
instacron_str UPC
institution UPC
reponame_str Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
collection Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846701877982396416
score 13.413352
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).