An appetite for cases
Descripción del Articulo
Case usage in business schools was originally introduced by Harvard University. Teaching style has changed, from a teacher-centered approach to a student-centered one, as indicated by “flipped classroom” methodology. This essay presents the characteristics of professor’s performance in classroom. Ca...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2018 |
| Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/774 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/rgm/article/view/774 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Metodología de casos efectividad en la enseñanza aprendizaje de inglés Case methodology learning effectiveness English learning |
| Sumario: | Case usage in business schools was originally introduced by Harvard University. Teaching style has changed, from a teacher-centered approach to a student-centered one, as indicated by “flipped classroom” methodology. This essay presents the characteristics of professor’s performance in classroom. Cases study analysis is mainly established in the English language, a fact which can generate difficulties in its learning, especially if in the Latin-American countries there is a poor level of English as a second language. The International Journal of Instructional Cases is a publication that presents case studies with enough information for due analysis and the learning adequacy. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).