Validity and reliability of an instrument for assessing microteaching in chemical biological sciences
Descripción del Articulo
Introduction: Microteaching is a technique that allows the improvement of teachers’ didactic skills with their students in the classroom, and in order to evaluate the performance of this technique it is necessary to have valid and reliable instruments. Objective: To determine the validity and reliab...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/1581 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/1581 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | validez confiabilidad microenseñanza habilidad didáctica análisis factorial exploratorio validity reliability microteaching didactic ability exploratory factor analysis validade confiabilidade microensino habilidade didática análise fatorial exploratória |
Sumario: | Introduction: Microteaching is a technique that allows the improvement of teachers’ didactic skills with their students in the classroom, and in order to evaluate the performance of this technique it is necessary to have valid and reliable instruments. Objective: To determine the validity and reliability of the Microteaching Assessment Questionnaire (MAQ) of teachers of the QFB Career at the FES Zaragoza, UNAM. Method: The MAQ was applied to a non-probabilistic sample of 124 students after a 20-minute class. Results: An instrument of 49 questions distributed in three factors was obtained with a total variance of 51.57%, according to the Exploratory Factor Analysis, and Cronbach’s alpha of 0.961. Discussion: It is considered that the validity and reliability obtained make the MAQ a useful instrument for students to evaluate the teaching skills of teachers in the QFB career. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).