The challenges of returning to face-to-face education in dentistry in the context of the covid 19 pandemic
Descripción del Articulo
The restrictive measures to face the Covid 19 pandemic affected the normal development of various activities, including higher education, although the virtualization of the contents of the different courses was a measure to give continuity to education, in the case of sciences for health clinical pr...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Peruana Cayetano Heredia |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.upch.edu.pe:article/4221 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4221 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación dental enseñanza en pandemia educación a distancia educación presencial Dental education pandemic education distance education presential education |
id |
REVUPCH_ff3d23c1cfc69c29e668f1cf84453d61 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.upch.edu.pe:article/4221 |
network_acronym_str |
REVUPCH |
network_name_str |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
repository_id_str |
|
spelling |
The challenges of returning to face-to-face education in dentistry in the context of the covid 19 pandemicLos desafíos del retorno a la educación presencial en odontología en el contexto de la pandemia por el covid 19Fukuhara, MaryFernández, LeilaEducación dentalenseñanza en pandemiaeducación a distanciaeducación presencialDental educationpandemic educationdistance educationpresential educationThe restrictive measures to face the Covid 19 pandemic affected the normal development of various activities, including higher education, although the virtualization of the contents of the different courses was a measure to give continuity to education, in the case of sciences for health clinical practice in real conditions is essential for the student to achieve the skills required by this type of professional career, so the return to these activities is a great challenge since the conditions of this return are completely different from conditions before the pandemic. This article aims to reflect on the return to presential education and the challenges we must face to continue training dental professionals with academic excellence.Las medidas restrictivas para enfrentar la pandemia por el Covid 19, afectó el normal desarrollo de diversas actividades incluyendo a la educación superior, si bien la virtualización de los contenidos de los diferentes cursos fue una medida para dar continuidad a la educación, en el caso de las ciencias para la salud la práctica clínica en condiciones reales es imprescindible para que el estudiante pueda lograr las competencias que exige este tipo de carreras profesionales, por lo que el retorno a estas actividades constituye un gran desafío ya que las condiciones de este retorno son completamente diferentes a las condiciones antes de la pandemia. Este artículo tiene por objetivo reflexionar sobre el retorno a la educación presencial y los desafíos que debemos afrontar para seguir formando profesionales de la odontología con excelencia académica.Universidad Peruana Cayetano Heredia2022-06-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/422110.20453/reh.v32i2.4221Revista Estomatológica Herediana; Vol. 32 No. 2 (2022): April-June; 197-200Revista Estomatológica Herediana; Vol. 32 Núm. 2 (2022): Abril-Junio; 197-200Revista Estomatológica Herediana; v. 32 n. 2 (2022): Abril-Junio; 197-2002225-76161019-4355reponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Herediainstname:Universidad Peruana Cayetano Herediainstacron:UPCHspahttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4221/4775Derechos de autor 2022 Mary Fukuhara, Leila Fernándezinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.upch.edu.pe:article/42212023-08-24T20:00:52Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The challenges of returning to face-to-face education in dentistry in the context of the covid 19 pandemic Los desafíos del retorno a la educación presencial en odontología en el contexto de la pandemia por el covid 19 |
title |
The challenges of returning to face-to-face education in dentistry in the context of the covid 19 pandemic |
spellingShingle |
The challenges of returning to face-to-face education in dentistry in the context of the covid 19 pandemic Fukuhara, Mary Educación dental enseñanza en pandemia educación a distancia educación presencial Dental education pandemic education distance education presential education |
title_short |
The challenges of returning to face-to-face education in dentistry in the context of the covid 19 pandemic |
title_full |
The challenges of returning to face-to-face education in dentistry in the context of the covid 19 pandemic |
title_fullStr |
The challenges of returning to face-to-face education in dentistry in the context of the covid 19 pandemic |
title_full_unstemmed |
The challenges of returning to face-to-face education in dentistry in the context of the covid 19 pandemic |
title_sort |
The challenges of returning to face-to-face education in dentistry in the context of the covid 19 pandemic |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Fukuhara, Mary Fernández, Leila |
author |
Fukuhara, Mary |
author_facet |
Fukuhara, Mary Fernández, Leila |
author_role |
author |
author2 |
Fernández, Leila |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Educación dental enseñanza en pandemia educación a distancia educación presencial Dental education pandemic education distance education presential education |
topic |
Educación dental enseñanza en pandemia educación a distancia educación presencial Dental education pandemic education distance education presential education |
description |
The restrictive measures to face the Covid 19 pandemic affected the normal development of various activities, including higher education, although the virtualization of the contents of the different courses was a measure to give continuity to education, in the case of sciences for health clinical practice in real conditions is essential for the student to achieve the skills required by this type of professional career, so the return to these activities is a great challenge since the conditions of this return are completely different from conditions before the pandemic. This article aims to reflect on the return to presential education and the challenges we must face to continue training dental professionals with academic excellence. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-17 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4221 10.20453/reh.v32i2.4221 |
url |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4221 |
identifier_str_mv |
10.20453/reh.v32i2.4221 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4221/4775 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Mary Fukuhara, Leila Fernández info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Mary Fukuhara, Leila Fernández |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Estomatológica Herediana; Vol. 32 No. 2 (2022): April-June; 197-200 Revista Estomatológica Herediana; Vol. 32 Núm. 2 (2022): Abril-Junio; 197-200 Revista Estomatológica Herediana; v. 32 n. 2 (2022): Abril-Junio; 197-200 2225-7616 1019-4355 reponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia instname:Universidad Peruana Cayetano Heredia instacron:UPCH |
instname_str |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
instacron_str |
UPCH |
institution |
UPCH |
reponame_str |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
collection |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1842351051197382656 |
score |
12.650644 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).