Calidad de la Atención Medica: ¿ Paciente o cliente?
Descripción del Articulo
Result a paradox, find greater insatisfaction of the patients to their doctor, even though to the great tecnological advances in the medical field that offer best resources for the diagnostic and treatment and the reformes of modernizing of the Health Area. This fact is explained, for a preponderant...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad Peruana Cayetano Heredia |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.upch.edu.pe:article/2391 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/2391 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
id |
REVUPCH_f53442703f66883fe828f6f3ceb099bb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.upch.edu.pe:article/2391 |
network_acronym_str |
REVUPCH |
network_name_str |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
repository_id_str |
|
spelling |
Calidad de la Atención Medica: ¿ Paciente o cliente?CABELLO MORALES, EmilioResult a paradox, find greater insatisfaction of the patients to their doctor, even though to the great tecnological advances in the medical field that offer best resources for the diagnostic and treatment and the reformes of modernizing of the Health Area. This fact is explained, for a preponderant preoccupation in the optimization of the tangible resources and a great carelessness for strenghen and impel the intangible resources like the “Medical Spirit” the “Institutional Spirit” and the Doctrine identified with the human factor. Therefore it is important the rol that must take on the Universities that form doctors with ethical, humanistic, cultural and scientific base such as recuperation and fortifying of the doctor-patient relationUniversidad Peruana Cayetano Heredia2015-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed articleArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/239110.20453/rmh.v12i3.2391Revista Médica Herediana; Vol. 12 No. 3 (2001): julio - setiembre; 96Revista Médica Herediana; Vol. 12 Núm. 3 (2001): julio - setiembre; 96Revista Medica Herediana; v. 12 n. 3 (2001): julio - setiembre; 961729-214X1018-130Xreponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Herediainstname:Universidad Peruana Cayetano Herediainstacron:UPCHspahttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/2391/2341info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.upch.edu.pe:article/23912015-04-30T12:03:14Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Calidad de la Atención Medica: ¿ Paciente o cliente? |
title |
Calidad de la Atención Medica: ¿ Paciente o cliente? |
spellingShingle |
Calidad de la Atención Medica: ¿ Paciente o cliente? CABELLO MORALES, Emilio |
title_short |
Calidad de la Atención Medica: ¿ Paciente o cliente? |
title_full |
Calidad de la Atención Medica: ¿ Paciente o cliente? |
title_fullStr |
Calidad de la Atención Medica: ¿ Paciente o cliente? |
title_full_unstemmed |
Calidad de la Atención Medica: ¿ Paciente o cliente? |
title_sort |
Calidad de la Atención Medica: ¿ Paciente o cliente? |
dc.creator.none.fl_str_mv |
CABELLO MORALES, Emilio |
author |
CABELLO MORALES, Emilio |
author_facet |
CABELLO MORALES, Emilio |
author_role |
author |
description |
Result a paradox, find greater insatisfaction of the patients to their doctor, even though to the great tecnological advances in the medical field that offer best resources for the diagnostic and treatment and the reformes of modernizing of the Health Area. This fact is explained, for a preponderant preoccupation in the optimization of the tangible resources and a great carelessness for strenghen and impel the intangible resources like the “Medical Spirit” the “Institutional Spirit” and the Doctrine identified with the human factor. Therefore it is important the rol that must take on the Universities that form doctors with ethical, humanistic, cultural and scientific base such as recuperation and fortifying of the doctor-patient relation |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-04-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed article Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/2391 10.20453/rmh.v12i3.2391 |
url |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/2391 |
identifier_str_mv |
10.20453/rmh.v12i3.2391 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/2391/2341 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Médica Herediana; Vol. 12 No. 3 (2001): julio - setiembre; 96 Revista Médica Herediana; Vol. 12 Núm. 3 (2001): julio - setiembre; 96 Revista Medica Herediana; v. 12 n. 3 (2001): julio - setiembre; 96 1729-214X 1018-130X reponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia instname:Universidad Peruana Cayetano Heredia instacron:UPCH |
instname_str |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
instacron_str |
UPCH |
institution |
UPCH |
reponame_str |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
collection |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844884501654667264 |
score |
12.82117 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).