Relationship between locomotion and communication incapacities and scholarship in patients with cerebral palsy
Descripción del Articulo
Objective: to evaluate the relationship between severity of locomotion and communication incapacities and scholarship in patients with brain palsy. Methods: cross-sectional study carried out in 316 patients from 3-12 years of age with cerebral palsy attended from July 2016 and June 2017 at the Insti...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Peruana Cayetano Heredia |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.upch.edu.pe:article/5144 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/5144 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Parálisis cerebral evaluación de la discapacidad escolaridad locomoción comunicación. Cerebral palsy disability evaluation educational status locomotion communication |
Sumario: | Objective: to evaluate the relationship between severity of locomotion and communication incapacities and scholarship in patients with brain palsy. Methods: cross-sectional study carried out in 316 patients from 3-12 years of age with cerebral palsy attended from July 2016 and June 2017 at the Instituto Nacional de Rehabilitación "Dra. Adriana Rebaza Flores" AMISTAD PERU-JAPÓN, Lima-Peru. Results: mean age was 6 years (range 3-12); 57% were males. Spastic cerebral palsy was found in 69.7% followed by dyskinetic cerebral palsy in 20%; 69.6% were in the school and more than 50% of them had severe locomotion and communications incapacities. An inverse relationship was found between severity of locomotion and communications incapacities and scholarship. Conclusions: Children with cerebral palsy who have locomotion and communications incapacities tended to have less school attendance. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).