Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology
Descripción del Articulo
Objective: To determine the relationship between academic performance and the exit evaluation in stomatology students. Material and Methods: The study was observational, descriptive, and cross-sectional. The population consisted of the registry of 45 graduates. The study variables were performance i...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.upch.edu.pe:article/4093 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4093 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| id |
REVUPCH_51eab480caa9e95a1503656d7ad695a7 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.upch.edu.pe:article/4093 |
| network_acronym_str |
REVUPCH |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Academic performance and graduation evaluation in a Program of StomatologyRendimiento académico y evaluación de egreso en un Programa de EstomatologíaCutipa Luque, MarianaChávez Lovón, VerónicaCarrasco Loyola, MilagrosObjective: To determine the relationship between academic performance and the exit evaluation in stomatology students. Material and Methods: The study was observational, descriptive, and cross-sectional. The population consisted of the registry of 45 graduates. The study variables were performance in the final evaluation of the degree (Professional Proficiency Exam) and academic performance in the final year. Results: The average Professional Proficiency Exam (PPE) was 11.82 (Min = 8; Max = 15.20) and the average academic performance was 15.87 (Min = 9.03; Max = 18.40), finding a correlation low positive (Spearman=0.205). The average of the academic performance in the subjects in the clinical area in adult patients 14.92; clinic in pediatric patients 15.76; in the hospital area 15.02; and in the areas of oral public health 17.80. The average of the Professional Proficiency Exam was: in the clinical area in adult patients 11.10; clinic in pediatric patients 13.83; hospital 10.31; social dentistry 12.02. A minimum to low positive correlation was found in the clinical and social area; in the hospital area the correlation was minimal negative. Conclusion: There is a trend for better scores on PPE and academic performance in female students compared to males. There is no relationship between the results of the PPE and the academic performance of the internship and subjects of the last year of the Stomatology Program of the Peruvian University Cayetano Heredia.Objetivo: Determinar la relación entre el rendimiento académico y la evaluación de egreso en estudiantes de estomatología. Material y métodos: El estudio fue observacional, descriptivo y transversal. La población estuvo constituida por el registro de 45 egresados. Las variables de estudio fueron rendimiento académico en los internados y el rendimiento en la evaluación final de carrera. Resultados: El Examen de Suficiencia Profesional (ESP) promedio fue 11,82 (Mín=8; Máx=15,20) y el Rendimiento académico promedio fue 15,87 (Mín=9,03; Máx=18,40), encontrando una correlación positiva baja (Spearman=0,205). El rendimiento académico promedio en las asignaturas del último año fue en el área de clínica en pacientes adultos, 14,92; clínica en pacientes pediátricos, 15,76; en el área hospitalaria, 15,02; y en el área de salud pública estomatológica, 17,80. El ESP promedio fue: en el área de clínica en pacientes adultos, 11,10; cínica en pacientes pediátricos, 13,83; área hospitalaria, 10,31; salud pública estomatológica, 12,02. Se encontró una correlación mínima a baja en las áreas clínicas y social; en el área hospitalaria la correlación fue negativa mínima. Conclusiones: Existe una tendencia a mejores puntajes en el ESP y el Rendimiento académico en las estudiantes mujeres en comparación a los hombres. No hay relación entre los resultados del Examen de Suficiencia Profesional y el rendimiento académico de las asignaturas e internados del Programa de Estomatología de la Universidad Peruana Cayetano Heredia.Universidad Peruana Cayetano Heredia2021-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/409310.20453/reh.v31i4.4093Revista Estomatológica Herediana; Vol. 31 No. 4 (2021): Octobre-December; 256-263Revista Estomatológica Herediana; Vol. 31 Núm. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 256-263Revista Estomatológica Herediana; v. 31 n. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 256-2632225-76161019-4355reponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Herediainstname:Universidad Peruana Cayetano Herediainstacron:UPCHspahttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4093/4626Derechos de autor 2021 Mariana Cutipa Luque, Verónica Chávez Lovón, Milagros Carrasco Loyolainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.upch.edu.pe:article/40932021-12-23T15:11:11Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology Rendimiento académico y evaluación de egreso en un Programa de Estomatología |
| title |
Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology |
| spellingShingle |
Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology Cutipa Luque, Mariana |
| title_short |
Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology |
| title_full |
Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology |
| title_fullStr |
Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology |
| title_full_unstemmed |
Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology |
| title_sort |
Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Cutipa Luque, Mariana Chávez Lovón, Verónica Carrasco Loyola, Milagros |
| author |
Cutipa Luque, Mariana |
| author_facet |
Cutipa Luque, Mariana Chávez Lovón, Verónica Carrasco Loyola, Milagros |
| author_role |
author |
| author2 |
Chávez Lovón, Verónica Carrasco Loyola, Milagros |
| author2_role |
author author |
| description |
Objective: To determine the relationship between academic performance and the exit evaluation in stomatology students. Material and Methods: The study was observational, descriptive, and cross-sectional. The population consisted of the registry of 45 graduates. The study variables were performance in the final evaluation of the degree (Professional Proficiency Exam) and academic performance in the final year. Results: The average Professional Proficiency Exam (PPE) was 11.82 (Min = 8; Max = 15.20) and the average academic performance was 15.87 (Min = 9.03; Max = 18.40), finding a correlation low positive (Spearman=0.205). The average of the academic performance in the subjects in the clinical area in adult patients 14.92; clinic in pediatric patients 15.76; in the hospital area 15.02; and in the areas of oral public health 17.80. The average of the Professional Proficiency Exam was: in the clinical area in adult patients 11.10; clinic in pediatric patients 13.83; hospital 10.31; social dentistry 12.02. A minimum to low positive correlation was found in the clinical and social area; in the hospital area the correlation was minimal negative. Conclusion: There is a trend for better scores on PPE and academic performance in female students compared to males. There is no relationship between the results of the PPE and the academic performance of the internship and subjects of the last year of the Stomatology Program of the Peruvian University Cayetano Heredia. |
| publishDate |
2021 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-23 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4093 10.20453/reh.v31i4.4093 |
| url |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4093 |
| identifier_str_mv |
10.20453/reh.v31i4.4093 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4093/4626 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Mariana Cutipa Luque, Verónica Chávez Lovón, Milagros Carrasco Loyola info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Mariana Cutipa Luque, Verónica Chávez Lovón, Milagros Carrasco Loyola |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Estomatológica Herediana; Vol. 31 No. 4 (2021): Octobre-December; 256-263 Revista Estomatológica Herediana; Vol. 31 Núm. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 256-263 Revista Estomatológica Herediana; v. 31 n. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 256-263 2225-7616 1019-4355 reponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia instname:Universidad Peruana Cayetano Heredia instacron:UPCH |
| instname_str |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| instacron_str |
UPCH |
| institution |
UPCH |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| collection |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846787102658789376 |
| score |
12.837637 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).