Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology

Descripción del Articulo

Objective: To determine the relationship between academic performance and the exit evaluation in stomatology students. Material and Methods: The study was observational, descriptive, and cross-sectional. The population consisted of the registry of 45 graduates. The study variables were performance i...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Cutipa Luque, Mariana, Chávez Lovón, Verónica, Carrasco Loyola, Milagros
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Peruana Cayetano Heredia
Repositorio:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.upch.edu.pe:article/4093
Enlace del recurso:https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4093
Nivel de acceso:acceso abierto
id REVUPCH_51eab480caa9e95a1503656d7ad695a7
oai_identifier_str oai:revistas.upch.edu.pe:article/4093
network_acronym_str REVUPCH
network_name_str Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
repository_id_str
spelling Academic performance and graduation evaluation in a Program of StomatologyRendimiento académico y evaluación de egreso en un Programa de EstomatologíaCutipa Luque, MarianaChávez Lovón, VerónicaCarrasco Loyola, MilagrosObjective: To determine the relationship between academic performance and the exit evaluation in stomatology students. Material and Methods: The study was observational, descriptive, and cross-sectional. The population consisted of the registry of 45 graduates. The study variables were performance in the final evaluation of the degree (Professional Proficiency Exam) and academic performance in the final year. Results: The average Professional Proficiency Exam (PPE) was 11.82 (Min = 8; Max = 15.20) and the average academic performance was 15.87 (Min = 9.03; Max = 18.40), finding a correlation low positive (Spearman=0.205). The average of the academic performance in the subjects in the clinical area in adult patients 14.92; clinic in pediatric patients 15.76; in the hospital area 15.02; and in the areas of oral public health 17.80. The average of the Professional Proficiency Exam was: in the clinical area in adult patients 11.10; clinic in pediatric patients 13.83; hospital 10.31; social dentistry 12.02. A minimum to low positive correlation was found in the clinical and social area; in the hospital area the correlation was minimal negative. Conclusion: There is a trend for better scores on PPE and academic performance in female students compared to males. There is no relationship between the results of the PPE and the academic performance of the internship and subjects of the last year of the Stomatology Program of the Peruvian University Cayetano Heredia.Objetivo: Determinar la relación entre el rendimiento académico y la evaluación de egreso en estudiantes de estomatología. Material y métodos: El estudio fue observacional, descriptivo y transversal. La población estuvo constituida por el registro de 45 egresados. Las variables de estudio fueron rendimiento académico en los internados y el rendimiento en la evaluación final de carrera. Resultados: El Examen de Suficiencia Profesional (ESP) promedio fue 11,82 (Mín=8; Máx=15,20) y el Rendimiento académico promedio fue 15,87 (Mín=9,03; Máx=18,40), encontrando una correlación positiva baja (Spearman=0,205). El rendimiento académico promedio en las asignaturas del último año fue en el área de clínica en pacientes adultos, 14,92; clínica en pacientes pediátricos, 15,76; en el área hospitalaria, 15,02; y en el área de salud pública estomatológica, 17,80. El ESP promedio fue: en el área de clínica en pacientes adultos, 11,10; cínica en pacientes pediátricos, 13,83; área hospitalaria, 10,31; salud pública estomatológica, 12,02. Se encontró una correlación mínima a baja en las áreas clínicas y social; en el área hospitalaria la correlación fue negativa mínima. Conclusiones: Existe una tendencia a mejores puntajes en el ESP y el Rendimiento académico en las estudiantes mujeres en comparación a los hombres. No hay relación entre los resultados del Examen de Suficiencia Profesional y el rendimiento académico de las asignaturas e internados del Programa de Estomatología de la Universidad Peruana Cayetano Heredia.Universidad Peruana Cayetano Heredia2021-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/409310.20453/reh.v31i4.4093Revista Estomatológica Herediana; Vol. 31 No. 4 (2021): Octobre-December; 256-263Revista Estomatológica Herediana; Vol. 31 Núm. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 256-263Revista Estomatológica Herediana; v. 31 n. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 256-2632225-76161019-4355reponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Herediainstname:Universidad Peruana Cayetano Herediainstacron:UPCHspahttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4093/4626Derechos de autor 2021 Mariana Cutipa Luque, Verónica Chávez Lovón, Milagros Carrasco Loyolainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.upch.edu.pe:article/40932021-12-23T15:11:11Z
dc.title.none.fl_str_mv Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology
Rendimiento académico y evaluación de egreso en un Programa de Estomatología
title Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology
spellingShingle Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology
Cutipa Luque, Mariana
title_short Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology
title_full Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology
title_fullStr Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology
title_full_unstemmed Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology
title_sort Academic performance and graduation evaluation in a Program of Stomatology
dc.creator.none.fl_str_mv Cutipa Luque, Mariana
Chávez Lovón, Verónica
Carrasco Loyola, Milagros
author Cutipa Luque, Mariana
author_facet Cutipa Luque, Mariana
Chávez Lovón, Verónica
Carrasco Loyola, Milagros
author_role author
author2 Chávez Lovón, Verónica
Carrasco Loyola, Milagros
author2_role author
author
description Objective: To determine the relationship between academic performance and the exit evaluation in stomatology students. Material and Methods: The study was observational, descriptive, and cross-sectional. The population consisted of the registry of 45 graduates. The study variables were performance in the final evaluation of the degree (Professional Proficiency Exam) and academic performance in the final year. Results: The average Professional Proficiency Exam (PPE) was 11.82 (Min = 8; Max = 15.20) and the average academic performance was 15.87 (Min = 9.03; Max = 18.40), finding a correlation low positive (Spearman=0.205). The average of the academic performance in the subjects in the clinical area in adult patients 14.92; clinic in pediatric patients 15.76; in the hospital area 15.02; and in the areas of oral public health 17.80. The average of the Professional Proficiency Exam was: in the clinical area in adult patients 11.10; clinic in pediatric patients 13.83; hospital 10.31; social dentistry 12.02. A minimum to low positive correlation was found in the clinical and social area; in the hospital area the correlation was minimal negative. Conclusion: There is a trend for better scores on PPE and academic performance in female students compared to males. There is no relationship between the results of the PPE and the academic performance of the internship and subjects of the last year of the Stomatology Program of the Peruvian University Cayetano Heredia.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-23
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4093
10.20453/reh.v31i4.4093
url https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4093
identifier_str_mv 10.20453/reh.v31i4.4093
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.upch.edu.pe/index.php/REH/article/view/4093/4626
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2021 Mariana Cutipa Luque, Verónica Chávez Lovón, Milagros Carrasco Loyola
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2021 Mariana Cutipa Luque, Verónica Chávez Lovón, Milagros Carrasco Loyola
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Cayetano Heredia
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Cayetano Heredia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Estomatológica Herediana; Vol. 31 No. 4 (2021): Octobre-December; 256-263
Revista Estomatológica Herediana; Vol. 31 Núm. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 256-263
Revista Estomatológica Herediana; v. 31 n. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 256-263
2225-7616
1019-4355
reponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
instname:Universidad Peruana Cayetano Heredia
instacron:UPCH
instname_str Universidad Peruana Cayetano Heredia
instacron_str UPCH
institution UPCH
reponame_str Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
collection Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846787102658789376
score 12.837637
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).