Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga
Descripción del Articulo
The work entitled Writing of monographs of the students of the Faculty of Education Sciences of the National University of San Cristóbal de Huamanga was carried out with the aim of critically reflecting on the writing of monographs in a context where it is important to develop skills for the transmi...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.localhost:article/176 |
Enlace del recurso: | http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | escritura monografía estudiantes práctica |
id |
REVUNSCH_5c267073ad7b53ca4a40a6b4d2644202 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.localhost:article/176 |
network_acronym_str |
REVUNSCH |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga |
repository_id_str |
|
spelling |
Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de HuamangaEscritura de monografías de los estudiantes de la Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga Morales Gutiérrez, FredyescrituramonografíaestudiantesprácticaThe work entitled Writing of monographs of the students of the Faculty of Education Sciences of the National University of San Cristóbal de Huamanga was carried out with the aim of critically reflecting on the writing of monographs in a context where it is important to develop skills for the transmission of knowledge in the written plane of the language. This practice of writing must be limited to international standards, which allow the development of writing as a means of transmitting knowledge, in accordance with international references and standards, which guide the works of the monographs, with due authenticity and originality. Among the materials and methods that were used were the qualitative method, through the techniques of recording and the analysis of the content of the readings and the content, through the design of holistic-transdisciplinary research. The results we arrive at highlight that the students still do not adequately handle both the form and the content in the writing of the monographs, nor do they still use the bibliographic references adequately, both within the work and in the final references. The conclusions of the work highlight that in the Faculty of Educational Sciences, work should be done systematically among the professors who develop scientific writing courses.El trabajo titulado Escritura de monografías de los estudiantes de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga se realizó con el objetivo de reflexionar de manera crítica sobre la escritura de monografías en un contexto donde es importante desarrollar habilidades para la transmisión de conocimientos en el plano escrito de la lengua. Esta práctica de la escritura debe circunscribirse a los estándares internacionales, que permitan el desarrollo de la escritura como medio de transmisión de conocimientos, de acuerdo a las referencias y normas internacionales, que orienten los trabajos de las monografías, con la debida autenticidad y originalidad. Entre los materiales y métodos que se emplearon fueron el método cualitativo, a través de las técnicas del fichaje y el análisis del contenido de las lecturas y del contenido, mediante el diseño de investigación holístico-transdisciplinar. Los resultados a los que arribamos destacan que los estudiantes aún no manejan adecuadamente, tanto la forma ni el contenido en la redacción de las monografías, así como tampoco utilizan adecuadamente todavía las referencias bibliográficas, tanto al interior del trabajo como en las referencias finales. Las conclusiones del trabajo destacan que en la Facultad de Ciencias de la Educación se debe trabajar en forma sistemática entre los profesores que desarrollan cursos de redacción científica.Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga2020-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176Education Journal; Vol. 18 No. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 96-108Revista Educación; Vol. 18 Núm. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 96-1082709-87612710-0243reponame:Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamangainstname:Universidad Nacional de San Cristobal de Huamangainstacron:UNSCHspahttp://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176/176Derechos de autor 2020 Fredy Morales Gutiérrezhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.localhost:article/1762021-07-12T01:38:13Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga Escritura de monografías de los estudiantes de la Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga |
title |
Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga |
spellingShingle |
Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga Morales Gutiérrez, Fredy escritura monografía estudiantes práctica |
title_short |
Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga |
title_full |
Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga |
title_fullStr |
Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga |
title_full_unstemmed |
Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga |
title_sort |
Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Morales Gutiérrez, Fredy |
author |
Morales Gutiérrez, Fredy |
author_facet |
Morales Gutiérrez, Fredy |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
escritura monografía estudiantes práctica |
topic |
escritura monografía estudiantes práctica |
description |
The work entitled Writing of monographs of the students of the Faculty of Education Sciences of the National University of San Cristóbal de Huamanga was carried out with the aim of critically reflecting on the writing of monographs in a context where it is important to develop skills for the transmission of knowledge in the written plane of the language. This practice of writing must be limited to international standards, which allow the development of writing as a means of transmitting knowledge, in accordance with international references and standards, which guide the works of the monographs, with due authenticity and originality. Among the materials and methods that were used were the qualitative method, through the techniques of recording and the analysis of the content of the readings and the content, through the design of holistic-transdisciplinary research. The results we arrive at highlight that the students still do not adequately handle both the form and the content in the writing of the monographs, nor do they still use the bibliographic references adequately, both within the work and in the final references. The conclusions of the work highlight that in the Faculty of Educational Sciences, work should be done systematically among the professors who develop scientific writing courses. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-29 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176 |
url |
http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176/176 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Fredy Morales Gutiérrez https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Fredy Morales Gutiérrez https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga |
dc.source.none.fl_str_mv |
Education Journal; Vol. 18 No. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 96-108 Revista Educación; Vol. 18 Núm. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 96-108 2709-8761 2710-0243 reponame:Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga instname:Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga instacron:UNSCH |
instname_str |
Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga |
instacron_str |
UNSCH |
institution |
UNSCH |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga |
collection |
Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1846706573514113024 |
score |
12.683643 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).