Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga

Descripción del Articulo

The work entitled Writing of monographs of the students of the Faculty of Education Sciences of the National University of San Cristóbal de Huamanga was carried out with the aim of critically reflecting on the writing of monographs in a context where it is important to develop skills for the transmi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Morales Gutiérrez, Fredy
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.localhost:article/176
Enlace del recurso:http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:escritura
monografía
estudiantes
práctica
id REVUNSCH_5c267073ad7b53ca4a40a6b4d2644202
oai_identifier_str oai:ojs2.localhost:article/176
network_acronym_str REVUNSCH
network_name_str Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
repository_id_str
spelling Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de HuamangaEscritura de monografías de los estudiantes de la Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga Morales Gutiérrez, FredyescrituramonografíaestudiantesprácticaThe work entitled Writing of monographs of the students of the Faculty of Education Sciences of the National University of San Cristóbal de Huamanga was carried out with the aim of critically reflecting on the writing of monographs in a context where it is important to develop skills for the transmission of knowledge in the written plane of the language. This practice of writing must be limited to international standards, which allow the development of writing as a means of transmitting knowledge, in accordance with international references and standards, which guide the works of the monographs, with due authenticity and originality. Among the materials and methods that were used were the qualitative method, through the techniques of recording and the analysis of the content of the readings and the content, through the design of holistic-transdisciplinary research. The results we arrive at highlight that the students still do not adequately handle both the form and the content in the writing of the monographs, nor do they still use the bibliographic references adequately, both within the work and in the final references. The conclusions of the work highlight that in the Faculty of Educational Sciences, work should be done systematically among the professors who develop scientific writing courses.El trabajo titulado Escritura de monografías de los estudiantes de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga se realizó con el objetivo de reflexionar de manera crítica sobre la escritura de monografías en un contexto donde es importante desarrollar habilidades para la transmisión de conocimientos en el plano escrito de la lengua. Esta práctica de la escritura debe circunscribirse a los estándares internacionales, que permitan el desarrollo de la escritura como medio de transmisión de conocimientos, de acuerdo a las referencias y normas internacionales, que orienten los trabajos de las monografías, con la debida autenticidad y originalidad. Entre los materiales y métodos que se emplearon fueron el método cualitativo, a través de las técnicas del fichaje y el análisis del contenido de las lecturas y del contenido, mediante el diseño de investigación holístico-transdisciplinar. Los resultados a los que arribamos destacan que los estudiantes aún no manejan adecuadamente, tanto la forma ni el contenido en la redacción de las monografías, así como tampoco utilizan adecuadamente todavía las referencias bibliográficas, tanto al interior del trabajo como en las referencias finales. Las conclusiones del trabajo destacan que en la Facultad de Ciencias de la Educación se debe trabajar en forma sistemática entre los profesores que desarrollan cursos de redacción científica.Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga2020-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176Education Journal; Vol. 18 No. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 96-108Revista Educación; Vol. 18 Núm. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 96-1082709-87612710-0243reponame:Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamangainstname:Universidad Nacional de San Cristobal de Huamangainstacron:UNSCHspahttp://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176/176Derechos de autor 2020 Fredy Morales Gutiérrezhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.localhost:article/1762021-07-12T01:38:13Z
dc.title.none.fl_str_mv Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga
Escritura de monografías de los estudiantes de la Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga
title Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga
spellingShingle Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga
Morales Gutiérrez, Fredy
escritura
monografía
estudiantes
práctica
title_short Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga
title_full Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga
title_fullStr Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga
title_full_unstemmed Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga
title_sort Writing of monographs of the students of the National University of San Cristóbal de Huamanga
dc.creator.none.fl_str_mv Morales Gutiérrez, Fredy
author Morales Gutiérrez, Fredy
author_facet Morales Gutiérrez, Fredy
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv escritura
monografía
estudiantes
práctica
topic escritura
monografía
estudiantes
práctica
description The work entitled Writing of monographs of the students of the Faculty of Education Sciences of the National University of San Cristóbal de Huamanga was carried out with the aim of critically reflecting on the writing of monographs in a context where it is important to develop skills for the transmission of knowledge in the written plane of the language. This practice of writing must be limited to international standards, which allow the development of writing as a means of transmitting knowledge, in accordance with international references and standards, which guide the works of the monographs, with due authenticity and originality. Among the materials and methods that were used were the qualitative method, through the techniques of recording and the analysis of the content of the readings and the content, through the design of holistic-transdisciplinary research. The results we arrive at highlight that the students still do not adequately handle both the form and the content in the writing of the monographs, nor do they still use the bibliographic references adequately, both within the work and in the final references. The conclusions of the work highlight that in the Faculty of Educational Sciences, work should be done systematically among the professors who develop scientific writing courses.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-29
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176
url http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unsch.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176/176
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Fredy Morales Gutiérrez
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Fredy Morales Gutiérrez
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga
dc.source.none.fl_str_mv Education Journal; Vol. 18 No. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 96-108
Revista Educación; Vol. 18 Núm. 18 (2020): Revista Educación N° 18; 96-108
2709-8761
2710-0243
reponame:Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
instname:Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
instacron:UNSCH
instname_str Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
instacron_str UNSCH
institution UNSCH
reponame_str Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
collection Revistas - Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846706573514113024
score 12.683643
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).