Higher education: Sine qua non condition for a latin american integration in Pablo Guadarrama’s proposal

Descripción del Articulo

This article will explain how higher education has some of the necessary tools to combat the elements that prevent “Latin American integration”, a goal that the Cuban philosopher Pablo Guadarrama considers of utmost importance. To do this, first its “transcendental work” in society is valued, how it...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Polo Carrillo, Heyner
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/27587
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/tesis/article/view/27587
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:domination
higher education
alienation
culture
historical memory
dominación
educación superior
enajenación
cultura
memoria histórica
Descripción
Sumario:This article will explain how higher education has some of the necessary tools to combat the elements that prevent “Latin American integration”, a goal that the Cuban philosopher Pablo Guadarrama considers of utmost importance. To do this, first its “transcendental work” in society is valued, how it questions the alienating phenomena of globalization; Consequently, its function in the face of the problem of culture will be analyzed; to finally establish its relationship with historical memory, a key issue to understand the reason for an Integration like Latin America.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).