The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge
Descripción del Articulo
The paper presents for its discussion some initial proposals on the development of the Peruvian university. The research is divided into four parts. The first section, studies the essential historical trends that define the current university. The second describes the influence of technological chan...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/14226 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/14226 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación superior saber universitario descolonialidad Perú Higher education university knowledge decoloniality Peru |
id |
REVUNMSM_d2b809403f733e7418dfeff1ad2f3fae |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/14226 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledgeEl proceso de la educación superior en el Perú. La descolonialidad del saber universitarioMejía Navarrete, JulioEducación superiorsaber universitariodescolonialidadPerúHigher educationuniversity knowledgedecolonialityPeruThe paper presents for its discussion some initial proposals on the development of the Peruvian university. The research is divided into four parts. The first section, studies the essential historical trends that define the current university. The second describes the influence of technological changes on university education. The third, shows the divergent relations between heterogeneity of knowledge and higher education mainly monocultural. The fourth part discusses the possibilities of the various university developments in Peru.El trabajo presenta para su discusión algunas proposiciones iniciales sobre el desarrollo de la universidad peruana. La investigación se divide en cuatro partes. La primera sección, estudia las tendencias históricas esenciales que definen la universidad actual. La segunda, describe la influencia de los cambios tecnológicos en la educación universitaria. La tercera, muestra las relaciones divergentes entre heterogeneidad de saberes y la educación superior principalmente monocultural. La cuarta parte, discute las posibilidades de los varios desarrollos de la universidad en el Perú.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales2018-02-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/1422610.15381/is.v21i38.14226Investigaciones Sociales; Vol. 21 No. 38 (2017); 199-212Investigaciones Sociales; Vol. 21 Núm. 38 (2017); 199-2121818-47581560-9073reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/14226/12507Derechos de autor 2018 Julio Mejía Navarretehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/142262018-02-05T16:20:45Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge El proceso de la educación superior en el Perú. La descolonialidad del saber universitario |
title |
The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge |
spellingShingle |
The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge Mejía Navarrete, Julio Educación superior saber universitario descolonialidad Perú Higher education university knowledge decoloniality Peru |
title_short |
The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge |
title_full |
The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge |
title_fullStr |
The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge |
title_full_unstemmed |
The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge |
title_sort |
The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Mejía Navarrete, Julio |
author |
Mejía Navarrete, Julio |
author_facet |
Mejía Navarrete, Julio |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Educación superior saber universitario descolonialidad Perú Higher education university knowledge decoloniality Peru |
topic |
Educación superior saber universitario descolonialidad Perú Higher education university knowledge decoloniality Peru |
description |
The paper presents for its discussion some initial proposals on the development of the Peruvian university. The research is divided into four parts. The first section, studies the essential historical trends that define the current university. The second describes the influence of technological changes on university education. The third, shows the divergent relations between heterogeneity of knowledge and higher education mainly monocultural. The fourth part discusses the possibilities of the various university developments in Peru. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-02-05 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/14226 10.15381/is.v21i38.14226 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/14226 |
identifier_str_mv |
10.15381/is.v21i38.14226 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/14226/12507 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Julio Mejía Navarrete https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Julio Mejía Navarrete https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigaciones Sociales; Vol. 21 No. 38 (2017); 199-212 Investigaciones Sociales; Vol. 21 Núm. 38 (2017); 199-212 1818-4758 1560-9073 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238218218602496 |
score |
13.887938 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).