The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge

Descripción del Articulo

The paper presents for its discussion some initial proposals on the development of the Peruvian university. The research is divided into four parts. The first section, studies the essential historical trends that define the current university. The second describes the influence of technological chan...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mejía Navarrete, Julio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/14226
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/14226
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación superior
saber universitario
descolonialidad
Perú
Higher education
university knowledge
decoloniality
Peru
id REVUNMSM_d2b809403f733e7418dfeff1ad2f3fae
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/14226
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledgeEl proceso de la educación superior en el Perú. La descolonialidad del saber universitarioMejía Navarrete, JulioEducación superiorsaber universitariodescolonialidadPerúHigher educationuniversity knowledgedecolonialityPeruThe paper presents for its discussion some initial proposals on the development of the Peruvian university. The research is divided into four parts. The first section, studies the essential historical trends that define the current university. The second describes the influence of technological changes on university education. The third, shows the divergent relations between heterogeneity of knowledge and higher education mainly monocultural. The fourth part discusses the possibilities of the various university developments in Peru.El trabajo presenta para su discusión algunas proposiciones iniciales sobre el desarrollo de la universidad peruana. La investigación se divide en cuatro partes. La primera sección, estudia las tendencias históricas esenciales que definen la universidad actual. La segunda, describe la influencia de los cambios tecnológicos en la educación universitaria. La tercera, muestra las relaciones divergentes entre heterogeneidad de saberes y la educación superior principalmente monocultural. La cuarta parte, discute las posibilidades de los varios desarrollos de la universidad en el Perú.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales2018-02-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/1422610.15381/is.v21i38.14226Investigaciones Sociales; Vol. 21 No. 38 (2017); 199-212Investigaciones Sociales; Vol. 21 Núm. 38 (2017); 199-2121818-47581560-9073reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/14226/12507Derechos de autor 2018 Julio Mejía Navarretehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/142262018-02-05T16:20:45Z
dc.title.none.fl_str_mv The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge
El proceso de la educación superior en el Perú. La descolonialidad del saber universitario
title The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge
spellingShingle The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge
Mejía Navarrete, Julio
Educación superior
saber universitario
descolonialidad
Perú
Higher education
university knowledge
decoloniality
Peru
title_short The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge
title_full The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge
title_fullStr The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge
title_full_unstemmed The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge
title_sort The process of higher education in Peru. The decoloniality of university knowledge
dc.creator.none.fl_str_mv Mejía Navarrete, Julio
author Mejía Navarrete, Julio
author_facet Mejía Navarrete, Julio
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Educación superior
saber universitario
descolonialidad
Perú
Higher education
university knowledge
decoloniality
Peru
topic Educación superior
saber universitario
descolonialidad
Perú
Higher education
university knowledge
decoloniality
Peru
description The paper presents for its discussion some initial proposals on the development of the Peruvian university. The research is divided into four parts. The first section, studies the essential historical trends that define the current university. The second describes the influence of technological changes on university education. The third, shows the divergent relations between heterogeneity of knowledge and higher education mainly monocultural. The fourth part discusses the possibilities of the various university developments in Peru.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-02-05
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/14226
10.15381/is.v21i38.14226
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/14226
identifier_str_mv 10.15381/is.v21i38.14226
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/14226/12507
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Julio Mejía Navarrete
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Julio Mejía Navarrete
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales
dc.source.none.fl_str_mv Investigaciones Sociales; Vol. 21 No. 38 (2017); 199-212
Investigaciones Sociales; Vol. 21 Núm. 38 (2017); 199-212
1818-4758
1560-9073
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238218218602496
score 13.887938
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).