Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University

Descripción del Articulo

The objective of this research is to address the phenomenon of linguistic attitudes in students of the specialty of English. This will make it possible to distinguish the attitudes of learners regarding American English and British English in Spanish-speaking contexts. The study of linguistic attitu...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Cárdenas Cornelio, Yony, Esquivel Villafana, jorge
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/22477
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22477
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:actitudes lingüísticas afectivas
cognitivas y conductuales
estrategias de aprendizaje
affective cognitive
behavioral linguistic attitudes
learning strategies
id REVUNMSM_cb7ffbfba0c1a49d3072310afe06a8fc
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/22477
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos UniversityActitudes lingüísticas hacia el inglés británico y americano en alumnos de la especialidad de Inglés de la Universidad Nacional Mayor de San MarcosCárdenas Cornelio, YonyEsquivel Villafana, jorgeCárdenas Cornelio, YonyEsquivel Villafana, jorgeactitudes lingüísticas afectivascognitivas y conductualesestrategias de aprendizajeaffective cognitivebehavioral linguistic attitudeslearning strategiesThe objective of this research is to address the phenomenon of linguistic attitudes in students of the specialty of English. This will make it possible to distinguish the attitudes of learners regarding American English and British English in Spanish-speaking contexts. The study of linguistic attitudes is relevant in sociolinguistics because the wealth of information on the functioning of the language is in its social relationship with the community” (Holmes, 2013, pp. 1-2). Thus, this type of work comprises three areas: cognitive, behavioral and affective attitudes (Zanna and Rempet, 1988), which are considered in this study. The mask method survey and observation will be used as a means of investigation. The linguistic attitudes of the students of the English major at UNMSM regarding American and British English are positive due to the prestige that both languages ​​have and because of the integrative and instrumental attitudinal motivations. Regarding the sociolinguistic variables in relation to attitudes, it has only been possible to find a relationship of significant influence in age. In the analysis of the technique of the masks, a higher average of acceptance was evidenced in almost all the attributes with respect to British English.El objetivo de esta investigación es abordar el fenómeno de las actitudes lingüísticas en estudiantes de la especialidad de Inglés. Esto permitirá distinguir las actitudes de los discentes respecto del inglés americano y el inglés británico en contextos hispanohablantes. El estudio de las actitudes lingüísticas resulta relevante en la sociolingüística porque la riqueza de información sobre el funcionamiento del idioma está en su relación social con la comunidad” (Holmes, 2013, pp. 1-2). Así, este tipo de trabajo comprende tres áreas: las actitudes cognitivas, conductuales y afectivas (Zanna y Rempet, 1988), las que son consideradas en el presente estudio. Se utilizará como medio de investigación la encuesta del método de las máscaras y la observación. Las actitudes lingüísticas de los alumnos de la especialidad de Inglés de la UNMSM respecto al inglés americano y británico son positivas por el prestigio que ambas lenguas tienen y por las motivaciones actitudinales integradoras e instrumentales. Respecto a las variables sociolingüísticas en relación con las actitudes, solo se ha podido encontrar una relación de influencia significativa en la edad. En el análisis de la técnica de las máscaras, se evidenció un promedio mayor de aceptación en casi todos los atributos respecto del inglés británico.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas2022-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/2247710.15381/lengsoc.v21i1.22477Lengua y Sociedad; Vol. 21 No. 1 (2022); 227-242Lengua y Sociedad; v. 21 n. 1 (2022); 227-242Lengua y Sociedad; Vol. 21 Núm. 1 (2022); 227-2422413-26591729-972110.15381/lengsoc.v21i1reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22477/18284Derechos de autor 2022 Yony Cárdenas Cornelio, jorge Esquivel Villafanahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/224772022-08-16T16:58:56Z
dc.title.none.fl_str_mv Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University
Actitudes lingüísticas hacia el inglés británico y americano en alumnos de la especialidad de Inglés de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos
title Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University
spellingShingle Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University
Cárdenas Cornelio, Yony
actitudes lingüísticas afectivas
cognitivas y conductuales
estrategias de aprendizaje
affective cognitive
behavioral linguistic attitudes
learning strategies
title_short Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University
title_full Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University
title_fullStr Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University
title_full_unstemmed Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University
title_sort Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University
dc.creator.none.fl_str_mv Cárdenas Cornelio, Yony
Esquivel Villafana, jorge
Cárdenas Cornelio, Yony
Esquivel Villafana, jorge
author Cárdenas Cornelio, Yony
author_facet Cárdenas Cornelio, Yony
Esquivel Villafana, jorge
author_role author
author2 Esquivel Villafana, jorge
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv actitudes lingüísticas afectivas
cognitivas y conductuales
estrategias de aprendizaje
affective cognitive
behavioral linguistic attitudes
learning strategies
topic actitudes lingüísticas afectivas
cognitivas y conductuales
estrategias de aprendizaje
affective cognitive
behavioral linguistic attitudes
learning strategies
description The objective of this research is to address the phenomenon of linguistic attitudes in students of the specialty of English. This will make it possible to distinguish the attitudes of learners regarding American English and British English in Spanish-speaking contexts. The study of linguistic attitudes is relevant in sociolinguistics because the wealth of information on the functioning of the language is in its social relationship with the community” (Holmes, 2013, pp. 1-2). Thus, this type of work comprises three areas: cognitive, behavioral and affective attitudes (Zanna and Rempet, 1988), which are considered in this study. The mask method survey and observation will be used as a means of investigation. The linguistic attitudes of the students of the English major at UNMSM regarding American and British English are positive due to the prestige that both languages ​​have and because of the integrative and instrumental attitudinal motivations. Regarding the sociolinguistic variables in relation to attitudes, it has only been possible to find a relationship of significant influence in age. In the analysis of the technique of the masks, a higher average of acceptance was evidenced in almost all the attributes with respect to British English.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22477
10.15381/lengsoc.v21i1.22477
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22477
identifier_str_mv 10.15381/lengsoc.v21i1.22477
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22477/18284
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2022 Yony Cárdenas Cornelio, jorge Esquivel Villafana
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 Yony Cárdenas Cornelio, jorge Esquivel Villafana
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas
dc.source.none.fl_str_mv Lengua y Sociedad; Vol. 21 No. 1 (2022); 227-242
Lengua y Sociedad; v. 21 n. 1 (2022); 227-242
Lengua y Sociedad; Vol. 21 Núm. 1 (2022); 227-242
2413-2659
1729-9721
10.15381/lengsoc.v21i1
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238321763385344
score 13.7211075
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).