Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University
Descripción del Articulo
The objective of this research is to address the phenomenon of linguistic attitudes in students of the specialty of English. This will make it possible to distinguish the attitudes of learners regarding American English and British English in Spanish-speaking contexts. The study of linguistic attitu...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/22477 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22477 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | actitudes lingüísticas afectivas cognitivas y conductuales estrategias de aprendizaje affective cognitive behavioral linguistic attitudes learning strategies |
id |
REVUNMSM_cb7ffbfba0c1a49d3072310afe06a8fc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/22477 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos UniversityActitudes lingüísticas hacia el inglés británico y americano en alumnos de la especialidad de Inglés de la Universidad Nacional Mayor de San MarcosCárdenas Cornelio, YonyEsquivel Villafana, jorgeCárdenas Cornelio, YonyEsquivel Villafana, jorgeactitudes lingüísticas afectivascognitivas y conductualesestrategias de aprendizajeaffective cognitivebehavioral linguistic attitudeslearning strategiesThe objective of this research is to address the phenomenon of linguistic attitudes in students of the specialty of English. This will make it possible to distinguish the attitudes of learners regarding American English and British English in Spanish-speaking contexts. The study of linguistic attitudes is relevant in sociolinguistics because the wealth of information on the functioning of the language is in its social relationship with the community” (Holmes, 2013, pp. 1-2). Thus, this type of work comprises three areas: cognitive, behavioral and affective attitudes (Zanna and Rempet, 1988), which are considered in this study. The mask method survey and observation will be used as a means of investigation. The linguistic attitudes of the students of the English major at UNMSM regarding American and British English are positive due to the prestige that both languages have and because of the integrative and instrumental attitudinal motivations. Regarding the sociolinguistic variables in relation to attitudes, it has only been possible to find a relationship of significant influence in age. In the analysis of the technique of the masks, a higher average of acceptance was evidenced in almost all the attributes with respect to British English.El objetivo de esta investigación es abordar el fenómeno de las actitudes lingüísticas en estudiantes de la especialidad de Inglés. Esto permitirá distinguir las actitudes de los discentes respecto del inglés americano y el inglés británico en contextos hispanohablantes. El estudio de las actitudes lingüísticas resulta relevante en la sociolingüística porque la riqueza de información sobre el funcionamiento del idioma está en su relación social con la comunidad” (Holmes, 2013, pp. 1-2). Así, este tipo de trabajo comprende tres áreas: las actitudes cognitivas, conductuales y afectivas (Zanna y Rempet, 1988), las que son consideradas en el presente estudio. Se utilizará como medio de investigación la encuesta del método de las máscaras y la observación. Las actitudes lingüísticas de los alumnos de la especialidad de Inglés de la UNMSM respecto al inglés americano y británico son positivas por el prestigio que ambas lenguas tienen y por las motivaciones actitudinales integradoras e instrumentales. Respecto a las variables sociolingüísticas en relación con las actitudes, solo se ha podido encontrar una relación de influencia significativa en la edad. En el análisis de la técnica de las máscaras, se evidenció un promedio mayor de aceptación en casi todos los atributos respecto del inglés británico.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas2022-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/2247710.15381/lengsoc.v21i1.22477Lengua y Sociedad; Vol. 21 No. 1 (2022); 227-242Lengua y Sociedad; v. 21 n. 1 (2022); 227-242Lengua y Sociedad; Vol. 21 Núm. 1 (2022); 227-2422413-26591729-972110.15381/lengsoc.v21i1reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22477/18284Derechos de autor 2022 Yony Cárdenas Cornelio, jorge Esquivel Villafanahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/224772022-08-16T16:58:56Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University Actitudes lingüísticas hacia el inglés británico y americano en alumnos de la especialidad de Inglés de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
title |
Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University |
spellingShingle |
Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University Cárdenas Cornelio, Yony actitudes lingüísticas afectivas cognitivas y conductuales estrategias de aprendizaje affective cognitive behavioral linguistic attitudes learning strategies |
title_short |
Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University |
title_full |
Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University |
title_fullStr |
Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University |
title_full_unstemmed |
Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University |
title_sort |
Linguistic Attitudes towards British and American English in students of the English Specialty of San Marcos University |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Cárdenas Cornelio, Yony Esquivel Villafana, jorge Cárdenas Cornelio, Yony Esquivel Villafana, jorge |
author |
Cárdenas Cornelio, Yony |
author_facet |
Cárdenas Cornelio, Yony Esquivel Villafana, jorge |
author_role |
author |
author2 |
Esquivel Villafana, jorge |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
actitudes lingüísticas afectivas cognitivas y conductuales estrategias de aprendizaje affective cognitive behavioral linguistic attitudes learning strategies |
topic |
actitudes lingüísticas afectivas cognitivas y conductuales estrategias de aprendizaje affective cognitive behavioral linguistic attitudes learning strategies |
description |
The objective of this research is to address the phenomenon of linguistic attitudes in students of the specialty of English. This will make it possible to distinguish the attitudes of learners regarding American English and British English in Spanish-speaking contexts. The study of linguistic attitudes is relevant in sociolinguistics because the wealth of information on the functioning of the language is in its social relationship with the community” (Holmes, 2013, pp. 1-2). Thus, this type of work comprises three areas: cognitive, behavioral and affective attitudes (Zanna and Rempet, 1988), which are considered in this study. The mask method survey and observation will be used as a means of investigation. The linguistic attitudes of the students of the English major at UNMSM regarding American and British English are positive due to the prestige that both languages have and because of the integrative and instrumental attitudinal motivations. Regarding the sociolinguistic variables in relation to attitudes, it has only been possible to find a relationship of significant influence in age. In the analysis of the technique of the masks, a higher average of acceptance was evidenced in almost all the attributes with respect to British English. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22477 10.15381/lengsoc.v21i1.22477 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22477 |
identifier_str_mv |
10.15381/lengsoc.v21i1.22477 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22477/18284 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Yony Cárdenas Cornelio, jorge Esquivel Villafana https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Yony Cárdenas Cornelio, jorge Esquivel Villafana https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Lengua y Sociedad; Vol. 21 No. 1 (2022); 227-242 Lengua y Sociedad; v. 21 n. 1 (2022); 227-242 Lengua y Sociedad; Vol. 21 Núm. 1 (2022); 227-242 2413-2659 1729-9721 10.15381/lengsoc.v21i1 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238321763385344 |
score |
13.7211075 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).