PERSPECTIVAS Y PROPUESTAS COMUNITARIAS EN LA VALORACIÓN DEL PATRIMONIO ARQUEOLÓGICO. UN CASO EN LA CIUDAD DE CASMA, COSTA NOR-CENTRAL DE PERÚ

Descripción del Articulo

In the last few decades archaeological perspectives have expanded to incorporate the involvement of different social groups and agendas. This contribution explores the results of the interaction between archaeological research and contemporary local initiatives that promote archaeological heritage i...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gamboa Velázquez, Jorge
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/13291
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/Arqueo/article/view/13291
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Perú
costa de Ancash
arqueología
patrimonio cultural
educación
público
Peru
Ancash coast
archaeology
cultural heritage
education
public
Descripción
Sumario:In the last few decades archaeological perspectives have expanded to incorporate the involvement of different social groups and agendas. This contribution explores the results of the interaction between archaeological research and contemporary local initiatives that promote archaeological heritage in the coastal region of Ancash. To fulfill this objective I analyze the role of different stakeholders in the management of archaeological heritage in that part of northern Peru. The case study permits an assessment of how archaeology can contribute to the (re)construction of a regional Pre-Columbian history that is underrepresented in official discourses of Peruvian public education.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).