Innovation and development of new products. Case Alaska Mousse D’Onofrio

Descripción del Articulo

Innovation is any change that generates value for the consumer and for society, which is why it is considered a pillar of growth in the ice cream industry, such is the case of D’Onofrio’s Alaska Mousse. The objective of the article is to understand the relevant attributes of the fruit ice cream cate...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ramón Musaurieta, Sonia Hermelinda
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/20574
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/20574
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Innovation
New products
Target Alaska Mousse
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Nuevos productos
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spelling Innovation and development of new products. Case Alaska Mousse D’OnofrioInnovación y desarrollo de nuevos productos. Caso Alaska Mousse D’OnofrioRamón Musaurieta, Sonia HermelindaRamón Musaurieta, Sonia HermelindaInnovationNew productsTarget Alaska MousseNaturalnessInnovaciónNuevos productosTarget Alaska MousseNaturalidadInnovation is any change that generates value for the consumer and for society, which is why it is considered a pillar of growth in the ice cream industry, such is the case of D’Onofrio’s Alaska Mousse. The objective of the article is to understand the relevant attributes of the fruit ice cream category through the attitudes and behavior of the consumer of the brand, who is becoming increasingly rational and selective when planning their spending; for this purpose the exploratory qualitative methodology has been used through four Focus Groups, The reactions to the test were very positive, so we have that the relevant attributes for the mentioned target in the first place is the naturalness, secondly, the taste, especially that it is close to the real taste of the fruit, without perception of intense or artificial flavorings and with a balanced sweetness level mainly. It should be noted that since the application of the product innovation strategy and following the new product development process, sales have increased, even in the winter season.La innovación es todo cambio que genera valor para el consumidor y para la sociedad, por tal motivo es considerado pilar de crecimiento en la industria de helados, tal es el caso de Alaska Mousse de D’Onofrio. El objetivo del artículo es entender los atributos relevantes de la categoría de los helados de fruta a través de las actitudes y el comportamiento del consumidor de la marca que cada vez se vuelve más racional y selectivo a la hora de planificar sus gastos; para ello se ha utilizado la metodología cualitativa exploratoria a través de cuatro Focus Group, realizando una prueba en mesa del nuevo producto Alaska Mousse, donde las reacciones ante la prueba fueron muy positivas, así tenemos que los atributos relevantes para el mencionado target en primer lugar está la naturalidad, en segundo lugar , el sabor, sobre todo que sea cercano al sabor real de la fruta, sin percepción de saborizantes intensos o artificiales y con un nivel de dulce equilibrado principalmente. Cabe indicar que desde la aplicación de la estrategia de innovación de producto y siguiendo el proceso de Desarrollo de nuevos productos se incrementaron las ventas inclusive en temporada de invierno.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2021-06-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/2057410.15381/gtm.v24i47.20574Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 24 No. 47 (2021); 3-8Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 24 Núm. 47 (2021); 3-81728-29691560-908110.15381/gtm.v24i47reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/20574/16739Derechos de autor 2021 Sonia Hermelinda Ramón Musaurietahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/205742021-06-17T21:04:35Z
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description Innovation is any change that generates value for the consumer and for society, which is why it is considered a pillar of growth in the ice cream industry, such is the case of D’Onofrio’s Alaska Mousse. The objective of the article is to understand the relevant attributes of the fruit ice cream category through the attitudes and behavior of the consumer of the brand, who is becoming increasingly rational and selective when planning their spending; for this purpose the exploratory qualitative methodology has been used through four Focus Groups, The reactions to the test were very positive, so we have that the relevant attributes for the mentioned target in the first place is the naturalness, secondly, the taste, especially that it is close to the real taste of the fruit, without perception of intense or artificial flavorings and with a balanced sweetness level mainly. It should be noted that since the application of the product innovation strategy and following the new product development process, sales have increased, even in the winter season.
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