Competences of the professor of Information Science, Library Science and Archival Science in Latin America and Spain

Descripción del Articulo

The paper addresses the competences of the professor in Information Science, Library Science and Archivology in Latin America and Spain from a mixed approach, where the documentary search shows the little tackled of the subject. Therefore, it points out the teaching profile should be viewed, reflect...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Jaramillo, Orlanda, Salazar Álvarez, Leidy Marisol, Mercado Castrillón, María José
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/18541
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/revistaLetras/article/view/18541
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Perfil docente
Profesor universitario
Bibliotecología
Ciencia de la Información
Archivística
Competencias
TIC
Gerencia de información
Fundamentación teórica
Organización y representación de la información
Professor profile
University professor
Library science
Science information
Archivology
Competencies
Theory foundation
Organization and representation of the information
Descripción
Sumario:The paper addresses the competences of the professor in Information Science, Library Science and Archivology in Latin America and Spain from a mixed approach, where the documentary search shows the little tackled of the subject. Therefore, it points out the teaching profile should be viewed, reflected and evaluated from the competencies and skills; which is translated into the approach of curricular contents from the cognitive (to know), management-application (to do), attitudinal (to be) and communicative (to cohexist) dimensions. The work warns of the transversality of ICT in the curricula, where they play an important role as a tool in the disciplinary development. Consequently, a list of competences for the ICT area teacher is proposed from the components of the cognitive dimension.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).