The total quality services and business productivity of receptive turism in Miraflores, 2019

Descripción del Articulo

Objective: This study aims to determine the relationship between service quality and business’ productivity of receptive tourism travel agencies in Miraflores (Lima, Peru), during the period of 2019. Method: The research was applied and empirical, has a non-experimental cross-sectional correlation,...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Huayta Bautista, Sara Susana
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/20192
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/20192
Nivel de acceso:acceso abierto
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spelling The total quality services and business productivity of receptive turism in Miraflores, 2019La calidad total de servicios y la productividad empresarial del turismo receptivo en Miraflores, 2019Huayta Bautista, Sara Susanatotal qualityproductivityinformalityquality managementtravel agencycalidad totalproductividadinformalidadgestión de calidadagencia de viajesObjective: This study aims to determine the relationship between service quality and business’ productivity of receptive tourism travel agencies in Miraflores (Lima, Peru), during the period of 2019. Method: The research was applied and empirical, has a non-experimental cross-sectional correlation, with a quantitative approach. The sample was made up of 50 tourist service providers from different travel agencies located in Miraflores district. Results: The results of the research show a strong and positive association of variables and dimensions. From a total of 50 tourist providers; 23 of the surveyed, which represents a 46%, stated the existence of a very good relationship between the variables of service quality and business’ productivity. Conclusion: The results indicate that the level of the travel agencies’ service quality has greatly decreased due to factors such as informality and the low percentage (9.7%) of travel agencies that have good practice application systems or quality management systems. Therefore, the study aims to improve the tourist agencies’ competitiveness and exceed the demands of the global market.Objetivo: Determinar la relación entre calidad total de servicios y la productividad empresarial de las agencias de viajes de turismo receptivo del distrito de Miraflores (Lima, Perú), durante el periodo 2019. Método: La investigación fue aplicada y empírica, no experimental correlacional de corte transversal, de enfoque cuantitativo. La muestra estuvo constituida por 50 prestadores de servicios de las diferentes agencias de viajes en el distrito de Miraflores. Resultados: La investigación muestra una asociación de variables y dimensiones fuertes y positivas. De un total de 50 prestadores de servicios turísticos, la media de los encuestados 23; es decir un 46%, manifestaron la existencia de muy buena relación entre las variables calidad total de servicios y la productividad empresarial. Conclusión: Las mediciones de la calidad total de servicios de las agencias de viajes del distrito de Miraflores disminuyen en gran manera por factores como la informalidad y el bajo índice (9,7%) de agencias de viajes que cuentan con sistemas de aplicación de buenas prácticas y/o sistemas de gestión de calidad, por lo que resulta de gran importancia la relación entre calidad total de servicio y la productividad empresarial. Por consiguiente, se busca mejorar la competitividad de las empresas de servicios turísticos y superar las exigencias de un mercado global.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables2021-05-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/2019210.15381/quipu.v29i59.20192Quipukamayoc; Vol. 29 Núm. 59 (2021); 77-84Quipukamayoc; Vol. 29 No. 59 (2021); 77-841609-81961560-9103reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/20192/16719https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/20192/16737Derechos de autor 2021 Sara Susana Huayta Bautistahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/201922023-04-11T23:50:05Z
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